Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TRAXX
Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR
Ik neem aan dat ze dan ook in de pendels Ams-Breda komen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR
Ik denk zelfs dat ze enkel daar zullen rijden. Die pendels zullen trouwens doorgetrokken worden tot Eindhoven of nog verder.dentheo schreef:Ik neem aan dat ze dan ook in de pendels Ams-Breda komen ?
In feite gaan ze er gewoon een IC-verbinding van maken die toevallig even een HSL neemt, zoals wij dat al jaren hebben
Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR
Amsterdam - Breda zal Amsterdam - Breda blijven, er zijn geen plannen om die verbinding te verleggen. Wat er wel verlegd gaat worden is de IC Den Haag - Venlo, deze zal over de HSL gaan en worden ingekort tot Den Haag - Eindhoven. Verder gaat er een extra ICd-serie Amsterdam - Rotterdam komen die ook 2x/u zal gaan rijden.
Het "IC200" zal naar verwachting vanaf 2020 gaan instromen en zal meteen een grote hoeveelheid oud materieel gaan vervangen: ICR, ICM, DDZ en op termijn ook de oudste VIRM-bakken. Dit materieel moet 200 km/u gaan rijden op de baanvakken waar het mogelijk is zoals de HSL en de Hanzelijn, maar België staat niet op de planning. De totale grootte van de IC200-order zou gaan om bijna 300 treinstellen.
Er is onlangs een motie aangenomen waarin de Tweede Kamer vraagt of het IC200-materieel eerder in dienst kan komen ("vanaf 2018") om zo sneller snel te gaan rijden op de HSL. NS staat hier welwillend tegenover, maar er zijn nog veel voorwaarden en afhankelijkheden.
Het "IC200" zal naar verwachting vanaf 2020 gaan instromen en zal meteen een grote hoeveelheid oud materieel gaan vervangen: ICR, ICM, DDZ en op termijn ook de oudste VIRM-bakken. Dit materieel moet 200 km/u gaan rijden op de baanvakken waar het mogelijk is zoals de HSL en de Hanzelijn, maar België staat niet op de planning. De totale grootte van de IC200-order zou gaan om bijna 300 treinstellen.
Er is onlangs een motie aangenomen waarin de Tweede Kamer vraagt of het IC200-materieel eerder in dienst kan komen ("vanaf 2018") om zo sneller snel te gaan rijden op de HSL. NS staat hier welwillend tegenover, maar er zijn nog veel voorwaarden en afhankelijkheden.
Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR
Het is een behoorlijk concreet idee om met de combinatie TRAXX+BDs de Benelux-plus te gaan rijden.Shrek schreef:Ik denk zelfs dat ze enkel daar zullen rijden. Die pendels zullen trouwens doorgetrokken worden tot Eindhoven of nog verder.dentheo schreef:Ik neem aan dat ze dan ook in de pendels Ams-Breda komen ?
In feite gaan ze er gewoon een IC-verbinding van maken die toevallig even een HSL neemt, zoals wij dat al jaren hebben
Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR
Misschien het moment om de Benelux en de Nederland interne HSL treinen Ams-Breda in één pool te stoppen. een deel met Belgische traxx , een deel met Nederlandse traxx..
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR
Ik zie niet direct wat daar het voordeel van is eerlijk gezegd?
Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR
Wanneer ik de storingen zie met de traxxen op de IC-direct Ams-Breda, denk ik dat men één of twee gemeenschappelijk bruikbaar reserve treinstellen zeer goed zal kunnen gebruiken.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide