Pagina 4 van 4

Re: Belgische Euregio vanaf december 2016

Geplaatst: 14 jan 2022, 15:15
door desirootje
Ik vergiste me trouwens over het wissel van de uiteindes van de IC01 en L-09, want tegen 2032 moet die trein (liefst) dan doorrijden tot Keulen, maar ik dacht dat er hier werd gezegd dat er geen plaats was om een 2e snelle trein in te zetten tussen Aachen en Keulen, is die ruimte er dan wel of rekenen ze op extra infrastructuur om de IC01 naar Keulen door te laten gaan?

Re: Belgische Euregio vanaf december 2016

Geplaatst: 14 jan 2022, 15:53
door trainlovertje
Die ruimte is er volgens mij nu al indien er enkel reizigerstreinen zouden rijden, maar de goederentreinen zouden er dan te veel onder lijden. Er wordt momenteel bijvoorbeeld gewerkt aan een derde spoor van Aachen Hbf tot (net voor) Eilendorf, alsook een derde spoor tussen Langerwehe en Düren is gepland. Dat zou voor verbetering moeten zorgen

Re: Belgische Euregio vanaf december 2016

Geplaatst: 28 jan 2022, 05:13
door Shrek
desirootje schreef: 14 jan 2022, 15:15 Ik vergiste me trouwens over het wissel van de uiteindes van de IC01 en L-09, want tegen 2032 moet die trein (liefst) dan doorrijden tot Keulen, maar ik dacht dat er hier werd gezegd dat er geen plaats was om een 2e snelle trein in te zetten tussen Aachen en Keulen, is die ruimte er dan wel of rekenen ze op extra infrastructuur om de IC01 naar Keulen door te laten gaan?
Er wordt daar heel wat infra bijgebouwd om extra treinen mogelijk te maken: https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/abs4