Eurostar Amsterdam

Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Nadleeh »

In tegenstelling tot eerdere berichtgeving lijkt de controle toch te gaan gebeuren op Brussel-Zuid.

https://www.ovmagazine.nl/2016/04/neder ... uane-1549/
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door 4303 »

Eventjes verduidelijken hoe het in de realiteit werkt. Want er zijn blijkbaar veel misverstanden.
Iedereen die in Brussel opstapt voor London, Ebbsfleet of Ashford moet inchecken. Aan de Belgische politie id kaart tonen. Aan de Engelse douane id kaart en ticket tonen. Als laatste door de scanner van Securail. Wie in Lille opstapt: idem (uitgezonderd de belgische politie uiteraard). Wie echter van Brussel naar Lille of Calais reist moet enkel door de scanner en mag opstappen in rijtuig 18 onder begeleiding van Securail. In Ebbsfleet en Ashford mag er enkel afgestapt worden (richting London).
Iedereen die van London naar het continent reist. Eerst inchecken. Dan controle id kaart door Engelse autoriteiten. Dan controle id kaart door Franse autoriteiten en dan de trein op. In Ebbsfleet en Ashford zelfde scenario en er kan enkel opgestapt worden. In Calais en Lille kan er dan zonder enige controle opgestapt worden (enkel ticket wordt gecontroleerd voor je op het perron komt). Dit is hoe het in de realiteit werkt.
Indien Amsterdam erbij komt zal bij aankomst in Brussel, iedereen met zijn bagage van de trein moeten en bovenstaande procedures uitvoeren. En nadien opnieuw opstappen (trein werd ondertussen gesteriliseerd). Dit doet men nu reeds in Lille met Eurostars die van Marseille komen. Dit neemt ongeveer 1 u in beslag. Er wordt echter gezocht naar andere oplossingen, maar voorlopig nog geen resultaat....
groeten
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door kika »

nighttrain schreef:Dus op heden zal €*(en de andere operatoren) wel weten op die bepaalde dag , op die bepaalde verbinding , in dit bepaald station gaan we X aantal reizigers hebben / budgeteren. Daar bestaan genoeg camemberts over die dit staven.
Heh, die uitdrukking kende ik nog niet, leuk.
nighttrain schreef:Het is echt geen natte vingerwerk. Dus binnen dat budget zitten alle onkosten o.a. grenscontrole.
Tuurlijk mag ik cijfers vrijgeven (ET) o dit te bewijzen aan de ongelovige Thomassen.
Grenscontrole valt toch niet onder Operatorbudget? Als je daadwerkelijk cijfers mag vrijgeven, of ons wijzen op vrijgegeven cijfers, dan wil ik vandaag gerust ongelovige Thomas zijn, zelfs als is verbaasde Thomas correcter. 2à4% afwijking, dat is toch best heel nauwkeurig, en dat al snel 3 maanden op voorhand? Ik sta weer eens versteld.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Meesterpeter »

....dit neemt ongeveer 1 uur in beslag......
Dat schiet niet op, een vlucht met Easy Jet doet 40 minuten over Amsterdam naar London. Natuurlijk komt daar ook nog controle bij, maar zelfs nu hoeft dat niet langer dan 30 minuten te zijn, bij deze lijnvluchten.
Ondanks dat ik vrij vervoer heb op NS en NMBS en ATOC, ga ik al jaren voor rond de Euro 40,00 vliegen naar bv Liverpool.
Daar kan een trein, hoe mooi ook, nooit tegen op qua reistijd.......
Laatst gewijzigd door Meesterpeter op 30 apr 2016, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door 4303 »

Bij een vliegtuig duurt dit uiteraard korter. Vol vliegtuig A380 bij Qantas = 450 zitplaatsen (volle 737 = 100 zitplaatsen). Volle Eurostar E320 = 920 zitplaatsen. Dit is het dubbele voor een A380 en 9 keer meer dan een 737 dus ook een langere inchecktijd. Logica volgens mij.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door nighttrain »

kika schreef:
nighttrain schreef:Dus op heden zal €*(en de andere operatoren) wel weten op die bepaalde dag , op die bepaalde verbinding , in dit bepaald station gaan we X aantal reizigers hebben / budgeteren. Daar bestaan genoeg camemberts over die dit staven.
Heh, die uitdrukking kende ik nog niet, leuk.
nighttrain schreef:Het is echt geen natte vingerwerk. Dus binnen dat budget zitten alle onkosten o.a. grenscontrole.
Tuurlijk mag ik cijfers vrijgeven (ET) o dit te bewijzen aan de ongelovige Thomassen.
Grenscontrole valt toch niet onder Operatorbudget? Als je daadwerkelijk cijfers mag vrijgeven, of ons wijzen op vrijgegeven cijfers, dan wil ik vandaag gerust ongelovige Thomas zijn, zelfs als is verbaasde Thomas correcter. 2à4% afwijking, dat is toch best heel nauwkeurig, en dat al snel 3 maanden op voorhand? Ik sta weer eens versteld.
Een bedrijf stelt een budget op,dat is gebasseerd op yield inkomsten , andere verscheidene bronnen, en natuurlijk de inkomsten van de ´vervoerbewijzen' en dit om de uitgaven van allerhande aard te dekken. De ´camenbert' is een visuele voorstelling genaamd naar de Franse kaas Die verdeeld wordt.
U moest lezen ´niet' vrijgeven',mijn excuses. Die cijfers zijn om begrijpelijke redenen top secret.
De budgetcijfers gaan wel over 12 maanden, dus ik weet wat gebudgeterrd voor Bv. 10/11/2016. Dit is natuurlijk ook nodig om de planning te doen voor de treinen,infra,douane,crew,staff,services.....Die cijfers zijn gebasseerd op marktstudies betreffende de volumes Die in het vérleden getransporteerd zijn op Die verbinding door het bedrijf zelf of de conurentie. Daar bestaan dus ook ´camenberts' over met het marktaandeel.
Er zijn altijd kosten, om de ´administraties' bij te staan bij het uitvoeren van hun taken,die de opratoren op zich nemen.
Die 2 â 3% is een normale foutmarge in normale omstandigheden. Als het meer is dan zal dit snel te merken zijn bij de tressorie van het bedrijf en bij de geboden capaciteit. Moesten ze 12 ritten inleggen/plannen/ voor verkoop aanbieden of 14 of 16.
De opratoren weten exact hoeveel mensen gereisd hebben tussen bv Amsterdam en London de voorbije 20 jaar op 02/05 op een maandag,idem Bv als dinsdag,met de verschillende opratoren (vliegtuig,boot,trein ,auto)
Dit wordt in ons bedrijf opgevolgd minuut per minuut ,budget/booked/no show. En tijdens mijn nachtdienst maken we een synthèse over de voorbije 24h betreffende ponctualité, budget,planned ten behoefte van de directie.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door K V B »

nighttrain schreef: U maakt een crusiale beredeneringsfout. U neemt waarschijnlijk uw eigen visie als DE waarheid/standard,en dit op vele domeinen.
Mijn visie is dat "the public be damned" inderdaad niet de juiste manier is om een dienstverlenend bedrijf succesvol uit te baten.
Het resultaat, welke u kunt bekijken, is dat de chiffres d'affaires sneller stijgen dan het volume. Maar ze stijgen wel allebij. Dus er is vooruitgang.
Eurostar is echter nog ver verwijderd van de reizigersaantallen die voorspeld werden toen men de tunnel bouwde.

En dat Eurostar wegens het veiligheidstheater nauwelijks doorgaande verbindingen naar andere bestemming op het continent aanbied is daar zeker een van de oorzaken van.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Patrick »

4303 schreef:Eventjes verduidelijken hoe het in de realiteit werkt. Want er zijn blijkbaar veel misverstanden.
[geknipt]
Iedereen die van London naar het continent reist. Eerst inchecken. Dan controle id kaart door Engelse autoriteiten. Dan controle id kaart door Franse autoriteiten en dan de trein op.
Volgens mij klopt dit niet. Paspoort/ID wordt enkel door de Franse politie gecontroleerd in E* St Pancras International.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door dentheo »

Inderdaad, inchecken, bagagecontrole en dan Franse gendarmerie (?)
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:Inderdaad, inchecken, bagagecontrole en dan Franse gendarmerie (?)
The ,
De Engelse politie is soms ook present, maar controlert niet altijd. Bv op 13 /11 was dit het geval.
Komt daarbij nog de API controles aan de X ray.
Advanced Passanger Information verplicht sinds 01/04/2015, voor al wie het UK verlaat.
Dan de PAF ( Police d'Air et Frontières)
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door 4303 »

In London 1) check in. 2)Bagage scannen + door metaaldetector. 3) Pascontrole door Engelse autoriteiten. 4) Pascontrole door Franse autoriteiten.
Ik ben er zeker van want ik passeer er (bijna) dagelijks als bestuurder en TM bij Eurostar.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5315
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steve »

4303 schreef:In London 1) check in. 2)Bagage scannen + door metaaldetector. 3) Pascontrole door Engelse autoriteiten. 4) Pascontrole door Franse autoriteiten.
Ik ben er zeker van want ik passeer er (bijna) dagelijks als bestuurder en TM bij Eurostar.
Ietwat offtopic, maar: zijn jullie zowel bestuurder als TM bij Eurostar? Is dat gebruikelijk of misschien een uitzonderlijk geval? Interessante combinatie alvast...
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door groentje »

Ik dacht het wel, in geval van nood moest er toch een bestuurder zijn voor het tweede deel, nietwaar?
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door nighttrain »

groentje schreef:Ik dacht het wel, in geval van nood moest er toch een bestuurder zijn voor het tweede deel, nietwaar?
Dit is geen verplichting meer, of Anders gezegd het is geen MOR meer (minimum opérationnel requièrent).
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door 4303 »

In België en Frankrijk zijn alle bestuurders ook TM2. TM1 is een treinbegeleider. In Engeland is een bestuurder enkel bestuurder en zitten er 2 treinbegeleiders op.
Het splitsen van een Eurostar is niet meer van toepassing en wordt dus niet meer toegepast. Is ondertussen al meer dan een jaar zo.
Plaats reactie