Denemarken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Denemarken

Bericht door Merijn »

Ik ga binnenkort met mijn gezin naar Denemarken. Omdat het een gezinsuitstap is, wil ik zo weinig mogelijk tijd besteden aan treinspotten. Wel zou ik zeker de "Deense Neuzen" willen zien.

Kan ik deze in Kopenhagen zien? Komen die daar regelmatig?

Alvast bedankt!
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Denemarken

Bericht door rdv »

Het is nu een aantal jaren geleden dat ik in Copenhagen was. Toen deden de echte Deense Neuzen o.a. de Oresundstog, de verbinding ts. Copenhagen, de luchthaven en Malmö (over de Öresundbrug) om de 20'. Dus ik vermoed dat je er zeker zal kunnen zien. Ze gaan tot in Helsingborg (ten N van Copenhagen).
Als je met het vliegtuig zou gaan en je gaat met de trein naar het centrum van Copenhagen, is de kans heel groot dat je al in een IC3 zit.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Denemarken

Bericht door Merijn »

Dank je voor dit snel en helder antwoord. We gaan met de auto, dus meereizen zit er niet bij. Als ik ze al eens kan zien, zal ik heel blij zijn.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Denemarken

Bericht door deadlock »

De IC3 (diesel) en de Øresundstog vind je beiden in København H. inderdaad. Het stikt ervan. Øresundstog rijdt iedere 20 minuten overdag en de IC3 naar bijvoorbeeld Århus rijdt minstens ieder uur.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Denemarken

Bericht door groentje »

De Deense Neuzen maken de bulk uit van de langere afstandstreinen in Denemarken. Het zou dus geen probleem mogen zijn om ze te zien. In en rond Kopenhagen zie je ook heel wat S-togtreinen, zeer karakteristiek en ook wel speciaal, en dubbeldekkers rijden er ook rond, maar zowat alles richting het westen is Deense Neus.
Plaats reactie