Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TRAXX

dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR

Bericht door dentheo »

Ik neem aan dat ze dan ook in de pendels Ams-Breda komen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Ik neem aan dat ze dan ook in de pendels Ams-Breda komen ?
Ik denk zelfs dat ze enkel daar zullen rijden. Die pendels zullen trouwens doorgetrokken worden tot Eindhoven of nog verder.
In feite gaan ze er gewoon een IC-verbinding van maken die toevallig even een HSL neemt, zoals wij dat al jaren hebben :wink:
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR

Bericht door AlexNL »

Amsterdam - Breda zal Amsterdam - Breda blijven, er zijn geen plannen om die verbinding te verleggen. Wat er wel verlegd gaat worden is de IC Den Haag - Venlo, deze zal over de HSL gaan en worden ingekort tot Den Haag - Eindhoven. Verder gaat er een extra ICd-serie Amsterdam - Rotterdam komen die ook 2x/u zal gaan rijden.

Het "IC200" zal naar verwachting vanaf 2020 gaan instromen en zal meteen een grote hoeveelheid oud materieel gaan vervangen: ICR, ICM, DDZ en op termijn ook de oudste VIRM-bakken. Dit materieel moet 200 km/u gaan rijden op de baanvakken waar het mogelijk is zoals de HSL en de Hanzelijn, maar België staat niet op de planning. De totale grootte van de IC200-order zou gaan om bijna 300 treinstellen.

Er is onlangs een motie aangenomen waarin de Tweede Kamer vraagt of het IC200-materieel eerder in dienst kan komen ("vanaf 2018") om zo sneller snel te gaan rijden op de HSL. NS staat hier welwillend tegenover, maar er zijn nog veel voorwaarden en afhankelijkheden.
Klaasje

Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR

Bericht door Klaasje »

Shrek schreef:
dentheo schreef:Ik neem aan dat ze dan ook in de pendels Ams-Breda komen ?
Ik denk zelfs dat ze enkel daar zullen rijden. Die pendels zullen trouwens doorgetrokken worden tot Eindhoven of nog verder.
In feite gaan ze er gewoon een IC-verbinding van maken die toevallig even een HSL neemt, zoals wij dat al jaren hebben :wink:
Het is een behoorlijk concreet idee om met de combinatie TRAXX+BDs de Benelux-plus te gaan rijden.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR

Bericht door dentheo »

Misschien het moment om de Benelux en de Nederland interne HSL treinen Ams-Breda in één pool te stoppen. een deel met Belgische traxx , een deel met Nederlandse traxx..
Theo
Groeten vanop de Heide
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR

Bericht door Tijgernoot »

Ik zie niet direct wat daar het voordeel van is eerlijk gezegd?
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR

Bericht door dentheo »

Wanneer ik de storingen zie met de traxxen op de IC-direct Ams-Breda, denk ik dat men één of twee gemeenschappelijk bruikbaar reserve treinstellen zeer goed zal kunnen gebruiken.
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nederland: NS past ICR-Bs stuurstandrijtuigen aan ... TR

Bericht door AlexNL »

Reken daar maar niet op hoor.
Plaats reactie