Joris schreef:En zondagavond vertrok de 4683 in Frankfurt a/M als ICE10, waarbij overgestapt zou moeten worden in Düren. Helaas gaf de 4683 er de geest aan ter hoogte van Limburg Süd. Via een veld overstap op de eerstvolgende ICE (naar Hannover), en vervolgens in Köln Messe/Deutz op een vervang ICE naar Brussel. Aankomst met +120min in Brussel.
Op railtime stond dat hij 1:55 vertraging tussen Aachen en Luik had opgelopen, geeft die nooit vertragingen bij de juiste stations aan als die in het buitenland liggen?
Het is wat genuanceerder: de inffrastructuurbeheerders geven vertragingen door van de treinen die hun land verlaten. En Infrabel geeft die keurig weer in Railtime. Je kunt van zo'n beetje alle binnenkomende treinen zien of ze vertraging hebben en dat vaak al vanaf hun vertrekstation in het buitenland.
Van de treinen die België verlaten hebben, kun je de verdere vertraging vaak niet zien.
In dit geval denk ik toch eerder dat er geen vertraging was ingegeven, Rian. Wellicht was de eerste punting aan de Y. Hammerbrücke, in België, vandaar plots de oplopende vertraging tussen Aken en Luik. Voor de reden, zie supra.
groentje schreef:In dit geval denk ik toch eerder dat er geen vertraging was ingegeven, Rian. Wellicht was de eerste punting aan de Y. Hammerbrücke, in België, vandaar plots de oplopende vertraging tussen Aken en Luik. Voor de reden, zie supra.
Is mogelijk. Alhoewel het niet de eerste keer zou zijn dat een dergelijke vertraging wel degelijk tussen Luik en Aken wordt opgelopen...
groentje schreef:Meestal omdat er dan een probleem is met ETCS, en de trein via lijn 37 wordt omgeleid. Maar dan blijft dat beperkt tot 20'.
Klopt, behalve als het probleem pas wordt ontdekt als je lijn 3 op rijdt... heb ik al eens meegemaakt.
Dan is de overgang naar ETCS slecht geplaatst.
Ik mocht eens meerijden met een SBB machinist, over de nieuwe lijn naar Olten. Daar wordt ook ETCS gebruikt. De procedure is daar dat de trein zich aan de RBC aanmeldt voor het punt waar de nieuwe en de oude lijn splitsen. Als het ETCS systeem zich niet laat initialiseren kan men de trein dan nog over de oude lijn sturen.