Spoorverdubbeling bij Den Bosch verkleint kans op verstoringen
Gepubliceerd op 24-05-2013 om 14:59
ProRail voert van donderdag 27 juni tot en met donderdag 11 juli grootschalige werkzaamheden uit aan de noordzijde van station Den Bosch. Daarbij wordt het aantal sporen over de rivier de Dieze uitgebreid. Naast de bestaande dubbelsporige brug is er een fly-over gebouwd en wordt dit najaar gestart met de bouw van een enkelsporige brug. Het aantal sporen over de Dieze wordt zo uitgebreid van twee naar vier. Hierdoor kunnen er in de toekomst meer treinen rijden en wordt de kans op verstoringen kleiner.
Komende zomer wordt de bestaande dubbelsporige brug over de Dieze vervangen. Ook vindt er een herinrichting plaats van het emplacement en worden de sporen vernieuwd.
Extra reistijd
De werkzaamheden hebben tot gevolg dat richting Utrecht en Nijmegen gedurende 15 dagen géén rechtstreeks treinverkeer mogelijk is. Een deel van de trajecten moet in deze periode met de bus worden afgelegd. In het weekend van 6 en 7 juli geldt dit bovendien voor het hele traject ’s-Hertogenbosch-Utrecht. Reizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van 30 tot 60 minuten
Spoorverdubbeling bij Den Bosch verkleint kans op verstoring
Spoorverdubbeling bij Den Bosch verkleint kans op verstoring
http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2013 ... storingen/
Re: Spoorverdubbeling bij Den Bosch verkleint kans op versto
Hopelijk wordt het busvervoer beter geregeld dan de vorige buitendienststelling. Dat was namelijk een pijnhoop.
Nu nog aan de zuidkant een flyover, want de problemen zijn zeker nog niet opgelost, alleen deels vergroot door de flexibiliteit weg te halen op het noordelijke emplacement.
Daarnaast blijft het probleem, dat het verkeer uit Tilburg (4x per uur een personentrein + treinpaden voor overig verkeer) moet blijven overkruisen met het verkeer naar Eindhoven (6x per uur een personentrein + treinpaden voor overig verkeer).
Nu nog aan de zuidkant een flyover, want de problemen zijn zeker nog niet opgelost, alleen deels vergroot door de flexibiliteit weg te halen op het noordelijke emplacement.
Daarnaast blijft het probleem, dat het verkeer uit Tilburg (4x per uur een personentrein + treinpaden voor overig verkeer) moet blijven overkruisen met het verkeer naar Eindhoven (6x per uur een personentrein + treinpaden voor overig verkeer).