Eurostar Amsterdam

desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door desperado »

Sorry for posting in English.

When Eurostar doesn't stop in Antwerp, does it (will it) run non-stop through Antwerpen Centraal or will it use Antwerpen-Oost?

Thanks
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door groentje »

als de proefritten een aanwijzing zijn, via Centraal.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door jan_olieslagers »

...wat ook maar logisch lijkt. Trouwens, Antwerpen-Oost was toch gesloten/opgedoekt, dacht ik?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door kika »

jan_olieslagers schreef: 10 feb 2018, 12:09 ...wat ook maar logisch lijkt. Trouwens, Antwerpen-Oost was toch gesloten/opgedoekt, dacht ik?
Het ging om 'non-stop via a of b,' dat die niet stopt in Dam of Oost is voor iedereen duidelijk, gewoon te lezen als "ringspoor of tunnel". Beiden (Dam en Oost) zijn helaas verleden tijd voor reizigerstreinen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Portbou »

Mijn combi-biljet Thalys-Eurostar idee was dan toch nog zo gek niet hé :mrgreen:
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Portbou »

4303 schreef: 09 feb 2018, 18:06Eurostar gaat ook rijden tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein is volledig toegankelijk voor reizigers naar Brussel of London. Echter reizigers voor Londen moeten afstappen in Brussel om daar alle controles te laten uitvoeren. Om dan op een Eurostar richting Londen te stappen. Deze formule is echter niet aan te raden omdat dit een langere reistijd inhoud. Want je gaat onmogelijk terug kunnen opstappen op de Eurostar die net uit Nederland kwam en je gaat dus de volgende vanuit Brussel naar Londen moeten nemen.
Dit begrijp ik niet.
Er gaat dus een Eurostar-stel rijden tussen Amsterdam en Brussel. Daar stapt iedereen af. Wat gebeurt er daarna met dit stel ?

Waarom legt men de reistijden dan niet zo dat de mensen wel terug in dezelfde Eurostar kunnen instappen ?
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door HLE18 »

Ik veronderstel dat ze dat doen om te voorkomen dat je iets zou kunnen achter laten onder zetels,... dat normaal niet door de controle zou mogen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 10 feb 2018, 16:33
4303 schreef: 09 feb 2018, 18:06Eurostar gaat ook rijden tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein is volledig toegankelijk voor reizigers naar Brussel of London. Echter reizigers voor Londen moeten afstappen in Brussel om daar alle controles te laten uitvoeren. Om dan op een Eurostar richting Londen te stappen. Deze formule is echter niet aan te raden omdat dit een langere reistijd inhoud. Want je gaat onmogelijk terug kunnen opstappen op de Eurostar die net uit Nederland kwam en je gaat dus de volgende vanuit Brussel naar Londen moeten nemen.
Dit begrijp ik niet.
Er gaat dus een Eurostar-stel rijden tussen Amsterdam en Brussel. Daar stapt iedereen af. Wat gebeurt er daarna met dit stel ?

Waarom legt men de reistijden dan niet zo dat de mensen wel terug in dezelfde Eurostar kunnen instappen ?
Dan zit je in het Thalys-rijpad. De rijpaden zullen waarschijnlijk al wel de definitieve zijn.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Portbou »

HLE18 schreef: 10 feb 2018, 16:45 Ik veronderstel dat ze dat doen om te voorkomen dat je iets zou kunnen achter laten onder zetels,... dat normaal niet door de controle zou mogen?
Dat zou dan toch gevonden worden tijdens de sweep ?
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Portbou »

Op een ander forum vond ik deze dienstregelingen.
  • EST 9121 Amsterdam 0748 - Brussel 0937-1008 - London 1100
  • EST 9157 Amsterdam 1648 - Brussel 1838-1902 - London 1957

Een reiziger Amsterdam -> London zal dus gebruik moeten maken van
  • Thalys 9316 Amsterdam 0717 - Brussel 0908
  • Thalys 9382 Amsterdam 1617 - Brussel 1808
Kan dat kloppen ?

Het gebruik van het Eurostar-stel tussen Amsterdam en Brussel blijf ik onbegrijpelijk vinden.
Hoe kunnen ze dat stel op respectievelijk 31 en 24 minuten volledig sweepen ?



De andere richting is eenvoudig :
  • EST 9114 London 0831 - Amsterdam 1312
  • EST 9148 London 1731 - Amsterdam 2212
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door 4303 »

Vandaag bevestiging gekregen. Eurostar zal NIET stoppen in Antwerpen en Schiphol. Zowel op de heen als terugreis. Dit om reistijd tussen Amsterdam en London zo kort mogelijk te houden.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steve »

Zullen ze in de wereldstad aan de Schelde leuk vinden... :)
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door rvdborgt »

4303 schreef: 16 feb 2018, 15:01Vandaag bevestiging gekregen. Eurostar zal NIET stoppen in Antwerpen en Schiphol. Zowel op de heen als terugreis. Dit om reistijd tussen Amsterdam en London zo kort mogelijk te houden.
Dit omdat er geen plaats is om daar een check-in, begagecontrole e.d. te organiseren met alle ruimte die daarvoor nodig is.
Er staan overigens wel stops in de dienstregeling. In de concept-dienstregeling voor 2019 zijn er richting Amsterdam stops in zowel Antwerpen als Schiphol; richting Londen alleen in Schiphol, telkens met de opmerking "niet voor reizigers".

Groetjes,
Rian
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door jan_olieslagers »

Zullen ze in de wereldstad aan de Schelde leuk vinden...
Grijns :mrgreen: Maar ze hebben daar tegenwoordig terug een prima vliegtuigdienst naar London, ze zullen die trein niet zo erg missen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door 4303 »

Morgen is er de allereerste commerciële rit London - Amsterdam. Enkel toegankelijk voor pers, hoogwaardigheidsbekleders, aandeelhouders, grote bazen van Eurostar en enkel gelukkige die uitgenodigd zijn door Eurostar. Zal de 9114 zijn. Tickets zijn ook vanaf morgen te koop.
Plaats reactie