Treinreis in Portugal

Plaats reactie
historyboy
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 sep 2012, 22:29

Treinreis in Portugal

Bericht door historyboy »

Hallo medetreinliefhebbers

Ik speel met het idee om in september 2 weken door Portugal te reizen per trein (en bus).
Ik wil vooral grote en middelgrote steden als Porto, Braga, Guimaraes, Aveiro en Coimbra bezoeken,misschien ook een bezoek brengen aan het nationale park dicht tegen de Spaanse grens in het Noorden.
Heeft er iemand goeie of minder goeie ervaringen met dit soort treinreizen door Portugal?
Wat kan je vertellen op het vlak van haalbaarheid van dit voorstel?
Ik hoorde dat de prijs zeer goed meevalt.
Op sommige stukken zou de bus een snellere oplossing zijn dan de trein las ik ergens.

Kan iemand me met goeie raad op weg helpen?
Alvast bedankt

Groetjes Thomas
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Treinreis in Portugal

Bericht door rdv »

Seat61.com een weelde van info over treinreizen in Eurpa (zowel internationale verbindingen, als info over nationale en regionale treinen, hoe tickets te kopen, waar goedkope tickets te vinden, etc.).

Ik gebruik het altijd als ik een reis moet/mag plannen.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinreis in Portugal

Bericht door groentje »

Geweldige website, inderdaad. Maar let er wel op, dat Seat61 echt wel een spoorwegfanaat is, als hij kan, zal hij liever een trein nemen die er 7 uur over doet, dan een bus die er maar 4 over doet. Slechts in enkele zeldzame gevallen wordt het busalternatief zelfs maar voorgesteld, laat staan gepromoot. Meteen de reden waarom ik zo'n fan ben, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.
historyboy
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 sep 2012, 22:29

Re: Treinreis in Portugal

Bericht door historyboy »

Ik heb die site ook onlangs ontdekt.
Maar het probleem daarmee is dat hij routes berekent vanuit Engeland naar enkele steden in Portugal en niet een rondreis in Portugal zelf, hetgene waar ik dus op zoek naar ben.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Treinreis in Portugal

Bericht door Matthias »

Op deze pagina kan je een aantal mogelijkheden vinden om naar andere Portugese steden te reizen vanuit Lissabon.
Plaats reactie