Werken Roosendaal - Essen tijdens paasweekend 2014

rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Werken Roosendaal - Essen tijdens paasweekend 2014

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef:@dentheo: interessante lijst. Hopelijk komt dit terecht bij de mensen die deze regelingen opmaken en coördineren, want de puntjes die je opsomt zijn klassieke pijnpunten bij dergelijke situaties. Ik kan wel begrijpen dat de TBGs niet allemaal de situatie in Brecht kennen. Maar met enkele pijlen en wat borden zou men gemakkelijk het loopparcours en de opstapplaats kunnen duidelijk maken.
Ik had NS al een lijst met opmerkingen gestuurd. Daar heb ik deze nog aan toegevoegd. In Noorderkempen had ter plaatse personeel moeten zijn, net als er bv. in Breda was.
rdv schreef:De routeplanner op B-Europe kende de gewijzigde situatie en busuren - althans op vrijdag - niet. Behalve een melding dat men zo snel mogelijk de aangepaste uren zou opladen, is men niet gekomen.
Bedoel je de boekingsmodule? Ik heb in de week voor Pasen de toestand een beetje in de gaten gehouden. Bijna elke dag waren er wel wijzigingen. Op donderdag 17 april echter stelde ik vast dat alle vervangende dienstregelingen eidenlijk warenn opgenomen en dat de treinen die (deels) niet reden ook waren opgeheven. Het langste had geduurd het toevoegen van de treinen naar Noorderkempen die de dienst opvulden tot een uurdienst.
Het doorrijden in Antwerpen-Centraal is in geen enkele planner opgenomen geweest, ook niet op Railtime. Alleen uit het feit dat de IC uit Charleroi en de trein naar Noorderkempen op hetzelfde perron stopten, kon je eventueel iets afleiden.

Welke treinen of bussen kon je op vrijdag dan nog niet in de planner/boekingsmodule terugvinden?

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Werken Roosendaal - Essen tijdens paasweekend 2014

Bericht door dentheo »

Kleine aanvulling:
In Noorderkempen heb ik maandag één TBG (NMBS) gezien, de enige dag dat ik er enkele uren was.
De planner van Railtime heb ik enkel geprobeerd voor lijn12 vanaf het midden van de week voor Pasen
Theo
Groeten vanop de Heide
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Werken Roosendaal - Essen tijdens paasweekend 2014

Bericht door rdv »

rvdborgt schreef:
rdv schreef:De routeplanner op B-Europe kende de gewijzigde situatie en busuren - althans op vrijdag - niet. Behalve een melding dat men zo snel mogelijk de aangepaste uren zou opladen, is men niet gekomen.
Bedoel je de boekingsmodule? Ik heb in de week voor Pasen de toestand een beetje in de gaten gehouden. Bijna elke dag waren er wel wijzigingen. Op donderdag 17 april echter stelde ik vast dat alle vervangende dienstregelingen eidenlijk warenn opgenomen en dat de treinen die (deels) niet reden ook waren opgeheven. Het langste had geduurd het toevoegen van de treinen naar Noorderkempen die de dienst opvulden tot een uurdienst.
Welke treinen of bussen kon je op vrijdag dan nog niet in de planner/boekingsmodule terugvinden?
Ik denk dat dat idd de boekingsmodule was. Ik moet mezelf corrigeren, het was op donderdag (even mijn geschiedenis erop na gekeken), maar ik werd noch busdiensten, noch diensten naar Noorderkempen voorgesteld.

Op de infografiek van B-mobility stond er wel een kanjer van een misverstand voor treinen naar en bussen van NK: "elk uur" niet opgenomen (zie pic.twitter.com/wv3uJz9NVa), het leek alsof er enkel treinen in A-Ctrl waren om 7:35, 8:35, 8:35 en daarna om 20:35 en 21:35. Idem voor de aansluitende bussen.

Rian, heb jij bij NMBS ergens een contactpersoon om suggesties hierover door te sturen? Ik heb dat gedaan na Wetteren, maar nooit enige reactie gehad.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Werken Roosendaal - Essen tijdens paasweekend 2014

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef:Ik denk dat dat idd de boekingsmodule was. Ik moet mezelf corrigeren, het was op donderdag (even mijn geschiedenis erop na gekeken), maar ik werd noch busdiensten, noch diensten naar Noorderkempen voorgesteld.

Op de infografiek van B-mobility stond er wel een kanjer van een misverstand voor treinen naar en bussen van NK: "elk uur" niet opgenomen (zie pic.twitter.com/wv3uJz9NVa), het leek alsof er enkel treinen in A-Ctrl waren om 7:35, 8:35, 8:35 en daarna om 20:35 en 21:35. Idem voor de aansluitende bussen.

Rian, heb jij bij NMBS ergens een contactpersoon om suggesties hierover door te sturen? Ik heb dat gedaan na Wetteren, maar nooit enige reactie gehad.
Voor NMBS binnenland heb ik niet echt een goed adres. Voor internationaal post ik concrete problemen wel eens op de Facebook-pagina van NMBS Europe. Daar komt vaak snel een reactie op en als het mogelijk is, doen ze er ook iets aan. Dat bleek in dit geval ook: ik meldde op maandag dat er voor een reisadvies Breda - Antwerpen alleen adviezen met Thalys via Rotterdam kwamen en een dag later was dat opgelost.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie