WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :)

Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :)

Bericht door Patrick »

'Leuk' verhaaltje :D
Op 6 juli 2013 zijn de 4 WC's in een trein van de lijn RE 7 (Krefeld – Neuss – Köln – Wuppertal – Hagen – Hamm – Münster – Rheine) defect.
Er zijn 100 schoolkinderen aanwezig. De begeleidende juffrouw vraagt de TBG of de kinderen mogen plassen in lege flessen in de WC van het laatste rijtuig.
Omdat de kinderen verspreid in de trein zitten, roept de TBG in algemene termen om dat de WC's defect zijn en dat wie een plasbehoefte heeft, zich met een lege fles naar de WC van het laatste rijtuig kan begeven (""Wer eine Flasche bei sich hat, kann durchgehen in den letzten Waggon."). Een dame met een meisje was ondertussen ook al op weg met een half open gesneden fles.
De mededeling was dus in feite enkel bedoeld voor de kinderen.
Deutsche Bahn heeft zich verontschuldigd voor (1) de defecte WC's, (2) de mededeling.
De voorschriften in zo'n geval zijn: trein houdt halt in volgend station (met WC...), of de treinrit annuleren.

(Bron)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door Steve »

En zeggen dat er hier hopen trajecten zijn (ook langere IC's en IR's!) waarbij geen enkel toilet werkt, maar daar kraait geen haan naar. Haast dagelijkse kost met de Desiro, maar ook met een (gemoderniseerde) MS80 al meegemaakt.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door Trein30 »

En wat moet er dan gezegd worden over die arme Nederlandse treinreizigers die het ongeluk hebben om in een Sprinter Lighttrain te rijden? Daar hebben ze zowiezo geen toilet in! >.<
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door e49memling »

Trein30 schreef:En wat moet er dan gezegd worden over die arme Nederlandse treinreizigers die het ongeluk hebben om in een Sprinter Lighttrain te rijden? Daar hebben ze zowiezo geen toilet in! >.<
Arme Nederlanders! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Fabian318
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2013, 00:17
Locatie: Münster (Westf.)

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door Fabian318 »

De S-Bahnen in Hamburg, Berlijn, München, Stuttgart en NRW (op de S6 na) hebben hier ook geen wc. ;)
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door Trein30 »

e49memling schreef:
Trein30 schreef:En wat moet er dan gezegd worden over die arme Nederlandse treinreizigers die het ongeluk hebben om in een Sprinter Lighttrain te rijden? Daar hebben ze zowiezo geen toilet in! >.<
Arme Nederlanders! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Doet me er trouwens aan denken: ergens heb ik het verhaal gelezen van eenNS Sprinter Lighttrain net doordat 'ie geen toilet had, twintig minuten vertraging had opgelopen.

Wat was er immers gebeurd? Simpel: de treinbestuurder moest zelf gaan, en vond er tijdens een halte in een station niet beter op dan het toilet te gebruiken van een trein die net op het naastgelegen platform was gestopt.

Helaas: voordat hij de kans had om z'n kleine boodschap af te werken, vertrok die andere trein met hem aan boord...

Dan is zo'n fles inderdaad toch wel handiger! :lol:
AfbeeldingAfbeelding
Rétro

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door Rétro »

Steve schreef:En zeggen dat er hier hopen trajecten zijn (ook langere IC's en IR's!) waarbij geen enkel toilet werkt, maar daar kraait geen haan naar. Haast dagelijkse kost met de Desiro, maar ook met een (gemoderniseerde) MS80 al meegemaakt.
Sorry hoor, maar hoe komt het in vele gevallen dat het toilet niet werkt 'of er vuil & vies uit ziet'? Door de mensen die er gebruik van maken toch? Zo'n ding gaat niet vanzelf stuk. Als je thuis alles in het toilet werpt wat je niet meer nodig hebt (of in 1 keer een volledige rol wc papier) , of wat doet men daar nog niet allemaal in een wc op een trein...? dan zal die ook niet lang blijven werken wss...

Trouwens het moet toch al heel dringend zijn om op de trein naar de wc te gaan mijn gedacht...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door Steve »

Rétro schreef:
Steve schreef:En zeggen dat er hier hopen trajecten zijn (ook langere IC's en IR's!) waarbij geen enkel toilet werkt, maar daar kraait geen haan naar. Haast dagelijkse kost met de Desiro, maar ook met een (gemoderniseerde) MS80 al meegemaakt.
Sorry hoor, maar hoe komt het in vele gevallen dat het toilet niet werkt? Door de mensen die er gebruik van maken toch? Zo'n ding gaat niet vanzelf stuk. Als je thuis alles in het toilet werpt wat je niet meer nodig hebt , of wat doet men daar nog niet allemaal in een wc op een trein...? dan zal die ook niet lang blijven werken wss...

Trouwens het moet toch al heel dringend zijn om op de trein naar de wc te gaan mijn gedacht...
Ik sprak bewust over langere IC's en IR's, en ook daar kom je tegenwoordig legio Desiro tegen. Probeer maar eens een Charleroi - Brussel of zelfs Charleroi - Antwerpen te doen in het weekend (of zelfs in de week): bijna al Desiro wat de klok slaat. En op zo'n lang traject is de kans helemaal niet onbestaande dat iemand van de vele reizigers toch eens zal moeten "gaan"...

Het voorbeeld van die gemoderniseerde MS80 was trouwens op een traject Poperinge - Brussel, ruim twee uur dus.

Natuurlijk worden sommige storingen veroorzaakt doordat sommigen om het even wat in het toilet gooien... maar even vaak heeft men ook gewoon nagelaten de tank leeg te maken en/of is er een zoveelste technische storing opgetreden.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door kika »

Steve schreef:Natuurlijk worden sommige storingen veroorzaakt doordat sommigen om het even wat in het toilet gooien... maar even vaak heeft men ook gewoon nagelaten de tank leeg te maken en/of is er een zoveelste technische storing opgetreden.
Daar ben ik eigenlijk benieuwd naar, die 'even vaak.' Heb je dat uit de praktijk met de natte vinger of op een andere manier? Het is in deze maatschappij (helaas) doodnormaal dat je rekening houdt met bvb. vandalismebestendigheid. En in dat opzicht zou er ook rekening mee gehouden moeten worden dat binnen x tijd niet alleen de tank wordt geleegd, maar ook de zeep en het papier bijgevuld, vloer gepoetst, ontstopt etc. Als een klein kind een toiletafvoer verstopt in je huis, ga je ook geen 3 dagen wachten om het te repareren of iemand te bellen om het te laten repareren. En op de tram in Karlsruhe kan je ook een boodschap achterlaten (die *kunnen* bvb. voor iedere rit naar Fds gereinigd worden, of het ook gebeurd weet ik niet).
Rétro

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door Rétro »

Normaal gezien, iedere keer als een trein/stel binnenkomt op het kuisplatform in een bundel moet die worden gepoetst (incl toilet), tanks leeggezogen, alles bijvullen, water vullen, etc
Technische mankementen kunnen natuurlijk altijd voorvallen. Zeker nu er ingewikkelde wc's worden gebruikt ,met voelers , kleppen ,elektronica... & niet meer de buis naar buiten. Bij het niet vullen van de water tank / legen van de afval tank zal er natuurlijk ook niks werken. Maar een groot deel van die mankementen worden toch naar mijn i.d veroorzaakt door wat men allemaal in het toilet kiepert.

Een volledige trein waar geen enkel toilet op werkt, nog niet meegemaakt maar da's natuurlijk wel een andere zaak.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door dentheo »

Rétro schreef:Normaal gezien, iedere keer als een trein/stel binnenkomt op het kuisplatform in een bundel moet die worden gepoetst (incl toilet), tanks leeggezogen, alles bijvullen, water vullen, etc
Technische mankementen kunnen natuurlijk altijd voorvallen. Zeker nu er ingewikkelde wc's worden gebruikt ,met voelers , kleppen ,elektronica... & niet meer de buis naar buiten. Bij het niet vullen van de water tank / legen van de afval tank zal er natuurlijk ook niks werken.
Wil dat zeggen dat die treinen met moderne WCs , meer aan het kuisplatform komen ?
Of worden die tanks geleegd en gevuld in de gewone bundel vanuit een vrachtwagentje ?
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door kika »

Duitse ICE-toiletten gaan voortaan ook onderweg gepoetst worden. http://www.spiegel.de/reise/deutschland ... 14400.html In de lokale krant stond er nog wat kritiek van vakbonden, omdat die door externen zou worden gedaan.
wc_2013041.jpg
En bijpassend plaatje wat ik een tijdje terug nam.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: WC defect in Duitse trein? Geen probleem: pipi in fles :

Bericht door Dieselfreak »

Trein30 schreef:En wat moet er dan gezegd worden over die arme Nederlandse treinreizigers die het ongeluk hebben om in een Sprinter Lighttrain te rijden? Daar hebben ze zowiezo geen toilet in! >.<
Fabian318 schreef:De S-Bahnen in Hamburg, Berlijn, München, Stuttgart en NRW (op de S6 na) hebben hier ook geen wc. ;)
Ik vind dat materieel toilet(ten) moet hebben om de naam "trein" waard te zijn. Materieel zonder WC valt voor mij onder (snel)tram.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie