Zitplaatsreservering ICE Keulen-Brussel-(Antwerpen)

Plaats reactie
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Zitplaatsreservering ICE Keulen-Brussel-(Antwerpen)

Bericht door deadlock »

Hoi Lieve Zuiderburen,

Is het aan te raden om een zitplaatsreservering aan te schaffen of is er wel een zitplaats beschikbaar i.h.a.?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Zitplaatsreservering ICE Keulen-Brussel-(Antwerpen)

Bericht door Steven »

Hangt vooral af met hoeveel je gaat reizen. Tot 2 personen is het ok. Vanaf 3 personen geef ik het advies om een reservatie te nemen als je de hele tijd wil samen zitten.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Zitplaatsreservering ICE Keulen-Brussel-(Antwerpen)

Bericht door kika »

Wanneer je reist is de clou: donderdagavond, vrijdagmiddag en zondagmiddag is het altijd veel voller. Dinsdagvoormiddag kan je voetballen in het gangpad. Als je van een beetje spanning houdt: je hebt 4à5 minuten in Keulen tussen aankomst en vertrek om een reservering uit de automaat te trekken als hij behoorlijk vol zou zitten :wink:

Wat ik nog niet heb geprobeerd, maar wat zinvol zou kunnen zijn: begin met een reservering en kijk hoeveel keuze je nog hebt in het grafische overzicht (zelf stoel uitkiezen). Met meer keuze daalt ook de noodzaak voor een reservering. Uiteindelijk hangt het ook voor een stuk van jou af: wil je een dutje kunnen doen? Is het een probleem als je misschien niet samen zit? Keulen-Brussel is sowieso erg kort, ik zou zelf enkel een reservering nemen als ik op een superdruk moment wil reizen met veel of onhandige bagage of kleine kinderen ofzo.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Zitplaatsreservering ICE Keulen-Brussel-(Antwerpen)

Bericht door Steve »

M'n geheugen laat me even in de steek: kun je het in de ICE 3 zien of de plaats die je inneemt, al dan niet gereserveerd is? Want niets zo vervelend als ergens een vrij plaatsje vinden, maar bij elke halte tot ruim na vertrek moeten stressen of niemand je plaats komt opeisen, waardoor je alsnog mag opkrassen met je hebben en houden...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Zitplaatsreservering ICE Keulen-Brussel-(Antwerpen)

Bericht door Steven »

ICE3 heeft elektronische aanduidingen ivm reservaties doch het systeem werkt niet altijd optimaal. Vooral bij vertrek uit België hebben ze precies al eens problemen om de info in te laden.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Zitplaatsreservering ICE Keulen-Brussel-(Antwerpen)

Bericht door deadlock »

Bedankt voor de antwoorden!
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Zitplaatsreservering ICE Keulen-Brussel-(Antwerpen)

Bericht door rvdborgt »

kika schreef:Wanneer je reist is de clou: donderdagavond, vrijdagmiddag en zondagmiddag is het altijd veel voller. Dinsdagvoormiddag kan je voetballen in het gangpad. Als je van een beetje spanning houdt: je hebt 4à5 minuten in Keulen tussen aankomst en vertrek om een reservering uit de automaat te trekken als hij behoorlijk vol zou zitten :wink:
Hm, wel het komt ook regelmatig voor dat hij iets te laat binnenkomt, juist op de drukkere momenten, dus dit zou ik niet aanbevelen. Ik heb ook al eens meegemaakt dat er vlak voor vertrek op zondagavond geen reserveringen meer waren. Dan is het dus ook echt druk.
Ik reserveer eigenlijk ook alleen op de genoemde drukkere momenten of als het een gratis aansluitende reservering is. Er zijn in rijtuig 21/31 (eindrijtuig 2e klas) trouwens wat zitplaatsen die nooit gereserveerd worden. De reserveringsdisplays zijn daar altijd leeg. Het zijn de zitplaatsen met de hoogste nummers; je stapt dan het beste in via de naastgelegen deur van rijtuig 22/32.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie