Veiligheidsmaatregelen Thalys

nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door nighttrain »

Zo als gewoonlijk vous êtes dure de comprendre....ik bedoelde enkel:wat zijn de criteria om iemand of iets tegen te houden en niet de toe te passen ´wet'.
Dus of de fietser met ongeschoren gezicht of de blinkende Mercedes met fris geschoren gezicht of d'en burgemeester.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:Zo als gewoonlijk vous êtes dure de comprendre....ik bedoelde enkel:wat zijn de criteria om iemand of iets tegen te houden en niet de toe te passen ´wet'.
Dus of de fietser met ongeschoren gezicht of de blinkende Mercedes met fris geschoren gezicht of d'en burgemeester.
Daar gaat het hier niet om. Het gaat hier over het meenemen van een zakmes op een Thalys...

De vraag is hier of:
a) Het niet mag
b) Het wel mag
c) het mag als de veiligheidsbeambte in een goed humeur is.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door nighttrain »

K V B schreef:
nighttrain schreef:Zo als gewoonlijk vous êtes dure de comprendre....ik bedoelde enkel:wat zijn de criteria om iemand of iets tegen te houden en niet de toe te passen ´wet'.
Dus of de fietser met ongeschoren gezicht of de blinkende Mercedes met fris geschoren gezicht of d'en burgemeester.
Daar gaat het hier niet om. Het gaat hier over het meenemen van een zakmes op een Thalys...

De vraag is hier of:
a) Het niet mag
b) Het wel mag
c) het mag als de veiligheidsbeambte in een goed humeur is.
Toch wel.
Uw idiale wereld is 4 millards mannelijke Kvb's en 4 miljards vrouwelijke kvb's. Maar dit Lijkt me oersaai en onmogelijk.
Back to the point. Uw mes mag niet, dat is duidelijk. Of indien er een legitime reden is. Indien u niet over de nodige documenten beschikt ( licence, beroepskaart) Is er de common sense. Dus het is uw punt a) , en in het tweede geval zal het voor U c) zijn.
Maar het punt c) is volgens U altijd van toepasing op uw persoon. De heilige IK.
Prettige en veilige feesten, kijk even onder uw bureau stoel of bij niet éjectable is?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door Steve »

Heren, ik stel vriendelijk doch met enige aandrang voor dat we die specifieke discussie hierbij afsluiten...
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door nighttrain »

Steve schreef:Heren, ik stel vriendelijk doch met enige aandrang voor dat we die specifieke discussie hierbij afsluiten...
het werd juist interessant betreffende het veiligheidsdilema.
staat het persoonlijk confort boven het algemeen belang?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door Steve »

Niets mis met discussie over de veiligheidsmaatregelen, maar het specifieke punt over het zakmes lijkt me nu wel duidelijk - beide zienswijzen zijn uitgebreid aan bod gekomen en het teruggrijpen naar persoonlijke allusies toont aan dat jullie wellicht geen stap dichter bij elkaars zienswijze zullen komen. Best dus hier afsluiten alvorens deze thread eindigt als een zoveelste illustratie van de wet van Godwin. :wink:
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:
Steve schreef:Heren, ik stel vriendelijk doch met enige aandrang voor dat we die specifieke discussie hierbij afsluiten...
het werd juist interessant betreffende het veiligheidsdilema.
staat het persoonlijk confort boven het algemeen belang?
Dat gaat voorbij aan de kern: Is het algemeen belang überhaupt gediend met die veiligheidscontroles?
Als het algemeen belang niet gediend is, is er immers geen dilemma.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door K V B »

nighttrain schreef: Maar het punt c) is volgens U altijd van toepasing op uw persoon.
Ik wil helemaal niet dat c) van toepassing is. Ik wil immers niet afhankelijk zijn van het humeur van een politiebeambte.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door nighttrain »

Wat te denken van het €*incident van deze ochtend in Lille, of verkeerd topic over naar €* en kanaaltunnel?
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:Wat te denken van het €*incident van deze ochtend in Lille, of verkeerd topic over naar €* en kanaaltunnel?
Welk incident?
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door KB »

K V B schreef:
nighttrain schreef:Wat te denken van het €*incident van deze ochtend in Lille, of verkeerd topic over naar €* en kanaaltunnel?
Welk incident?
Dit: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... n-op.dhtml.
L'union fait la force.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door K V B »

KB schreef:
K V B schreef:
nighttrain schreef:Wat te denken van het €*incident van deze ochtend in Lille, of verkeerd topic over naar €* en kanaaltunnel?
Welk incident?
Dit: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... n-op.dhtml.
Of hoe paranoia trein reizen minder aantrekkelijk maakt...

Wat is het nut om miljarden in hoge snelheidstreinen te stoppen als je vervolgens een flink deel van de tijdswinst weer moet afgeven aan allerhande bureaucratische onzin.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door nighttrain »

Nog steeds problemen met PARANOÏA en administratieve onzin? Of is het gewoon een nare droom?
Benieuwd naar het niveau van de ´coming posts'
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door groentje »

Hoe hebben de poortjes en fouilleringen in Zaventem de aanslag verhindert? Want ik besefte wel dat een aanslag als vandaag mogelijk was, de kritiek ging vooral uit naar de effectiviteit van de maatregel. En tenzij je op elke straathoek, in elke station, in elke parkeergarage en voor elk gebouw scanners gaat zetten, zal je nog niet veiliger zijn. En dan nog, dan gebeurt het in de wachtrij voor de poortjes... Dat is nog altijd niet de maatschappij waarin ik wil leven, nog los van de kostprijs...
sybic

Re: Veiligheidsmaatregelen Thalys

Bericht door sybic »

Hoe hebben de poortjes en fouilleringen in Zaventem de aanslag verhindert? Want ik besefte wel dat een aanslag als vandaag mogelijk was, de kritiek ging vooral uit naar de effectiviteit van de maatregel. En tenzij je op elke straathoek, in elke station, in elke parkeergarage en voor elk gebouw scanners gaat zetten, zal je nog niet veiliger zijn. En dan nog, dan gebeurt het in de wachtrij voor de poortjes... Dat is nog altijd niet de maatschappij waarin ik wil leven, nog los van de kostprijs...
Die poortjes en fouilleringen komen pas later in het afhandelingsproces op de luchthaven. En dat die hun nut hebben is toch al een goede 15 jaar te merken aangezien er bij ons nauwelijks nog vliegtuigkapingen of explosies aan boord gebeuren. Vroeger was dat wel anders.
We zullen misschien nu evalueren naar het systeem wat ik in enkele aziatische landen gezien heb, namelijk dat je een luchthaven/groot treinstation niet inkomt zonder boarding pass en het scannen van je bagage. In sommige luchthavens (bv. Singapore) werd ook bagage gecheckt bij het verlaten van de terminal. Kostprijs moet wel meevallen, de belastingen in dat land zijn rond de 8% (er wordt namelijk geen geld uitgedeeld zoals in Belgie).
Je zal hiermee een aanslag niet helemaal kunnen uitsluiten, maar wel het rest-risico opnieuw verminderen.
Plaats reactie