Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Plaats reactie
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door nighttrain »

Gisteren was er een vergadering in Calais,en daarop zijn voorstellen /ideen geopperterd om de oude stellen van de €* te gebruiken als nieuwe verbinding Calais Frethun naar Ashford.
Die ideen bestaan al sinds 2007

Te volgen


http://www.lavoixdunord.fr/region/tunne ... 81n2522893
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door dentheo »

Over hoeveel "pendelaars" per dag dromen zij ?
Zouden ze een paar duizend halen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:Over hoeveel "pendelaars" per dag dromen zij ?
Zouden ze een paar duizend halen ?
ze spreken over 1 heen en terug per dag voor het ogenblik. Dus 4 à500 reizigers.
Fréthun => Ashford (ochtend en 's avonds return) met treinbestuurders van Eurotunnel / Europorte/ Br freight? Of DB Schenker?
Integreren bij ET? waarschijnlijk. Mischien met het geld van de 2 boten indien MyFerryLink moet stoppen?
Nu is dat een belangrijk dagelijks clienteel die dagelijks het traject met de auto maakt , om te gaan werken in Kent.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:
dentheo schreef:Over hoeveel "pendelaars" per dag dromen zij ?
Zouden ze een paar duizend halen ?
ze spreken over 1 heen en terug per dag voor het ogenblik. Dus 4 à500 reizigers.
Een heen en terug rit per dag? Ik vrees dat je daar niet veel reizigers mee gaat trekken.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door Patrick »

En ook 30 minuten inchecktijd? Bagage- en persoonscontrole?
2 keer per dag = 60 minuten...
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door nighttrain »

In de gedachten van de initiatiefnemers is de doelgroep vooral de mensen die in de eerste plaats van Frankrijk naar Kent rijden op dagelijks basis om te gaan werken in de regio van Ashford. Dus de heen reis is in de ochtend.
Mensen die nu hun auto nemen,dus die incheck tijd is dezelfde.En die hebben geen bagage bij zich , op een aktenta sof laptop na.
En logisch gezien de terug reis in de avond , na hun dagtaak.
Het huidige publiek is voornamelijk Frans hotel /restaurant personeel,kapsters, bankpersoneel en neringdoenden.
Alsook Engelse zelfstandigen die goedkoper wonen in de regio van Calais/ Boulogne sur mer. Daar hebben we loodgieters , hoefsmeden en andere ambachtslui, die het traject per auto doen op heden ,dus die zouden ze ginder kunnen laten.Deze info hebben we via hun frequent travel scheme en een ander fideliteitsprogramma van huiseigenaren. ool hebben we heel veel Fransen die gaan shopen in Ashford de outlet store, of er gewoon een pint gaan drinken.
Frethun is nu niet de beste hub om andere profielen aan te trekken in beide richtingen.
Ik besef ook wel de limieten van hun ideen. maar wie had langs de andere kant gedacht dat Eurotunnel nog eens 3 schepen zou aankopen op die route?? niemand denk ik!
Het geeft verdere mogelijkheden om de trein naar london te nemen vanuit Ashford, mischien goedkoper dan de €* vanuit Frethun (weinig stops)
Er zijn vergaande gesprekken betreffende de E bording met UKBA gaande.
Ik zou zeggen to follow up.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:In de gedachten van de initiatiefnemers is de doelgroep vooral de mensen die in de eerste plaats van Frankrijk naar Kent rijden op dagelijks basis om te gaan werken in de regio van Ashford. Dus de heen reis is in de ochtend.
Mensen die nu hun auto nemen,dus die incheck tijd is dezelfde.En die hebben geen bagage bij zich , op een aktenta sof laptop na.
En logisch gezien de terug reis in de avond , na hun dagtaak.
Uit ervaring krijg je pendelaars enkel uit de auto indien je een halfuursdienst aanbiedt. Wat als iemand eens wat langer werkt? Wat als je werkuren niet uitkomen voor die enkele heen en terug rit?

En dat is wat men hier ook zou moeten doen. Een echte lokale, op pendelaars gerichtte trein, zoals die ook over de Øresundverbinding rijdt. Eigenlijk zou men naast de Eurostar gewoon een soort van stoptrein moeten inleggen. Eurostar kan dan zich concentreren op rechtstreekse treinen tussen de drie hoofdsteden, en de "transmanche metro" rijdt dan bijvoorbeeld Londen - Stratford - Ebsfleet - Ashford - Frethun - Lille - Brussel.
Maar dat zou natuurlijk vergen dat er op eens een epidemie van "common sense" uitbreekt in het VK. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door nighttrain »

Het project(je) heeft enkel de ambitie om de "travailleur transfontalier" in de eerste plaats te bedienen.
Dus eventueel een akkord tussen de regio NPDC en Medway.
Die verbinding zal nooit een sucses worden in de richting UK => Fr , eenmaal in Fréthun is er niks.
Het is al een droom sinds 2007 http://opalelink.coteo.com/modulosite2/ ... 27&fr=1.De JO van London 2012 hebben ook geen "effet d'appel "gehad om het op te starten. Mischien nu als ET zijn schouders zal willen onderzetten??
Het is ook geen typisch pendelverkeer, t'is mossel noch vis..
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:Het project(je) heeft enkel de ambitie om de "travailleur transfontalier" in de eerste plaats te bedienen.
Maar zal die "travailleur transfrontalier" bereid zijn over te stappen wetende dat hij, als hij zijn trein terug mist hij zo ongeveer vast zit aan de verkeerde kant van het kanaal?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door nighttrain »

K V B schreef:
nighttrain schreef:Het project(je) heeft enkel de ambitie om de "travailleur transfontalier" in de eerste plaats te bedienen.
Maar zal die "travailleur transfrontalier" bereid zijn over te stappen wetende dat hij, als hij zijn trein terug mist hij zo ongeveer vast zit aan de verkeerde kant van het kanaal?
Zonder iets te willen romantiseren , maar wij kunnen niet zomaar vergeleken worden met gewone pendelaars.
We moeten iets inventiever zijn , alle mogelijke morilijkrsituaties in acht genomen. Weersomstandigheden (wind /sneeuw), of incidenten kunnen hier soms lelijk roet in het eten en de planning gooien. dus plan B , overnachten bij vrienden of hotel behoren daar bij. Gebeurt dit alle dagen ? neen , 3X per aar , dus die laatste boot missen als voetganger zit er nu ook nog altijd in. En soms , héél soms, kan the last pint(want die bestaat niet meer) ,ook voor vertraginn zorgen!
Maar inderdaad the proof of the pudding is in the eating, we zullen zien. In het verleden het transport van fietsers + fiets was ook geen sucses, zo ook de busdienst die langs beide zijden een rondje reed om mensen op te pikken en dan via ET het kanaal overstak.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:...dus die laatste boot missen als voetganger zit er nu ook nog altijd in.
Er is een hemelsbreed verschil tussen "de laatste boot" en "de enige trein".

De meeste pendelaars zullen niet op de laatste boot of shuttle mikken, en zullen doorgaans we altijd dezelfde nemen. Maar ze weten dat als ze die missen ze gewoon later thuis zijn, wat toch iets heel anders is als niet thuis zijn...
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Oude €* stellen gebruikt voor een "metro syteem"

Bericht door nighttrain »

K V B schreef:
nighttrain schreef:...dus die laatste boot missen als voetganger zit er nu ook nog altijd in.
Er is een hemelsbreed verschil tussen "de laatste boot" en "de enige trein".

De meeste pendelaars zullen niet op de laatste boot of shuttle mikken, en zullen doorgaans we altijd dezelfde nemen. Maar ze weten dat als ze die missen ze gewoon later thuis zijn, wat toch iets heel anders is als niet thuis zijn...
Zo kunnen we nog even door filosoferen. wat is het verschil tussen de laatste en enige?In beide gevalen zijn er geen meer andere ..tot de volgende dag!
Bij ET is het 24/24 voor wagens ,dus ook de "wagenpendelaars".
Voor de boot en de eventuele "channelmetro link" de laatste boot om 20h00 en trein om ?? Dus de volgende om 06h30 voor de boot? en metrolink??
Dus alles is hypotetisch in dit geval, maar met enige zin voor de realiteit , is Lille of Fréthun geen exotische bestemming voor de Britten, dus veel capaciteit zal er niet op ingezet worden.om dit segment te bedienen.Ik kan mij natuurlijk vergissen.
Het enige segment op de korte kanaal route die +/- en evenwicht is op een dag , zijn de bussen en vrachtwagens (op normale dagen). Bij het andere segment is het in de ochtend +/-85% in FOCA en s'avonds 90% CAFO.
Plaats reactie