Blijkbaar zitten ze bij de SNCF een beetje met het schaamrood op hun kaken.
Men heeft blijkbaar ontdekt dat bij de bestelling van hun nieuwste treinen, men de dimensies heeft doorgegeven van perrons in de nieuwste stations... waardoor de treinen te breed zijn voor hun oudste stations, en ze die dus allemaal moeten ombouwen.
http://www.bbc.com/news/world-europe-27497727
Mooie trein... maar past hij wel?
Re: Mooie trein... maar past hij wel?
Bij de RFF geeft men de blunder toe. Denken dat zulke blunders niet mogelijk zijn in 1 centraal staatsapparaat lijkt me naïef, nostalgisch simplisme. Anderzijds, grijp die kans aan om al die 50+-perronnetjes een facelift te geven.
Re: Mooie trein... maar past hij wel?
Doet me denken aan de M6 die niet onder een aantal tunnels en bruggen kon.
Re: Mooie trein... maar past hij wel?
Die konden perfect onder die bruggen hoor. Ze kwamen gewoon te dicht tegen de bovenleiding wat totaal iets anders is. Komt gewoon door het onderstoppen van de rails die zo in de loop der jaren iets hoger kwamen te liggen. Op de meeste plaatsen heeft men toen gewoon de sporen terug wat laten zakken.
Re: Mooie trein... maar past hij wel?
Inderdaad, maar dat was een voorzien probleem. Investeren in een groter gabarit hoeft geen probleem te zijn. Een nieuw materieeltype is daar een goede gelegenheid voor.rdv schreef:Doet me denken aan de M6 die niet onder een aantal tunnels en bruggen kon.
Re: Mooie trein... maar past hij wel?
Voor de duidelijkheid: bij M6 heeft men niet in een groter gabarit geïnvesteerd. Dat was gewoon het bestaande NMBS-gabarit, dat in de loop der jaren, mede omdat het niet ten volle benut werd, niet meer met de realiteit overeen kwam.Shrek schreef:Inderdaad, maar dat was een voorzien probleem. Investeren in een groter gabarit hoeft geen probleem te zijn. Een nieuw materieeltype is daar een goede gelegenheid voor.rdv schreef:Doet me denken aan de M6 die niet onder een aantal tunnels en bruggen kon.