NS verwijdert gele affiches

Plaats reactie
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

NS verwijdert gele affiches

Bericht door LHOON »

Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: NS verwijdert gele affiches

Bericht door Patrick »

Oh jee, de vergrijzende bevolkingsgroep wordt hier over het hoofd (met de grijze haren) gezien...

Stel dat NMBS het voorbeeld volgt.
Neem nu Kortrijk: als je aankomt op een perron, dan moet je naar één van de uiteinden lopen om het "tv-scherm" te zien voor de aansluitingen.
Want niet alle TBG zijn zo vriendelijk om in de trein aansluitingsinfo te geven.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NS verwijdert gele affiches

Bericht door dentheo »

Ik vind dat niet zo'n "denderend" idee.
Dan vond ik de electronische versie ervan in Praag beter.
Mooie gele affiches, wel op led scherm en scrolbaar....
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NS verwijdert gele affiches

Bericht door groentje »

...tot er een stroomstoring is. Geef mij maar gele affiches bovenop de elektronische infoborden.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: NS verwijdert gele affiches

Bericht door Glodenox »

De "ouderwetse" papieren versie is ook nog altijd beschikbaar in Nederland, maar dan slechts op 1 plaats per station. Qua onderhoud lijkt me de winst wel vrij beperkt.
Laatst gewijzigd door Glodenox op 05 dec 2013, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NS verwijdert gele affiches

Bericht door dentheo »

In Rotterdam staan op die gele bladen nog netjes treinen die vertrekken op spoor 9, terwijl dat perron al weken dicht is.......
Theo
Groeten vanop de Heide
ReisThijs
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 feb 2009, 15:09
Locatie: Utrecht

Re: NS verwijdert gele affiches

Bericht door ReisThijs »

NS vervangt ze niet meer bij elke wijziging. Ik heb de 'blauwe vertekstaten' die altijd werden opgehangen bij werkzaamheden in het weekend ook al een hele tijd niet meer gezien.
(In Utrecht, waar elk weekend werkzaamheden zijn, zou men er veel werk aan hebben ze steeds te moeten vervangen.)

En wat gebruikt NS nu als argument om ze weg te gaan halen: de getoonde informatie is niet actueel genoeg..
Glodenox schreef:De "ouderwetse" papieren versie is ook nog altijd beschikbaar in Nederland, maar dan slechts op 1 plaats per station.
De vermindering van het aantal borden per station is de eerste stap, NS wil ze binnen een paar jaar volledig afschaffen.
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: NS verwijdert gele affiches

Bericht door vasonline »

groentje schreef:...tot er een stroomstoring is. Geef mij maar gele affiches bovenop de elektronische infoborden.
+1

Plus dat je ook de vroegere/latere treinen kan zien. De infoborden tonen vaak alleen wat er het eerste uur vertrekt.
(het hangt er een beetje vanaf natuurlijk hoe groot het bord is, hoeveel treinen per uur er vertrekken...)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NS verwijdert gele affiches

Bericht door dentheo »

De gele affiches in Praag waren onafhankelijk van de aankondigingsborden. Het leken iets verkleinde versies van de belgische en men kon erin bladeren...
Niemand die hier een foto van heeft ? Willy ?
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NS verwijdert gele affiches

Bericht door kika »

vasonline schreef:
groentje schreef:...tot er een stroomstoring is. Geef mij maar gele affiches bovenop de elektronische infoborden.
+1

Plus dat je ook de vroegere/latere treinen kan zien. De infoborden tonen vaak alleen wat er het eerste uur vertrekt.
(het hangt er een beetje vanaf natuurlijk hoe groot het bord is, hoeveel treinen per uur er vertrekken...)
En het feit dat op zo'n elektronisch bord er niet dezelfde informatie als op de affiche staat: vaak genoeg mensen gezien wiens geografische kennis beperkt is en als je naar pakweg Alphen of Woerden wilt, kan je op zo'n affiche wel zien welke treinen in de juiste richting gaan en er wel/niet stoppen. Er zijn heel erg veel stations waar de weg tot het infobord zo lang is (als er maar 1 zou zijn) dat je je aansluiting mist. En inderdaad zoals je zelf zegt, nakijken wanneer de laatste trein gaat of het komende weekend etc. etc.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NS verwijdert gele affiches

Bericht door Steven »

Op dat vlak zijn wij al een klein beetje beter af. In de grotere stations duiken beetje bij beetje de aanraakschermen op. De gele affiches zijn er ook nog maar ik vind die extra schermen met info ook goed. Ze bieden naast een plan van het station ook de optie om dienstregelingen op te vragen. Storingen weer te geven en dus real time info te geven over uw traject.
Plaats reactie