Bizar treinongeval in London

Plaats reactie
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Bizar treinongeval in London

Bericht door Trein30 »

Begrijpe wie het begrijpen kan:

In het Blackfrairs station te London heeft een trein van Thameslink een tamelijk bizar ongeval gehad. De trein heeft immers het dak van het station geraakt met z'n pantograaf. Gelukkig genoeg vielen er geen gewonden, maar de diensten zijn er nu wel danig verstoord.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-25576100

Nu mag iemand mij eens uitleggen hoe een trein een dak kan raken met de pantograaf? Op de foto is er trouwens geen bovenleiding te zien - laat staan at er enige plaats voor lijkt te zijn...
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bizar treinongeval in London

Bericht door Steven »

trein die misschien ook derde rail functie heeft en die in dit station (zonder bovenleiding) per ongeluk de panto gebruikt?
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Bizar treinongeval in London

Bericht door Meesterpeter »

Inderdaad, is aldaar stroomvoorziening met derde rail, zoals op zoveel lijnen in en rond Londen.
Is een Class 319, welke naast derde rail stroomafnemers, ook een gewone stroomafnemers op het dak heeft. Blijkbaar is deze omhoog gegaan.......

gr Peter
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Bizar treinongeval in London

Bericht door Trein30 »

Dat verklaart inderdaad wel een heleboel. Een beetje zoals de gebeurlijke ongevalletjes met de panto op twee- of driestroomssystemen, dus...?
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bizar treinongeval in London

Bericht door Steven »

Met moderne treinen kan je de verkeerde stroomafnemer niet echt gebruiken. Er zitten tastkringen op die eerst nazien welke spanning er op de draad zit voor hij de verdere stroomkringen wil activeren.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Bizar treinongeval in London

Bericht door Meesterpeter »

......alleen was bij dit incident dus geen draad om af te tasten.
Verder vallen Class 319 treinstellen bepaald niet onder "modern" materieel, zijn nog in dienst gekomen bij British Rail.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Bizar treinongeval in London

Bericht door nahoj »

Steven schreef:Met moderne treinen kan je de verkeerde stroomafnemer niet echt gebruiken. Er zitten tastkringen op die eerst nazien welke spanning er op de draad zit voor hij de verdere stroomkringen wil activeren.
Die treinen hoeven daarvoor niet modern te zijn. HLE 15 (eerste meerstroommachine van de NMBS) had al een tastinrichting.
rogiercreemers
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2008, 23:40

Re: Bizar treinongeval in London

Bericht door rogiercreemers »

Dat zijn treinen die vertrekken onder 25 Kv in St. Alban's, dan via St. Pancras, de Metropolitan Widened Lines en de Snow Hill Tunnel op het oude Southern netwerk belanden, dat met derde rail geëlektrificeerd is. Omschakeling gebeurt in Farringdon of City Thameslink. Behalve in dit geval, blijkbaar.
Plaats reactie