Mooie trein... maar past hij wel?

Plaats reactie
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Mooie trein... maar past hij wel?

Bericht door Trein30 »

Blijkbaar zitten ze bij de SNCF een beetje met het schaamrood op hun kaken.

Men heeft blijkbaar ontdekt dat bij de bestelling van hun nieuwste treinen, men de dimensies heeft doorgegeven van perrons in de nieuwste stations... waardoor de treinen te breed zijn voor hun oudste stations, en ze die dus allemaal moeten ombouwen. :oops:

http://www.bbc.com/news/world-europe-27497727
AfbeeldingAfbeelding
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Mooie trein... maar past hij wel?

Bericht door kika »

Bij de RFF geeft men de blunder toe. Denken dat zulke blunders niet mogelijk zijn in 1 centraal staatsapparaat lijkt me naïef, nostalgisch simplisme. Anderzijds, grijp die kans aan om al die 50+-perronnetjes een facelift te geven.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Mooie trein... maar past hij wel?

Bericht door rdv »

Doet me denken aan de M6 die niet onder een aantal tunnels en bruggen kon.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mooie trein... maar past hij wel?

Bericht door Steven »

Die konden perfect onder die bruggen hoor. Ze kwamen gewoon te dicht tegen de bovenleiding wat totaal iets anders is. Komt gewoon door het onderstoppen van de rails die zo in de loop der jaren iets hoger kwamen te liggen. Op de meeste plaatsen heeft men toen gewoon de sporen terug wat laten zakken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Mooie trein... maar past hij wel?

Bericht door Shrek »

rdv schreef:Doet me denken aan de M6 die niet onder een aantal tunnels en bruggen kon.
Inderdaad, maar dat was een voorzien probleem. Investeren in een groter gabarit hoeft geen probleem te zijn. Een nieuw materieeltype is daar een goede gelegenheid voor.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Mooie trein... maar past hij wel?

Bericht door nahoj »

Shrek schreef:
rdv schreef:Doet me denken aan de M6 die niet onder een aantal tunnels en bruggen kon.
Inderdaad, maar dat was een voorzien probleem. Investeren in een groter gabarit hoeft geen probleem te zijn. Een nieuw materieeltype is daar een goede gelegenheid voor.
Voor de duidelijkheid: bij M6 heeft men niet in een groter gabarit geïnvesteerd. Dat was gewoon het bestaande NMBS-gabarit, dat in de loop der jaren, mede omdat het niet ten volle benut werd, niet meer met de realiteit overeen kwam.
Plaats reactie