Thalys op Duitse bodem

Plaats reactie
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Thalys op Duitse bodem

Bericht door Asterix »

Toen ik onlangs de Thalys van Luik naar Keulen nam, werden we een tijdje opgehouden in Aachen HBf. De reden - volgens de boordchef - was het feit dat de TB zijn dienstfiche zelf moest gaan zoeken. Wat betekent dit? Heeft dit iets te maken met het gegeven dat Duitse TB's met hun boeken met lijnfiches naast zich rijden? Was de TB dus op zoek naar de meest recente lijnfiches? Of is dat nog niets anders?

Bij het terugkomen reisde ik met de Thalys die reed van Essen naar Paris-Nord. Mag deze rit (met dus verschillende seinstelsels) door één-en-dezelfde TB worden uitgevoerd?

Kent er trouwens iemand een betrouwbare site waar het Duitse seinstelsel van A tot Z wordt uitgelegd?
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Thalys op Duitse bodem

Bericht door Eimai »

Jeroen schreef:Bij het terugkomen reisde ik met de Thalys die reed van Essen naar Paris-Nord. Mag deze rit (met dus verschillende seinstelsels) door één-en-dezelfde TB worden uitgevoerd?
De Thalysbestuurders van Luik rijden de volledige rit van Duitsland naar Frankrijk dacht ik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys op Duitse bodem

Bericht door Steven »

De Thalys bestuurders van Luik kennen het Belgische Duitse en Franse systeem. Deze hebben ook een aantal diensten met de ICE.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Thalys op Duitse bodem

Bericht door rdv »

Steven schreef:De Thalys bestuurders van Luik kennen het Belgische Duitse en Franse systeem. Deze hebben ook een aantal diensten met de ICE.
Ik dacht dat Thalys een onafhankelijk vervoerder was, in tegenstelling tot de ICE waar de NMBS als vervoerder op het ticket staat.
Hoe zit dat dan met de bestuurders? Worden die als een soort van interims verhuurd aan THA/DB? Tot waar rijden de Luikse bestuurders met de ICE?

En hoe zit dat met de TBGs? Ik had onlangs een TBG op de ICE die ons bedankte dat we voor de Thalys hadden gekozen. Het was duidelijk een Duitser (toch op het accent afgaande).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys op Duitse bodem

Bericht door Steven »

Thalys zal pas in de loop van 2015 werken met zijn eigen bestuurders. Tot dan zijn het zuivere NMBS bestuurders voor hst verkeer.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Thalys op Duitse bodem

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Thalys zal pas in de loop van 2015 werken met zijn eigen bestuurders. Tot dan zijn het zuivere NMBS bestuurders voor hst verkeer.
Het treinpersoneel is Belgisch, Frans (en misschien ook nog Duits?). Ik weet dat de betrokken SNCF-bestuurders hebben moeten kiezen tussen in 2015 overgaan naar Thalys of blijven rijden op SNCF TGV's.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys op Duitse bodem

Bericht door Steven »

Hier in België heeft men ook moeten kiezen
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Thalys op Duitse bodem

Bericht door kika »

Betekend dat dan dat ze quasi enkel naar Amsterdam, Parijs en Duitsland rijden en geen ander materieel of andere lijnen meer te zien (zullen) krijgen?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Thalys op Duitse bodem

Bericht door dentheo »

Lijkt mij logisch... en het boordpersoneel ? Of was dat al Thalys ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie