?(Goederen-)treinen in de Dordogne

Plaats reactie
NOHAB7

?(Goederen-)treinen in de Dordogne

Bericht door NOHAB7 »

Hallo,

Eind juni zijn wij in Frankrijk op vakantie. We zitten bij Gourdon aan de electrische hoofdlijn Brivé-Toulouse. Mijn Frans is niet echt goed, dus informatie vinden over de spoorlijnen valt nog niet mee. Ik heb een aantal vragen:

- Wat rijdt er qua materieel op de volgende lijnen: Brivé-Toulouse (via Souilliac/Gourdon), Brivé-Rodez, Brivé-Aurillac, Toulouse-Aurillac, Agen-Le Buisson en Bordeaux-Sarlat?
- Heeft iemand een dienstregeling van goederentreinen op de lijnen Brivé-Toulouse, Brivé-Rodez, Brivé-Aurillac, Toulouse-Aurillac, Agen-Le Buisson en Bordeaux-Sarlat en kan iemadn me vertellen waar ik die kan vinden?
- Zijn er verder nog interessante spoorse activiteiten in dit gebied?

De treintijden van de reizigerstreinen op deze lijnen heb ik al wel.

Alvast bedankt!

met vriendelijke groet,
Date de Vries
Drachten, Nederland
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: ?(Goederen-)treinen in de Dordogne

Bericht door 2012 »

NOHAB7 schreef:Hallo,

Eind juni zijn wij in Frankrijk op vakantie. We zitten bij Gourdon aan de electrische hoofdlijn Brivé-Toulouse. Mijn Frans is niet echt goed, dus informatie vinden over de spoorlijnen valt nog niet mee. Ik heb een aantal vragen:

- Wat rijdt er qua materieel op de volgende lijnen: Brivé-Toulouse (via Souilliac/Gourdon), Brivé-Rodez, Brivé-Aurillac, Toulouse-Aurillac, Agen-Le Buisson en Bordeaux-Sarlat?
- Heeft iemand een dienstregeling van goederentreinen op de lijnen Brivé-Toulouse, Brivé-Rodez, Brivé-Aurillac, Toulouse-Aurillac, Agen-Le Buisson en Bordeaux-Sarlat en kan iemadn me vertellen waar ik die kan vinden?
- Zijn er verder nog interessante spoorse activiteiten in dit gebied?

De treintijden van de reizigerstreinen op deze lijnen heb ik al wel.

Alvast bedankt!

met vriendelijke groet,
Date de Vries
Drachten, Nederland
Waar je die uurregeling zou kunnen vinden ver goederen treinen weet ik niet, maar ben wel al van parijs meegeweest ( in stuurpost zelfs) tot in souillac, dat zijn gesleepte treinen, van die corail rijtuigen, meestal wel lange treinen. veel goederen verkeer heb ik daar niet gezien. tussen bordeaux en sarlat rijden stellekes die zowel op diesel als op electriek rijden, ook daar al mee geweest, ook weer vooran :lol:
zowiezo is daar niet zoveel traffic zunne, maar wel mooie regio, daar al heel vaak geweest.
encephalartos

Re: ?(Goederen-)treinen in de Dordogne

Bericht door encephalartos »

Wat de lijnen Bordeaux - Sarlat en Agen - Le Buisson - Périgueux betreft raad ik aan om
in Le Buisson te gaan kijken, daar kruisen beide lijnen elkaar. Op beide lijnen rijdt
1 trein per 2 uur per richting (sinds vorig jaar mooi gecadanceerd), maar op sommig momenten staan
er 4 treinen tegelijk in het station.

Het materiaal varieert nogal. Van hele moderne motorstellen tot heel oud materiaal.
Best eens kijken op deze pagina onderaan onder "Utilisation"

http://fr.wikipedia.org/wiki/TER_Aquitaine
Plaats reactie