Frans bedrijf maakt dieseltrein met roetfilter

Plaats reactie
genksetreinfreak

Frans bedrijf maakt dieseltrein met roetfilter

Bericht door genksetreinfreak »

Frans bedrijf maakt dieseltrein met roetfilter

Alstom, de Franse fabrikant van treinstellen, heeft vrijdag in Duitsland de eerste dieseltrein met roetpartikelfilter voorgesteld. Het gaat volgens Alstom om een wereldpremière. Door de filter heeft de locomotief maar een uitstoot die nu al aan de EU-normen van 2012 beantwoordt.

"Dit treinstel illustreert hoe de milieuwetgeving de wetenschap nieuwe impulsen kan geven", zei Sigmar Gabriel, de Duitse minister van Milieu, bij de presentatie. "Het komt er voor de Duitse industrie bovendien op aan om innovatieve technologie in bestaande toepassingen te integreren.

uit HLN.be
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

tof :roll:


d.w.z. als ze zo'n locs kopen dat we geen mooie rookfoto's meer kunnen maken :oops:


wel beter voor de natuur maar soit :P
13'erke

Bericht door 13'erke »

Allez de nieuwe reeks 56 voor de nmbs , het voldoet aan alle eisen:
1. het is Alstom :lol:
2. milieuvriendelijk
3. en het kost veel :evil:
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Bericht door poyaud »

in Hasselt is er een 91 op proef met roetfilter...
Afbeelding
adminn

Bericht door adminn »

tuning :D
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Bericht door poyaud »

ja , ksou het bijna letterlijk nemen ...

: witte zwaailichten , stuurpost staat vol met radio apparatuur , allerlei knopjes en schakelaars , enz...
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re:

Bericht door Dieselfreak »

5307 schreef:d.w.z. als ze zo'n locs kopen dat we geen mooie rookfoto's meer kunnen maken :oops:
Ik vind rook niet echt een essentieel onderdeel van een mooie foto van een dieseltrein. Op veel van die foto's is de rook slecht of niet zichtbaar. Een MW41 produceert sowieso weinig zichtbare rook. Uit reacties als "Welke trein rijdt nu nog op brandstof?" blijkt wel hoe opvallend het verschil tussen een - moderne - dieseltrein en een e-trein is. Die reizigers hebben, naast dat er boven Mol - Neerpelt geen draad hangt, kennelijk nog nooit gemerkt dat een 41 geen pantograaf maar wel een ronkende dieselmotor en een uitlaat heeft.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie