Kafka bij de NS

Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Kafka bij de NS

Bericht door Tijgernoot »

Vreemd, want de website van NS zonetaxi verwijst weer naar de algemene NS-klantenservice bij algemene vragen over het concept.

Dat is nog heel wat trouwens, voor de OV-Fiets kan je alleen terecht bij het contactformulier op ov-fiets.nl of per post, maar dan krijg je geen brief terug want ze versturen alleen e-mails...
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Kafka bij de NS

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:Diensten - producten zijn stoffelijke zaken die na het kopen je eigendom zijn. Diensten zijn niet-fysieke "goederen" die niet-stoffelijk zijn.
Da's pure semantiek. Men kan een dienst best ook een product noemen. Alles wat geproduceerd wordt is een product. Zowel diensten als goederen.

Mijn ergernis is eigenlijk dat Nederland, ondanks de reputatie van openheid waar de Nederlanders zo graag me uitpakken, toch vaak laat zien compleet onbewust te zijn van het feit dat elders bepaalde dingen toch anders kunnen zijn.
Ik heb tijdens mijn afgelopen vakantie iets per internet bestelt (en op mijn vakantieadres laten toekomen). Dat had ook wat voeten in de aarde. Bij de bestelling moest je een GSM nummer opgeven. Dat enkel in Nederland GSM nummers met 06 beginnen was de web designers echter ontgaan... Ik heb er dan maar een verzonnen.
Of "iDeal bestaat enkel in Nederland. Echt waar? Dat wist ik niet..." uit den monde van een NS conductrice...
Laatst gewijzigd door K V B op 29 aug 2013, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Kafka bij de NS

Bericht door kika »

Dat is niet exclusief voor Nederland(ers) hoor, op enkele minuscule landen of zeer specifieke branches na waar er heel veel grensarbeiders of flexibiliteit is, zie je dat bijna overal.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Kafka bij de NS

Bericht door rvdborgt »

deadlock schreef:
rvdborgt schreef:Dergelijke discriminatie is verboden. Discriminatie op basis van woonland wordt doorgaans als indirecte discriminatie op nationaliteit gezien. Klachten kun je (als het antwoord van NS je niet aanstaat) indienen bij het College voor de Rechten van de Mens (http://www.mensenrechten.nl/) (voorheen de Commissie Gelijke Behandeling).
Nu is het wel zo dat in de EU de nationale incassoprocedures binnenkort gaan verdwijnen. Vanaf 1-2-2014 bestaat er alleen nog maar de SEPA-incasso. Dat zou normaliter de meeste problemen al moeten laten verdwijnen.
Dit is alleen geen discriminatie op basis van woonland aangezien de richtlijn niet voorziet in het verplichten van betalingssystemen uit andere landen.
Dat is ook niet nodig als je een mogelijkheid openhoudt om ook op een andere manier te betalen. Want als je alleen een specifiek nationaal betalingssysteem accepteert, dan is het effect toch discriminatie op woonland. Zou een interessante case zijn volgens mij.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie