Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door Daniël »

Automobilist overleden bij treinongeval in Teuge
TEUGE - Op de Stationsweg in Teuge is zondagochtend een auto onder de stoptrein naar Deventer gekomen. De bestuurder is overleden. De trein is vervolgens gedeeltelijk ontspoord. Ooggetuigen spreken over een enorme ravage.

Treinreizigers ongedeerd
In de ontspoorde trein zaten op dat moment 3 reizigers. Zij zijn ongedeerd. Er zijn veel hulpverleningsvoertuigen aanwezig. De bestuurder van de auto zou het ongeval niet hebben overleefd, zo melden aanwezigen ter plaatse.

De stoptrein kwam uit Apeldoorn en botste op de bewaakte overweg in de Teugse Stationstraat op de auto. Het voertuig werd meegesleept en de trein ontspoorde gedeeltelijk. Daarbij zijn verschillende hoogspanningsleidingen totaal vernield.

Treinverkeer stil
Het treinverkeer tussen Deventer en Amersfoort ligt volgens de NS vanwege het ongeval nog de hele dag stil. De ontspoorde trein moet worden weggetakeld. De stremming is pas na middernacht verholpen. De extra reistijd is volgens de Nederlandse Spoorwegen meer dan een uur.

Bron: http://www.gelderlander.nl/algemeen/bin ... -1.4819201
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door Dieselfreak »

Wedden dat de bestuurder van de auto de rode lichten aan de overweg heeft genegeerd?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door The_Knitter »

Niet alleen de lichten, maar de slagbomen ook ...
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door 2012 »

Dieselfreak schreef:Wedden dat de bestuurder van de auto de rode lichten aan de overweg heeft genegeerd?
Met opzet blijkbaar want er is vermoeden van zelfmoord ....
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door Daniël »

De herstelwerkzaamheden gaan ook nog wel even duren. Prognose is momenteel aangepast: nog zeker tot woensdag is er geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn en Deventer (bron).
Er worden vervangende bussen ingezet, maar reizigers worden vooral ook aangeraden om te reizen. De internationale treinen tussen Amsterdam en Berlijn worden tussen Amsterdam en Deventer omgeleid via Almere en Zwolle, al blijken er vandaag ook enkele van Amsterdam via Amersfoort naar Zwolle gereden te zijn.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door kika »

Teuge, dat is toch met die karekteristieke betonnen masten? Niet van die Gotische bogen, maar ook best bijzonder. Moeten die weer opgebouwd worden zoals voordien of komen er snelle reparaties?
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door Dieselfreak »

2012 schreef:Met opzet blijkbaar want er is vermoeden van zelfmoord ....
Waarop baseert men dat vermoeden? Heeft de bestuurder een afscheidsbrief achtergelaten of zo? Ik vind het vreemd, iemand die treinsuïcide wil plegen, gaat gewoonlijk toch te voet op te sporen staan, niet met een auto?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door 2012 »

Dieselfreak schreef:
2012 schreef:Met opzet blijkbaar want er is vermoeden van zelfmoord ....
Waarop baseert men dat vermoeden? Heeft de bestuurder een afscheidsbrief achtergelaten of zo? Ik vind het vreemd, iemand die treinsuïcide wil plegen, gaat gewoonlijk toch te voet op te sporen staan, niet met een auto?
heb dat gelezen in een NL online gazet. Hier in de buurt ook es zoiets voorgehad jaren geleden, met auto de overweg opgereden en blijven staan....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door Steven »

Elk persoonsongeval is uniek, die hoeven daarom niet altijd te springen of gewoon te gaan liggen. Er zijn er al meerdere geweest die met hun auto op een (verlaten) overweg gaan staan (lagere kans op sociale controle).
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door The_Knitter »

Daniël schreef:al blijken er vandaag ook enkele van Amsterdam via Amersfoort naar Zwolle gereden te zijn.
Dit is inderdaad pas vanaf de ICB van 13:01 uit Amsterdam gedaan, omdat de Internationale reizigers uit Hilversum en Amersfoort +120 kregen. Uit oogpunt voor de reizigers werd gewoon via Amersfoort en daarna Zwolle gereden. Vanuit Duitsland heeft men gekozen om wel de Hanzelijn aan te houden, want dat scheelt rijtijd, en in Zwolle kon men overstappen naar Amersfoort en Hilversum.
Morgen zou dit precies hetzelfde gebeuren: Richting Berlijn via Hilversum, Amersfoort en Zwolle naar Deventer, en de retourrit via de Hanzelijn met extra stops te Zwolle en Almere.
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door Daniël »

Dat men dit pas ´s middags is gaan doen kan uiteraard ook wel te maken hebben met de werkzaamheden die gisteren nog plaatsvonden op Amersfoort Schothorst. Aldaar was immers maar één spoor beschikbaar en reden al minder treinen, dan kan je er uiteraard nog maar beperkt een omgeleide trein bij hebben.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door Meesterpeter »

Dieselfreak schreef:........
Waarop baseert men dat vermoeden? Heeft de bestuurder een afscheidsbrief achtergelaten of zo? Ik vind het vreemd, iemand die treinsuïcide wil plegen, gaat gewoonlijk toch te voet op te sporen staan, niet met een auto?.......
Niets bijzonders aan, vorige week ook al een zelfmoord met auto nabij Dordrecht...........
kika schreef:....Teuge, dat is toch met die karekteristieke betonnen masten? Niet van die Gotische bogen, maar ook best bijzonder. Moeten die weer opgebouwd worden zoals voordien of komen er snelle reparaties?......
Die betonnen masten zijn al meer dan 60 jaar niet meer op voorraad, staan niet onder de monumentenwet, dus komen ook op deze locatie niet terug, worden gewoon standaard masten zoals in heel Nederland gebruikelijk. Op vele andere locaties zijn dit soort betonnen masten door allerlei redenen al verdwenen.
De Gooische bogen zijn wel beschremd, enkele jaren geleden zijn er zelfs nieuwe mallen gemaakt om enkele gesneuvelde palen bij Hilversum Sportpark opnieuw aan te maken.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door Bordensteker »

Bij het station Bergen op Zoom liggen (al zolang als ik naar treinen kijk) nog steeds enkele tientallen reservedelen van de betonnen bovenleidingportalen met gebogen bovenbalk die je met name overal langs de lijnen rond Breda aantreft. Dus de ronde betonnen palen (inclusief de bijbehorende betonnen paalvoeten, eigenlijk zijn het net kandelaars met gotische kaarsen) en de licht gebogen betonnen bovenbalken die daar op passen.
Betonnen bovenleidingportaal Brabants type.jpg
Betonnen bovenleidingportaal Brabants type.jpg (5.48 KiB) 11689 keer bekeken
Kennelijk (maar dit is slechts mijn vermoeden) zijn die daar neergelegd toen ze over waren van de naoorlogse elektrificaties die eerst tot Roosendaal reikten, met het oog op later gebruik voor de elektrificatie van de Zeeuwse lijn. Toen men daar in de tweede helft van de jaren ’50 eenmaal echt aan ging beginnen, was er niet langer sprake van het staaltekort dat eerder de aanleiding was geweest voor het bedenken van de diverse soorten betonnen palen, en de elektrificaties ten zuiden en westen van Roosendaal zijn gewoon weer in staal uitgevoerd.
De betonnen delen zijn er altijd blijven liggen, en er omheen en tussendoor is in de loop van vele jaren een natuurlijke palissade van struiken en bomen gegroeid zodat je tegenwoordig goed moet kijken om er nog "overwoekerpoolshoogte" van te nemen. Het beton zelf is trouwens ook groen uitgeslagen.

Evenals de rood uitgeslagen woekerpolissen hebben deze investeringen behalve dat groene aangroeisel verder geen vrucht gedragen en nu spaart men kosten en moeite om ze nog nuttig aan te wenden. Ze rusten ter hoogte van het zuidelijke uiteinde van het middenperron, naast het inhaalspoor 4 aan de zijde van de Parallelweg. Vanaf die weg zijn ze zeker bij het namiddagse tegenlicht met enige moeite ook nog wel te zien.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door Bordensteker »

Klopt; ik heb daarstraks ook nog even gekeken, maar er is op de luchtfoto's en ook met Streetview helemaal niets van te zien. Op de Streetview foto’s (ook de oude uit 2009) is er niets van te zien; het is veel te donker in dat bos. Ze liggen er echter wel; maar je zou het halve bos daar moeten rooien om die betonnen spullen weg te gaan halen!
Nou ja, bij wijze van spreken kun je ze één voor één wel met een flinke kraan er verticaal uit tillen, een beetje zoals bij het spel Mikado, en in dat geval kan het groen er nog tamelijk ongeschonden van af komen.

Dit is typisch een onderwerp waar geen mens een foto van gaat maken. Tot er iemand een idee heeft om iets met dat stukje ProRail-domein te doen. Zelfs de herfstblaadjeshinder op het spoor heeft hier geen takje doen verdwijnen; en zomaar zonder doel weghalen van dit groen zie ik niet gebeuren.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Enorme ravage na aanrijding in Teuge (NL)

Bericht door Meesterpeter »

Leuk stukje spoorhistorie, en zo staat er ergens compleet verlaten in Nederland ook nog een heuse NS waterkolom uit het stoomtijdperk, al zo'n 60 jaren geen stoomlok meer naast gestaan........

En nee, ik ga niet vertellen alwaar hij staat, dan is ie zo weg...... :)

Maar we dwalen af, beetje off topic.....
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie