Eerste NSR / Abellio FLIRT in Nederland aangekomen

Plaats reactie
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Eerste NSR / Abellio FLIRT in Nederland aangekomen

Bericht door Meesterpeter »

NSR / Abellio Stadler Flirt

Op donderdag 3 december 2015 kwam in de avonduren de eerste R-Net Flirt aan te Nedtrain Leidschendam. Het treinstel is bestemd voor de Abellio treindienst op de lijn Gouda <> Alphen ad Rijn. Het treinstel wordt de komende periode onderworpen aan de toelatingstesten.

In de vroege ochtenduren van vrijdag 4 december 2015 staat het treinstel kort na aankomst te pronken op spoor 1 in het historische oude ZHESM gedeelte van het onderhoudsbedrijf. Opvallend, het treinstel heeft geen cabinedeuren. Dat is niet zo handig bij het rangeren.......
Ondanks de wat sombere R-net kleurstelling en dondere ramen oogt het treinstel toch best mooi. Gelukkig komt het treinstel ook nog in vrolijkere kleuren op de Nederlandse sporen.

Veel kijkplezier, Peter
IMG_5940-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Eerste NSR / Abellio FLIRT in Nederland aangekomen

Bericht door Meesterpeter »

Kijk voor meer foto's van deze Stadler Flirt hier > http://www.spoorforum.nl/spoorforum/php ... =22&t=7584
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Eerste NSR / Abellio FLIRT in Nederland aangekomen

Bericht door HLE 2302 »

Wat ik me afvraag. Is een concessie voor een private onderneming van de NS, hebben die dan eigen machinisten of zijn dat gewoon de machinisten van de NS die daar mee gaan rijden dan ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eerste NSR / Abellio FLIRT in Nederland aangekomen

Bericht door K V B »

Meesterpeter schreef:Opvallend, het treinstel heeft geen cabinedeuren. Dat is niet zo handig bij het rangeren.......
Dat is tegenwoordig zowat standaard hoor. Ik zie ook niet waarom dat zo een probleem zou zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eerste NSR / Abellio FLIRT in Nederland aangekomen

Bericht door Steven »

K V B schreef:
Meesterpeter schreef:Opvallend, het treinstel heeft geen cabinedeuren. Dat is niet zo handig bij het rangeren.......
Dat is tegenwoordig zowat standaard hoor. Ik zie ook niet waarom dat zo een probleem zou zijn.

In Belgie hebben enkel de oudere varkensneuzen nog deuren en die is men gewoon stelselmatig aan het verwijderen. Het kan handig zijn in bepaalde stations waar er wisseling van personeel is. Meestal zijn reizigers nogal nonchalant en plaatsen ze allerlei zaken (valies, boodschappentas, kinderwagen, ...) voor de stuurpostdeur. Ondanks dit verboden is (staat normaal op elke deur aangegeven die toegang geeft tot een stuurpost).
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Eerste NSR / Abellio FLIRT in Nederland aangekomen

Bericht door Meesterpeter »

In Nederland kwam dat tot nu toe bij NSR niet voor. Geen cabinedeur is gewoon heel lastig. Bij rangeren op een emplacement waarbij handwissels moeten worden bediend is het super onhandig. Maar ook bij koppelen/ontkoppelen, en dan vooral als het niet goed gaat.....
Maar ook bv als de machinist even tijdens een stop op het perron wil staan. Iets wat overigens om de allertheid op pijl te houden, wordt geadviseerd in Nederland. Even een frisse neus halen in de cabinedeur kan ook niet. Hoop dat er nog wel een raampje open kan.
----------------------------------------
@ - HLE 2302

De consessie voor de lijn Gouda<>Alphen ad Rijn is gewonnen door Abellio. Echter de uitvoering (personeel en materieel) wordt verzorgd door NSR.
Waarbij deze exploitatie valt onder R.NET, openbaar vervoer in de Randstad. Vandaar de R.NET kleurstelling.
Wel komt er een vaste groep NSR machinisten, met een nieuwe functienaam "servicemachinist". Wat dit precies gaat inhouden, is nog niet bekend. Wel wordt er geworven onder (zeer-) jonge machinisten welke nu een 2-jarige externe mcn-opleiding volgen op ROC of STC.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie