Jan Kiepura

Stoomloc
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36

Re: Jan Kiepura

Bericht door Stoomloc » 12 mar 2016, 11:38

i11 schreef:
trainlovertje schreef:
i11 schreef:EN447 Jan Kiepura (Oberhausen-Berlin-Warszawa) rijdt samen met CNL457 Phoenix (Oberhausen-Berlin-Praha) naar Berlin-Hbf (tief).

In Berlin-Hbf (tief) wordt gesplitst. De CNL457 gaat inderdaad verder via het Elbe dal richting Praha.

De EN447 gaat dan alleen op weg richting Berlin-Wannsee om EC41 Berlin-Warszawa (de eerste EC van de dag op dat traject) op te halen en daarom begint hij in tegenwijzerzin over de Aussenring te rijden.

Na de combinatie aan de Wannsee gaat het geheel via Gesundbrunnen en Berlin-Lichtenberg richting Warszawa.
Dat van die EC was mij onduidelijk. Je spreekt toch over de situatie vóór december 2015?
Ik heb gereisd in nacht van 14 op 15 augustus 2015, dus vóór de dienstregelwissel van december 2015.

Als we willen weten hoe het nu gaat moeten we vragen of gebruiker Stoomloc ook een GPS tegen het raam wil klemmen :wink:

Uit de GPS-track zijn de volgende tijden af te leiden:
Berlin-Hbf (tief) aankomst 3:37 vertrek 3:50
Südkreuz aankomst 3:57 vertrek 4:06
Wannsee aankomst 5:36 vertrek 6:15
Gesundbrunnen aankomst 6:39 vertrek 6:43
Lichtenberg aankomst 6:53 vertrek 6:58
Ik denk dat gebruiker Stoomloc dat wel wil doen ;)


BZD

Re: Jan Kiepura

Bericht door BZD » 29 mar 2016, 18:04

Einde van dit Jaar ( 2016 ) beeindigt DBAG Fernverkehr al haar internationale activiteiten ( DB Autozug / Euronight / CityNightLine ).
DB Autozug was al vorig jaar ge-executeerd en een gedeelte van het stam personeel in DB Fernverkehr of Regionalverkehr ge-integreerd.
Resteerende delen worden gecheckt en wellicht naar ÖBB doorgeschoven.
MBT Jan Kiepura was het doomszenario al 3 jaren bekend:
DSB had geen zin meer, onder meer vanwege groote werkzaamheden, PKP idem vanwege het Plan om met DBAG de Berlin - Warszawa Express op te gaan zetten.
RZD, Rossija Scheleznaja Doroga,....´s wereld grootste Spoorwegmaatschapij starte haar eigen treinen vanuit Moskva Belorusskaya via Berlin naar Paris en via Wien naar Nizza.
Dus ook futschi. Enkel BZD oftewel Belarus Tschyhunka en CD hadden nog wel interesse. BZD kon helaas niet bij de RZD aansluiten, te oud materieel en voor BZD te duur.
Dus haakte BZD ook af om kosten te besparen. In mai dit jaar kapt BZD ook de 2 treinen naar Warszawa, die hun nu nog als Nachtdiensten in het buurlandverkeer tussen Minsk en Warszawa onderhouden.
CD zal naar verwachting de treinservice verden doen, gezien de groeiende reizigensgetallen. Of de ZSR er ook nog bij komt blijft te hopen.
Maar even nog afwachten, omdat de politiek zich hiermee gaat bemoeien, met name Bruxelles. :idea:

kika
Berichten: 2773
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Jan Kiepura

Bericht door kika » 31 mar 2016, 11:00

BZD schreef:Maar even nog afwachten, omdat de politiek zich hiermee gaat bemoeien, met name Bruxelles. :idea:
Bedankt voor de samenvatting. Wat bedoel je met dat laatste? Dit is toch een consequentie van dat waar Brussel (deels) zelf om heeft gevraagd?

rvdborgt
Berichten: 3364
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Jan Kiepura

Bericht door rvdborgt » 31 mar 2016, 19:51

kika schreef:
BZD schreef:Maar even nog afwachten, omdat de politiek zich hiermee gaat bemoeien, met name Bruxelles. :idea:
Bedankt voor de samenvatting. Wat bedoel je met dat laatste? Dit is toch een consequentie van dat waar Brussel (deels) zelf om heeft gevraagd?
Het feit dat DB zijn kosten en overhead niet in de hand kan houden en er binnen DB een fractie is die koste wat kost van de nachttreinen af wil, lijkt me niets met Brussel te maken te hebben.

Groetjes,
Rian

Plaats reactie