IC91

Plaats reactie
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

IC91

Bericht door ostbahnhof »

Vraagje:
Heeft IC91 BRU-BSL nog een fietsrijtuig mee? (in jun 2014)
thks,
o
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: IC91

Bericht door 2012 »

ostbahnhof schreef:Vraagje:
Heeft IC91 BRU-BSL nog een fietsrijtuig mee? (in jun 2014)
thks,
o
normaal wel, der zit een rijtuig in waar één kotje van zes zetels leeggemaakt is, zetels eruit en fietshaken in de plaats. In elk geval is diene trein "fietstoegangkelijk"
ik ga der zelf ook toerke mee gaan doen in juni en augustus
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: IC91

Bericht door b-loc »

Tegenwoordig bestaat de 90 en 91 uit I10 rijtuigen. Hierbij is er naar mijn weten geen fietscompartiment beschikbaar.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: IC91

Bericht door ostbahnhof »

2012 schreef:
ostbahnhof schreef:Vraagje:
Heeft IC91 BRU-BSL nog een fietsrijtuig mee? (in jun 2014)
thks,
o
normaal wel, der zit een rijtuig in waar één kotje van zes zetels leeggemaakt is, zetels eruit en fietshaken in de plaats. In elk geval is diene trein "fietstoegangkelijk"
ik ga der zelf ook toerke mee gaan doen in juni en augustus
ok, misschien treffen we elkaar ;-)
k ga voor alle zekerheid toch eens checken in antwerpen centraal, user b-loc vermoedt dat het niet kan.
zal verder mijn licht opsteken.
grts
o
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: IC91

Bericht door ostbahnhof »

En 't is bevestigd,
de 4 ritten hebben een fietscompartiment.
Ik kan vertrekken ;-)
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: IC91

Bericht door nahoj »

Wat b-loc schrijft heeft/had wellicht te maken met de tijdelijk uit roulatie genomen I6-rijtuigen.
Het kan dus zijn, dat er door gebrek aan beschikbare I6-en geen fiets-I6 mee is. Dan wordt het improviseren (zoals op Luik-Luxemburg, waar ik mijn fiets al meermaals tussen de zetels of op het balkon mee heb genomen), en soms een kwestie van het personeel te overtuigen, zeker het buitenlandse, dat mogelijk de regel zal toepassen 'geen fietscompartiment = geen fietsen'.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: IC91

Bericht door ostbahnhof »

Bedankt voor de tip.
t zal wel lukken, en als ik moet improviseren dan zijn er ook nog heel wat opties: zoals: op het balkon of aansluitingen die dan wel een fietsrijtuig hebben. k neem de tent mee, desnoods overnacht ik ergens in de eifel en reis de dag erna verder.
ik geraak er wel ;-)
grts
rvdborgt
Berichten: 4322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: IC91

Bericht door rvdborgt »

nahoj schreef:Wat b-loc schrijft heeft/had wellicht te maken met de tijdelijk uit roulatie genomen I6-rijtuigen.
Het kan dus zijn, dat er door gebrek aan beschikbare I6-en geen fiets-I6 mee is. Dan wordt het improviseren (zoals op Luik-Luxemburg, waar ik mijn fiets al meermaals tussen de zetels of op het balkon mee heb genomen), en soms een kwestie van het personeel te overtuigen, zeker het buitenlandse, dat mogelijk de regel zal toepassen 'geen fietscompartiment = geen fietsen'.
In het geval je een andere trein moet nemen omdat de aangekondigde fietsplaatsen niet aanwezig zijn, dan geldt dit als vertraging en heb je recht op compensatie vanaf 1 uur vertraging. Mocht je niet meer op je bestemming kunnen komen, dan moeten de spoorwegen je een oplossing bieden met vervangend vervoer of een overnachting onderweg en dan voortzetten van de reis de volgende ochtend. Je mag ook van je reis afzien (met volledige terugbetaling) of je reis op een zelfgekozen dag in de toekomst voortzetten, maar dat wil je waarschijnlijk niet.

Als me de toegang geweigerd wordt, zou ik aandringen op een alternatieve oplossing. Geen alternatief aanbieden is voor de spoorwegen geen optie. Als dat besef doordringt, dan is er vaak meer mogelijk, zo is al gebleken.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie