ICE nieuws

rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICE nieuws

Bericht door rvdborgt »

kika schreef:
Joris schreef:En zondagavond vertrok de 4683 in Frankfurt a/M als ICE10, waarbij overgestapt zou moeten worden in Düren. Helaas gaf de 4683 er de geest aan ter hoogte van Limburg Süd. Via een veld overstap op de eerstvolgende ICE (naar Hannover), en vervolgens in Köln Messe/Deutz op een vervang ICE naar Brussel. Aankomst met +120min in Brussel.
Op railtime stond dat hij 1:55 vertraging tussen Aachen en Luik had opgelopen, geeft die nooit vertragingen bij de juiste stations aan als die in het buitenland liggen?
Het is wat genuanceerder: de inffrastructuurbeheerders geven vertragingen door van de treinen die hun land verlaten. En Infrabel geeft die keurig weer in Railtime. Je kunt van zo'n beetje alle binnenkomende treinen zien of ze vertraging hebben en dat vaak al vanaf hun vertrekstation in het buitenland.
Van de treinen die België verlaten hebben, kun je de verdere vertraging vaak niet zien.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: ICE nieuws

Bericht door groentje »

In dit geval denk ik toch eerder dat er geen vertraging was ingegeven, Rian. Wellicht was de eerste punting aan de Y. Hammerbrücke, in België, vandaar plots de oplopende vertraging tussen Aken en Luik. Voor de reden, zie supra.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICE nieuws

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:In dit geval denk ik toch eerder dat er geen vertraging was ingegeven, Rian. Wellicht was de eerste punting aan de Y. Hammerbrücke, in België, vandaar plots de oplopende vertraging tussen Aken en Luik. Voor de reden, zie supra.
Is mogelijk. Alhoewel het niet de eerste keer zou zijn dat een dergelijke vertraging wel degelijk tussen Luik en Aken wordt opgelopen...

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: ICE nieuws

Bericht door groentje »

Meestal omdat er dan een probleem is met ETCS, en de trein via lijn 37 wordt omgeleid. Maar dan blijft dat beperkt tot 20'.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICE nieuws

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Meestal omdat er dan een probleem is met ETCS, en de trein via lijn 37 wordt omgeleid. Maar dan blijft dat beperkt tot 20'.
Klopt, behalve als het probleem pas wordt ontdekt als je lijn 3 op rijdt... heb ik al eens meegemaakt.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: ICE nieuws

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
groentje schreef:Meestal omdat er dan een probleem is met ETCS, en de trein via lijn 37 wordt omgeleid. Maar dan blijft dat beperkt tot 20'.
Klopt, behalve als het probleem pas wordt ontdekt als je lijn 3 op rijdt... heb ik al eens meegemaakt.
Dan is de overgang naar ETCS slecht geplaatst.

Ik mocht eens meerijden met een SBB machinist, over de nieuwe lijn naar Olten. Daar wordt ook ETCS gebruikt. De procedure is daar dat de trein zich aan de RBC aanmeldt voor het punt waar de nieuwe en de oude lijn splitsen. Als het ETCS systeem zich niet laat initialiseren kan men de trein dan nog over de oude lijn sturen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICE nieuws

Bericht door Shrek »

De ETCS begint toch al aan de grens? Het station Hergenrath heeft zowel de klassieke signalisatie als ETCS dacht ik.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: ICE nieuws

Bericht door msts.be »

Al wat langer bekend, maar sommige ICE-TD's verliezen hun kantelbakinstallatie en worden daarmee ICE-D's. Omdat dit een constructiewijziging is is er een nieuwe EBA-homologatie nodig, maar helaas is dit fallikant afgelopen. Het teststel had een beschadigd draaistel, is 4 dagen afgesteld geweest in Haste en is dan tegen 40 km/u op rolbokken afgesleept:
http://www.ice-treff.de/index.php?mode=thread&id=217376
http://www.deisterstrecke.de/berichte/1304.html
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,6259022

Omdat men schrik had dat het stel zou aanvriezen zijn de motoren stationair blijven draaien. Men had geen winterdienstploeg beschikbaar :lol:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: ICE nieuws

Bericht door msts.be »

Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: ICE nieuws

Bericht door Kristofke »

Deze maand zijn er elk week-end nachtelijke testritten met de velaro D tussen Brussel en Leuven:

http://www.youtube.com/watch?v=Akh2xH584Wk
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: ICE nieuws

Bericht door AlexNL »

Deutsche Bahn: plannen voor ICE Frankfurt - Londen staan voorlopig in de ijskast
Plaats reactie