Skitrein op zijspoor in Essen ?
Skitrein op zijspoor in Essen ?
De skitrein zou in Essen op een zijspoor staan..incl. reizigers.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
Blijkbaar moet hij daar elke keer een schouwing ondergaan en hij zou daarvoor liefst 40 min stilstand opgelegd krijgen.
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
Voor wat zou dat nu weer zijn ? Anti Terreur ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
Nee gewoon een schouwing, iemand in Brussel die ergens een regeltje wou doordrukken, het is een lange trein he. Alsof hij niet goed nagezien is bij vertrek in Oostenrijk.
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
Hier rijden wel goederentreinen die langer zijn.... en waarschijnlijk een inhoud hebben die gevaarlijker is...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
Even aanvullen dat de regels voor reizigers en goederentreinen verschillend zijn. Zeker eens reizigerstreinen boven de 12 rijtuigen gaan worden ze anders bekeken dan reizigerstreinen met max 12 rijtuigen. Remvermogen is dan 1 van de belangrijke elementen. Maar of dat nu de reden is waarom ze hem in Essen nog is moeten nakijken weet ik niet onmiddellijk.dentheo schreef:Hier rijden wel goederentreinen die langer zijn.... en waarschijnlijk een inhoud hebben die gevaarlijker is...
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
Als ik dat hier zo lees dan zou wel eens een controle van FOD mobility kunnen zijn.
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
Maar zelfs al heb je meer dan 12 rijtuigen, wat kun je dan nog aan de reminstellingen doen ?
Ze staan toch op P ? Moet men dan ep hebben verplicht ?
Ze staan toch op P ? Moet men dan ep hebben verplicht ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
EP-rem is niet verplicht, de Benelux bolt elke dag rond zonder EP-rem.dentheo schreef:Maar zelfs al heb je meer dan 12 rijtuigen, wat kun je dan nog aan de reminstellingen doen ?
Ze staan toch op P ? Moet men dan ep hebben verplicht ?
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
Ik zat zomaar te denken, wat kan een trein van 12 rijtuigen "gevaarlijk" maken....
Stoppen toch, want optrekken is niet veiligheidsrelevant.
Zou men in Essen dan de remproef terug uitvoeren ? 40 minuten dat is toch wat.
Stoppen toch, want optrekken is niet veiligheidsrelevant.
Zou men in Essen dan de remproef terug uitvoeren ? 40 minuten dat is toch wat.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
Ik vermoed dat men een ruime tijd genomen heeft om die "schouwing" uit te voeren, als het een nieuwe remproef betreft kan dat heel snel gebeuren en heeft men zeker geen 40 min nodig. Wat ze in Brussel precies bedacht hebben waarom deze trein van 14 rijtuigen nu specifiek aan de kant moet zal ik is moeten navragen aan de mensen van Antwerpen die er mee rijden (het betreft 5 treinbestuurders die er mogen mee rijden).
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
Veel aantrekkelijker maakt het de Treski er alvast niet op vanuit België... in normale omstandigheden duurt het al 4 à 5 uur voor de trein de Lage Landen uit is, terwijl je met de auto tegen dan al in het midden tot zelfs zuiden van Duitsland zit. Nog meer tijd verliezen met dat soort onnozelheden lijkt me helemaal een afknapper.
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
ja en zover ik begrepen heb betreft het enkel voor te komen in de terugrit, niet in de heenrit.
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
5 man voor dat stukje Brussel - Roosendaal ?Steven schreef:Ik vermoed dat men een ruime tijd genomen heeft om die "schouwing" uit te voeren, als het een nieuwe remproef betreft kan dat heel snel gebeuren en heeft men zeker geen 40 min nodig. Wat ze in Brussel precies bedacht hebben waarom deze trein van 14 rijtuigen nu specifiek aan de kant moet zal ik is moeten navragen aan de mensen van Antwerpen die er mee rijden (het betreft 5 treinbestuurders die er mogen mee rijden).
Vraag dan ook eens even wat daar in praktijk zo speciaal aan is ?
Het ets trager opbouwen van de remkracht ?
Iets trager lossen ?
Bij vertrek in Roosendaal vorige week kreeg de Traxx wel een "klap" toen de koppelingen strak kwamen op de (laatste) wagens.
Machinist (LTE) keek even verbaasd .
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Skitrein op zijspoor in Essen ?
Er mag maar 5 man mee rijden omdat het onder de licentie van ETL (ben ik juist?) valt en die komt personeel huren bij de nmbs. Betalen doe je per vergunning ook nog eens dus niet meer geld uitgeven dan nodig. Het gaat uiteindelijk om een seizoentrein. Met die 5 man moet het volstaan om elk weekend die dienst optimaal verzekerd te krijgen.