Een pluim voor NS

Plaats reactie
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Een pluim voor NS

Bericht door Paul »

Gisteravond wou ik, na een bijeenkomst in Tilburg, met de laatste treinverbinding weer naar huis.
Het plan was Tilburg 21:37 - Roosendaal 22:09 / Roosendaal 22:24 - Antwerpen 23:11
Toen ik in het station van Tilburg aankwam, bleek de trein naar Roosendaal niet te rijden, wegens een defect aan de bovenleiding tussen Gilze-Rijen en Breda.
Er waren twee NS-personeelsleden in de stationshal aanwezig om info te geven. Ze raadden mij aan om met trein en vervangbus naar Roosendaal te reizen, waar het aanwezige stationspersoneel voor een oplossing zou zorgen.
Ik kon met de Sprinter van 21:46 tot Gilze-Rijen, aankomst 21:57.
Daar stonden bussen gereed, comfortabele autocars, met zitplaats voor iedereen. Gilze-Rijen 22:03, Breda aankomst 22:20.
Er was in Breda niet direct een trein naar Roosendaal, maar wel weer vervangbussen, opnieuw een comfortabele autocar, Breda vertrek omstreeks 22u30, via Etten-Leur station naar Roosendaal, aankomst even voor 23 uur. In die bus was een NS-begeleider aanwezig die vroeg of er reizigers naar Antwerpen moesten, we bleken met z'n drieën te zijn, er werd ons toegezegd dat in Roosendaal een taxi zou klaarstaan.
En inderdaad, in Roosendaal stond een NS-medewerker ons op te wachten die ons naar de klaarstaande taxi verwees. Die bracht ons onmiddellijk naar Antwerpen Centraal station, waar we om 23u40 aankwamen. Dus met nog geen halfuur vertraging...

Hoed af voor NS. Ik zie achteraf dat het incident zich even voor 19 uur had voorgedaan. Ze hebben dus op korte tijd de nodige vervangbussen en vooral ook het nodige, goed geïnformeerde personeel op de verschillende stations ter plaatse gekregen.
Ik zie ze dat bij de NMBS niet gauw zo efficiënt oplossen!

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Een pluim voor NS

Bericht door kika »

Als jij met de pluim komt, mag ik dan het pek aandragen? :wink:
Na in mei 2013 mijn adres te hebben gewijzigd bij de NS, sturen ze nog steeds, meer dan 12 maanden na dato, post naar m'n vorige woonplaats. Een behoorlijke prestatie als je bedenkt dat ik reeds 5 keer contact heb opgenomen om hun op die fout te wijzen. Gelukkig dat ik 2 jaar de post laat doorsturen…
Plaats reactie