Belgische Euregio vanaf december 2016

rvdborgt
Berichten: 3145
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Belgische Euregio vanaf december 2016

Bericht door rvdborgt » 16 dec 2017, 12:02

Jan-Mark schreef:
15 dec 2017, 19:34
Arriva naar Luik: in Wildenrath zijn stellen testen aan het doorlopen. Zolang Landgraaf - Herzogenrath niet elektrisch is, heeft het echter weinig zin om de LIMAX in te voeren. Duurt nog wel een tijdje dus.
Die elektrificatie zou volgend jaar klaar moeten zijn.

Groetjes,
Rian


desperado
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Belgische Euregio vanaf december 2016

Bericht door desperado » 18 dec 2017, 07:09

Shrek schreef:
15 dec 2017, 08:11
De hle18 is gehomologeerd voor Aken. I11Bdx nog niet. Maar de Kortrijk-Welkenraedt zou in principe dus al verlengd kunnen worden...
Sorry for posting in English.

There are two pictures of 18s at Aachen in this posting on the German 'DSO' forum. This is 1842 collecting 1887 and 1822 on their return from the test track at Wildenrath.

No account is required.

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,8398345

Jon

traxie
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38

Re: Belgische Euregio vanaf december 2016

Bericht door traxie » 18 dec 2017, 09:13

desperado schreef:
Shrek schreef:
15 dec 2017, 08:11
De hle18 is gehomologeerd voor Aken. I11Bdx nog niet. Maar de Kortrijk-Welkenraedt zou in principe dus al verlengd kunnen worden...
Sorry for posting in English.

There are two pictures of 18s at Aachen in this posting on the German 'DSO' forum. This is 1842 collecting 1887 and 1822 on their return from the test track at Wildenrath.

No account is required.

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,8398345

Jon
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,8398345

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Belgische Euregio vanaf december 2016

Bericht door AlexNL » 18 dec 2017, 23:45

Is al bekend of Arriva de LIMAX in hun eentje gaat doen, of gaat er met NMBS worden samengewerkt?

Dit omdat NMBS al in een bedje ligt met NS voor de treinen naar Roosendaal, Maastricht, en de Benelux. Ik kan me voorstellen dat NS er niet happig op is als NMBS met Arriva gaat samenwerken...

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 6142
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Belgische Euregio vanaf december 2016

Bericht door groentje » 19 dec 2017, 01:45

Ik denk dat NS daar behoorlijk volwassen over is. Die verbinding is hun verantwoordelijkheid niet meer, wat zouden ze zich moeten druk maken? Als er al een probleem opduikt, vrees ik eerder dat dat op Belgisch grondgebied zal zijn, ik betwijfel dat ze bij de CGSP-Cheminots van Luik gelukkig zijn met zo'n symbool van privatisering en liberalisering, zelfs als het met NMBS-personeel zou zijn. Maar ik maak me niet te veel zorgen.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9466
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Belgische Euregio vanaf december 2016

Bericht door Shrek » 19 dec 2017, 07:25

AlexNL schreef:Is al bekend of Arriva de LIMAX in hun eentje gaat doen, of gaat er met NMBS worden samengewerkt?

Dit omdat NMBS al in een bedje ligt met NS voor de treinen naar Roosendaal, Maastricht, en de Benelux. Ik kan me voorstellen dat NS er niet happig op is als NMBS met Arriva gaat samenwerken...
Ze zullen wel moeten samenwerken met NMBS gezien Arriva helemaal geen erkend vervoerder is in België (NS trouwens ook niet).

rvdborgt
Berichten: 3145
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Belgische Euregio vanaf december 2016

Bericht door rvdborgt » 19 dec 2017, 19:51

Shrek schreef:
19 dec 2017, 07:25
AlexNL schreef:Is al bekend of Arriva de LIMAX in hun eentje gaat doen, of gaat er met NMBS worden samengewerkt?

Dit omdat NMBS al in een bedje ligt met NS voor de treinen naar Roosendaal, Maastricht, en de Benelux. Ik kan me voorstellen dat NS er niet happig op is als NMBS met Arriva gaat samenwerken...
Ze zullen wel moeten samenwerken met NMBS gezien Arriva helemaal geen erkend vervoerder is in België (NS trouwens ook niet).
Arriva kan ook vervoerder in België worden (of op het attest van een andere vervoerder rijden) maar dat zie ik niet gebeuren aangezien ze dan in België ook voor eigen rekening zouden moeten rijden. Samenwerking met de NMBS ligt dan meer voor de hand.

Groetjes,
Rian

giuseppe
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Maastricht

Re: Belgische Euregio vanaf december 2016

Bericht door giuseppe » 07 feb 2018, 19:47

Uit adviesaanvraag 2019 van NS:
3.7 Maastricht – Liège
Dit traject maakt onderdeel uit van de voorziene Drielandentrein Liège – Maastricht – Heerlen –
Aachen. NS is met zowel Arriva als NMBS in overleg m.b.t. dienstregeling, materieeltoelating,
personeelsinzet en verdeling van kosten en baten. Op dit moment is nog onzeker of de
Drielandentrein ingaande december 2018 gerealiseerd kan worden. NS heeft daarom besloten voor
de Dienstregeling 2019 samen met NMBS een capaciteitsaanvraag in te dienen voor de treindienst
Maastricht – Liège, die identiek is aan de Dienstregeling 2018. Op het moment dat de introductie van
de Drielandentrein mogelijk blijkt zal NS de capaciteitsaanvraag wijzigen.
Zolang het Belgische beveiligingssysteem nog niet geïntroduceerd is tussen de grens en Maastricht
zal de treindienst mogelijk met enkele minuten extra reistijd gepland moeten worden. Als gevolg
daarvan zal de treindienst mogelijk met enkele minuten extra reistijd gepland moeten worden. De
exacte invulling daarvan is nog in studie
http://nieuws.ns.nl/download/508980/201 ... 1508698441

In Duitsland worden er inmiddels al testritten gereden met de 1,5/3/15 KV stellen. Ik geloof niet dat ze al in België zijn geweest.
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,8421742

Plaats reactie