Problemen met het treinverkeer tussen Aken en Keulen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Problemen met het treinverkeer tussen Aken en Keulen?

Bericht door Dieselfreak »

Gisteren ben ik met de trein naar Keulen geweest. Dat ging niet van een leien dakje. Alles ging goed tot Aken. Ik was van plan daar de trein van 10:18 naar Keulen te nemen. Deze werd echter afgeschaft. Niet zo erg, leek het op het eerste gezicht, om 10:51 was er opnieuw een naar Keulen. Maar die viel wéér uit. Toen begon ik vermoedens te krijgen dat er iets serieus mis was tussen Aken en Keulen. Om 11:18 was er dan toch een trein naar Keulen die niet geschrapt werd. Die vertrok op tijd. Kort voor Keulen echter ging de trein, na een tijdlang abnormaal traag gereden te hebben, een hele tijd stilstaan. Ik begon te panikeren, vreesde al nooit meer in Keulen te zullen raken. Na lange tijd werd er wat omgeroepen, maar ik kon niet alles verstaan. Na meer dan een half uur kwam de trein dan toch weer in beweging. Kwam uiteindelijk in Keulen Hauptbahnhof aan met 50 minuten vertraging, rond 13 uur. Daar was er dan ook nog een probleem met het informatiesysteem, waardoor er geen informatie over vertrekkende treinen te zien was op de monitoren in het station, noch op de schermpjes boven de perrons. Gelukkig was dat euvel verholpen toen ik terugkeerde.

Nu wil ik wel eens weten: zijn al deze problemen toeval? Of is er wel degelijk iets gebeurd in die streek? Ik kan er in ieder geval geen informatie over vinden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
trainlovertje
Berichten: 2343
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Problemen met het treinverkeer tussen Aken en Keulen?

Bericht door trainlovertje »

Ik denk niet dat in Duitsland de gegevens uit het verleden openbaar gemaakt worden. Waarschijnlijk ging het om een aanrijding of infrastructuurschade.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Problemen met het treinverkeer tussen Aken en Keulen?

Bericht door kika »

Omdat je trein niet op het spoor stond :mrgreen:
"Um 4.45 Uhr geriet der mehr als 40 Meter lange Lastwagen, der mit dem Bahnfahrzeug zur Schienenreparatur von Polen aus unterwegs nach Belgien war, in seine prekäre Lage: Er war schlicht zu lang und breit für die recht scharfe Rechtskurve an der Zufahrt zum Kreisel."
http://www.aachener-zeitung.de/lokales/ ... x329281240

Je kan even een mailtje sturen, grote kans dat je daar wel een zinvol antwoord op krijgt. Ik veronderstel dat langsgaan in een service center binnen 5 dagen niet tot de mogelijkheden behoort.
trainlovertje
Berichten: 2343
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Problemen met het treinverkeer tussen Aken en Keulen?

Bericht door trainlovertje »

kika schreef:Omdat je trein niet op het spoor stond :mrgreen:
"Um 4.45 Uhr geriet der mehr als 40 Meter lange Lastwagen, der mit dem Bahnfahrzeug zur Schienenreparatur von Polen aus unterwegs nach Belgien war, in seine prekäre Lage: Er war schlicht zu lang und breit für die recht scharfe Rechtskurve an der Zufahrt zum Kreisel."
http://www.aachener-zeitung.de/lokales/ ... x329281240
dat bericht ben ik daar net ook tegengekomen ;p maar ik snap nog steeds niet waarom die niet per spoor vervoerd werd...
jotie
Berichten: 364
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Problemen met het treinverkeer tussen Aken en Keulen?

Bericht door jotie »

Voor Nahverkehr is er inderdaad geen (mij bekende) manier om vertragingen (tijden/redenen) achteraf terug te vinden. Alleen op het moment zelf kan je via http://www.bahn.de/ris wat achterhalen.

Voor Fernverkehr is er wel een officieuze mogelijkheid: http://www.zugfinder.de

Nu is het wel zo dat het Nahverkehr in NRW niet het meest stipte van de Bondsrepubliek is; vertragingen tussen met name Aachen en Köln zijn geen zeldzaamheid. Seinstoringen zijn daarbij vaak de boosdoener, maar ik heb niet de indruk dat het een 'structureel' probleem is. Het gaat namelijk vaak ook gewoon goed.

Bij deze wel al een waarschuwing: vanaf eind juni tot midden/eind augustus mag je op het baanvak Aachen - Düren rekening houden met sterk verminderd en gedurende meerdere weken zelfs totaal geen treinverkeer tussen Stolberg en Düren. Een combinatie van SEV en ommetjes langs Reydt en Mönchengladbach zullen bittere noodzaak blijken, en de reistijden behoorlijk doen toenemen.
Plaats reactie