Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22505
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door Steven »

Men heeft al meermaals mensen gevonden. Ooit in de batterijkast, tussen twee rijtuigen (maar die was doodgevroren).
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door AlexNL »

Kristofke schreef:Zoveel moeite doen terwijl je gewoon maar een ticketje Lille moet kopen en wat chance hebben dat je plaats hebt na Lille.
De oplossing daarvoor lijkt me om geen tickets Brussel - Lille meer te verkopen, dan kan het gangetje langs de paspoortcontrole in Brussel worden gesloten. Of Eurostar daarmee akkoord gaat is een tweede.
Controle krijg je toch nooit (of laat ik zo zeggen, ik heb nog nooit controle gehad op een Eurostar).
Ik wel, tussen Lille en Calais kwam men door de trein. Een team van een paar man, met honden en al erbij als ik het me goed herinner.
sippycarlito

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door sippycarlito »

Tegenwoordig is het zo dat reizigers uit Brussel/Lille in London allemaal gecontroleerd worden bij uitgang van het stationsgedeelte voorbehouden voor Eurostar.
De reizigers uit Parijs hoeven dit niet te doen. Dit juist omdat die tickets Brussel > Lille verkocht worden zonder paspoortcontrole. Een extra beveiliging in London is dus voorzien (enkel identiteitskaart)
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door dentheo »

sippycarlito schreef:Tegenwoordig is het zo dat reizigers uit Brussel/Lille in London allemaal gecontroleerd worden bij uitgang van het stationsgedeelte voorbehouden voor Eurostar.

Is dat al lang zo ? Dan kan men de instaptijd in Brussel ook wel inkorten voor iedereen... en is het probleem Nederland en Antwerpen ook opgelost...
Moet er alleen nog bagagecontrole en dat moet niet noodzakelijk door "Civil servants van H.R. Elisabeth"
Theo
Groeten vanop de Heide
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door Glodenox »

Ik ben zeer recent nog met de Eurostar naar Londen gegaan (inclusief stop in Rijsel) en ik ben zeker niet in Londen gecontroleerd geweest. Er stonden wel een hoop politieagenten bij de uitgang te staren naar de reizigers, wat me vrij ongemakkelijk deed voelen, maar verder was er geen controle.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door kika »

skippycarlito: tussen 13 en 16 oktober waren er Europawijd paspoortcontroles tegen sans-papiers, toevallig net dan onderweg geweest?
sippycarlito

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door sippycarlito »

kika schreef:skippycarlito: tussen 13 en 16 oktober waren er Europawijd paspoortcontroles tegen sans-papiers, toevallig net dan onderweg geweest?
Neen, ik ga jaarlijk 2x naar london en ik heb dat al iedere keer voorgehad sinds het eens in het nieuws kwam dat die smokkelroute ontdenkt was door slechts een Lille te kopen en tot londen te blijven zitten...
Mijn laatste reis dateert nu van in augustus.
Ofwel heb ik nu gewoon iedere keer pech gehad dat het zo was.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door dentheo »

sippycarlito schreef:
Neen, ik ga jaarlijk 2x naar london en ik heb dat al iedere keer voorgehad sinds het eens in het nieuws kwam dat die smokkelroute ontdenkt was door slechts een Lille te kopen en tot londen te blijven zitten...
Ik vond dat een betrekkelijk dom artikel...als je toch zo graag naar Londen wil koop je toch beide ?
Eéntje naar Lille om vlot in de trein te komen, en het tweede om in de trein te tonen .
Theo
Groeten vanop de Heide
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door 4303 »

Even verduidelijken. Een Eurostar die in Brussel zuid vertrekt richting Londen en onderweg om welke reden dan ook moet stoppen, moet niet opnieuw gesteriliseerd worden voor hij door de tunnel gaat. Zolang de buitendeuren vergrendeld blijven is er geen probleem.
Een in Vorst gesteriliseerde Eurostar die richting Brussel zuid rijdt, moet echter wel opnieuw gesteriliseerd worden indien hij tussen Vorst en Brussel stil gestaan heeft.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door AlexNL »

Wat is de gedachte achter dat laatste? Rijdt men tussen Vorst en Brussel met ontgrendelde deuren?
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door loic1811 »

Iemand benieuwd hoe deze treinstellen er van langs de binnenkant uitzien ? neem hier eens een kijkje :-)
http://www.eurostar.com/be-nl/nieuw
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door kika »

AlexNL schreef:Wat is de gedachte achter dat laatste? Rijdt men tussen Vorst en Brussel met ontgrendelde deuren?
Als leek zou ik zeggen dat het misschien gemakkelijker is om op de (gewone) sporen te komen tussen Vorst en Midi daar waar zo ongeveer de complete HSL omheind is.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door Patrick »

loic1811 schreef:Iemand benieuwd hoe deze treinstellen er van langs de binnenkant uitzien ? neem hier eens een kijkje :-)
http://www.eurostar.com/be-nl/nieuw
Zou er nog een 'cel' zijn voor lastige klanten? :lol:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door Asterix »

In het blad Trends/Tendances staat in het meest recente nummer een artikel gewijd aan het succesverhaal Eurostar. Inclusief een interview met de ceo.

Het is dus de bedoeling dat alle passagiers uit Zuid-Frankrijk in Lille uit de trein moeten en daar door de screening gaan. Hetzelfde in Brussel-Zuid voor de passagiers uit Nederland en Antwerpen. Men wil daarom in Lille en Brussel-Zuid een grote hub bouwen in het bestaande station, die het in- en uitstappen enorm moet faciliteren en verzachten. Bij de NMBS zijn ze er blijkbaar al helemaal wild van.

Er wordt ook nog eens bevestigd dat Duitsland voorlopig geen bestemming wordt en dat ook DB blijkbaar geen aanstalten maakt om door de tunnel te rijden.
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Bericht door fets »

Jeroen schreef:IHet is dus de bedoeling dat alle passagiers uit Zuid-Frankrijk in Lille uit de trein moeten en daar door de screening gaan. Hetzelfde in Brussel-Zuid voor de passagiers uit Nederland en Antwerpen. Men wil daarom in Lille en Brussel-Zuid een grote hub bouwen in het bestaande station, die het in- en uitstappen enorm moet faciliteren en verzachten. Bij de NMBS zijn ze er blijkbaar al helemaal wild van.
Ik heb gisteren in Brussel-Zuid bordjes gezien voor de "Intra-Schengen" Eurostar terminal. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Plaats reactie