ICE populair als "route " ?

Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

ICE populair als "route " ?

Bericht door dentheo »

van een engelse correspondent:
Caught the ICE train last night from Köln to Bruxelles and was amazed by the amount of what I presume were Syrians, there must have been well over a hundred scurrying up and down the train changing seats every 15 mins or so. On arrival at Bruxelles Nord a good amount got off and ran in all directions. Rather surreal.
Is de ICE zo populair ? Ik wil er binnen een paar weken mee op stap naar Wenen..begin nu te aarzelen...
Theo
Groeten vanop de Heide
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: ICE populair als "route " ?

Bericht door wbrm »

Natuurlijk zullen er vluchtelingen zijn die het OV gebruiken om hun doel te bereiken. Ik associeer ze dan eerder met Megabus, Flixbus en Eurolines toestanden dan een ICE maar dat zal wel vooringenomen zijn van mij.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICE populair als "route " ?

Bericht door Shrek »

Er zijn sommige vluchtelingen met handenvol geld, die zullen misschien wel de ICE nemen.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: ICE populair als "route " ?

Bericht door nahoj »

ICE, of de trein in het algemeen, hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn.
Ik pluk van de website van B-Eurpoe volgende minimum prijzen:

Code: Selecteer alles

Traject 		Enkele reis vanaf 	 
Brussel ⇄ Keulen 	€ 19*
Luik ⇄ Frankfurt	€ 39*
Amsterdam ⇄ Keulen	€ 19*
Utrecht ⇄ Frankfurt 	€ 39*
Frankfurt ⇄ Keulen	€ 19*
Berlijn  ⇄ Hamburg	€ 29*
Bekijk misschien ook eens volgend filmpje... https://youtu.be/YO0IRsfrPQ4
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: ICE populair als "route " ?

Bericht door kika »

dentheo schreef:Is de ICE zo populair ? Ik wil er binnen een paar weken mee op stap naar Wenen..begin nu te aarzelen...
Ik veronderstel dat je bedoelt 'populair onder dat publiek' en dan is mijn antwoord: nog niet veel van gemerkt, nee. Ook niet op pakweg een IC. Je kan in iedere trein wel eens pech hebben qua medereizigers, soms zijn het bezopen voetbalsupporters, een andere keer luidruchtige platvloerse miliciens… En busmaatschappijen zijn de laatste jaren serieus aan het concurreren, de gemiddelde autocar is tegenwoordig beter uitgerust dan een Desiro.

Hopelijk is je vraag echter: is de ICE zo populair dat ik beter kan reserveren? In dat geval: hangt er van af wanneer je precies gaat.

Edit: hmmm, een vriendin vertelde me dat de situatie nogal snel is veranderd in de laatste 2 weken, dus hoe het *nu* precies is, weet ik niet.
Laatst gewijzigd door kika op 03 sep 2015, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: ICE populair als "route " ?

Bericht door kika »

nahoj schreef:Ik pluk van de website van B-Eurpoe volgende minimum prijzen]
Ongeveer de maximum busprijzen dus, zonder wifi, met minder stopcontacten?
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: ICE populair als "route " ?

Bericht door K V B »

wbrm schreef:Natuurlijk zullen er vluchtelingen zijn die het OV gebruiken om hun doel te bereiken. Ik associeer ze dan eerder met Megabus, Flixbus en Eurolines toestanden dan een ICE maar dat zal wel vooringenomen zijn van mij.
Een belangrijk verschil is dat Megabus, Flixbus etc. privé bedrijven zijn, die je gewoon kunnen weigeren van in te stappen. Dat is bij een trein toch wat anders. Op een Eurolines bus ga je ook niet zonder ticket geraken...

De laatste keer dat ik op de trein Zagreb - Ljubljana werd die trein aan de grens met Slovenië geheel uitgekamt. Daarbij werden zelfs panelen in het plaffond geopend om te kijken dat er niemand zich daar verstopt had. Personene die stiekem de grens proberen over te steken, dat is niets nieuws. De eerste keer dat ik op de Zagreb - Ljubljana zat (dat was voor Slovenië en Kroatië bij de EU waren) zag ik kort voor de grens een aantal reizigers snel onder de zetels duiken... Na de grens doken die weer op. Het waren overigens geen vluchtelingen, maar basketbalfans op weg naar een match. Een schrijnend voorbeeld van de tragedie die het uiteenvallen van Joegoslavië is...
trainlovertje
Berichten: 2336
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: ICE populair als "route " ?

Bericht door trainlovertje »

Gisteren nog in de Stuttgarter Zeitung gelezen en kan het uit eigen ervaring zeker bevestigen: ICE 618 München - Essen is zeer populair bij de vluchtelingen. Dit is de nachttrein die iets na middernacht vertrekt in München en rond 7u in Keulen aankomt. Toen ik in Keulen aankwam, merkte ik dat er nogal veel van diezelfde vluchtelingen (zo zagen ze er alleszins uit, zoals je ze in de media ziet verschijnen en met meestal weinig kennis van een Europese taal) net zoals ik ICE 18 richting Brussel-Zuid namen. Als je niet van vluchtelingen houd, zo ik gewoon proberen deze verbinding te ontwijken, want op andere ICE's heb ik nog geen overvloed van vluchtelingen gemerkt. Deze mensen waren trouwens helemaal niet onrustig, redenen om deze mensen te ontwijken zie ik eigenlijk niet in.

Extraatje voor de geïnteresseerden: 1 iemand werd door de politie uit de trein gehaald omdat hij bij zijn Online Ticket geen identiteitskaart kon voorleggen; er werd geboekt met gegevens van een identiteitskaart van een kennis die in Brussel woont, naar zeggen van de 'verdachte'. De meesten reizen dan ook met een ticket dat ze aan de automaat hebben gekocht net voor vertrek en waarbij ze dus geen identiteitsbewijs nodig hebben.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ICE populair als "route " ?

Bericht door dentheo »

OK , we gaan ervoor, de ICE..... weg en terug. Global Interrail...ofzoiets.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie