Eurostar Amsterdam

Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Robin »

28/04/2016 te Kapellen :D

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Hij heeft deze nacht alvast een testrit gedaan, de Eurostar kwam op eigen kracht de HST werkplaats van Brussel Zuid binnen gereden. Geen idee welke rit hij effectief deed maar er was alvast voldoende personeel aan boord.
Testritten op L2
Taurus

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Taurus »

Hoe zit het eigenlijk momenteel met de toelating in België. Ik had begrepen dat de e320 inmiddels al tussen Parijs en Londen in de passagiersdienst rijdt maar is er al enig zicht op inzet naar Brussel?
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door AlexNL »

Zoals gemeld, vandaag is het eerste e320-treinstel naar Nederland gekomen via Roosendaal. Tot mijn verrassing bleek dit treinstel onder eigen kracht over de grens te mogen rijden. Wat foto's:

Tijdens de heenrit, van Essen naar Roosendaal:
Afbeelding
Eurostar e320, Nispen by Alex van Herwijnen, on Flickr

In Roosendaal werd er gekeerd, ongeveer anderhalf uur later keerde het geheel terug naar Essen:
Afbeelding
Eurostar e320, Nispen by Alex van Herwijnen, on Flickr

En in Essen bleef het treinstel (of eigenlijk, de treinstellen: 4013 én 4014) een tijd staan voordat er werd begonnen aan de rit naar Roosendaal en verder:
Afbeelding
Eurostar e320, Essen by Alex van Herwijnen, on Flickr

Afbeelding
Eurostar e320, Essen by Alex van Herwijnen, on Flickr

En wat bewegend beeld:
https://www.youtube.com/watch?v=GHPonbxlLvM
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door K V B »

nighttrain schreef: Die stopt op heden ook al in Frethun, Ashford., zonder problemen.
En hoeveel mensen reizen er mee van Frethun naar Lille (of Brussel)?
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door nighttrain »

K V B schreef:
nighttrain schreef: Die stopt op heden ook al in Frethun, Ashford., zonder problemen.
En hoeveel mensen reizen er mee van Frethun naar Lille (of Brussel)?
Of London
per dag 3 stops per richting (BULO of LOBU)
Ik maak natuurlijk mijn bed niet in Frethun , en kan onmogelijk zeggen hoeveel.
toch weet ik nog , in een nabij verleden dat de trein LOBU van rond 08h00, altijd een 50 tal mensen opnam, die door alle controles gingen.
Het was meer een antwoord op uw quote "gemakkeleijk tussenstations bedienen."
het moet natturlijk rendabel blijven.
Voor Frethun heb je regelmatig TER-GV naar Lille (30'reistijd) die zich omschakelen naar TGV in Lille en Paris Nord bedienen.
En om de 30' een verbinding met Brussel. Dus die 3 €*/sens zijn vooral bedoeld voor te reizen naar London en van London.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door rdv »

Calais-Fréthun - Lille kan je (online) niet boeken, Calais-Brussel wel.

Volgens OVnieuws.info mikt men op 2 ritten per dag Amsterdam-London.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door dentheo »

Hij heeft Amsterdam gehaald : https://goo.gl/uklK0u
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door nighttrain »

rdv schreef:Calais-Fréthun - Lille kan je (online) niet boeken, Calais-Brussel wel.

.
Dat had ik ook niet bedoeld.
Maar als je soms Frethun => CDG boekt , dan is dat soms met de €* naar Lille Europe,via de site SNCF voyages. Heb dit al een paar maal gehad in het verleden. Het maakt geen verschil uit, gezien het aanbod TGV en/of TER-GV.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:
rdv schreef:Calais-Fréthun - Lille kan je (online) niet boeken, Calais-Brussel wel.

.
Dat had ik ook niet bedoeld.
Maar ik wel.

Locale reizigers meenemen zorgt voor extra inkomsten. Dus als de Eurostar van Amsterdam naar London ook reizigers die van Amsterdam naar Brussel willen meeneemt, dan verbetert dat de rendabiliteit voor die trein. Maar cabotage is onaantrekkelijk door het veiligheidstheater, en de eis om op voorhand al de grenscontroles te doen.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door nighttrain »

K V B schreef:
nighttrain schreef:
rdv schreef:Calais-Fréthun - Lille kan je (online) niet boeken, Calais-Brussel wel.

.
Dat had ik ook niet bedoeld.
Maar ik wel.

Locale reizigers meenemen zorgt voor extra inkomsten. Dus als de Eurostar van Amsterdam naar London ook reizigers die van Amsterdam naar Brussel willen meeneemt, dan verbetert dat de rendabiliteit voor die trein. Maar cabotage is onaantrekkelijk door het veiligheidstheater, en de eis om op voorhand al de grenscontroles te doen.
Ik begrijp niks meer van uw redenering.
Op heden neemt €*naar London reizigers mee van Brussel naar Lille, Frethun*,Ashford op een trein naar London. En zal in de toekomst reizigers nemen van Amsterdam naar Brussel,Lille,Frethun*,Ashford en omgekeerd. Net zoals er reizigers zullen opzitten van Amsterdam naar lille(etc) of omgekeerd.* voor de treinen die stoppen in Frethun.
Ik dacht dat het meer ging over de stopplaatsen Rotterdam of Antwerpen centraal.
Dus zullen er posten voorzien worden voor grenscontrole (grenspolitie en douane) in Amsterdam. Daar Nederland en UK geen verdrag van Le Touquet of Canterburry hebben. En waarschijnlijk , maar niet zeker, een speciale toegang voor reizigers "inter-Schengen" voor Brussel , Lille,Frethun??.
Ik vrees dat we terug aan het mierenneuken zijn.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door nighttrain »

K V B schreef:
nighttrain schreef:
rdv schreef:Calais-Fréthun - Lille kan je (online) niet boeken, Calais-Brussel wel.

.
Dat had ik ook niet bedoeld.
Maar ik wel.

Locale reizigers meenemen zorgt voor extra inkomsten. Dus als de Eurostar van Amsterdam naar London ook reizigers die van Amsterdam naar Brussel willen meeneemt, dan verbetert dat de rendabiliteit voor die trein. Maar cabotage is onaantrekkelijk door het veiligheidstheater, en de eis om op voorhand al de grenscontroles te doen.
En als ik zei "dit had ik niet bedoeld"
Moest je de situatie goed kennen op die lijn die Berck Plage via Lille Europe met Paris-Nord verbind met TGV en TER-GV heeft de mogelijkheid om de €* te nemen geen meerwaarde , ondanks alle controle (PAF en Douanes) voorhanden zijn in Frethun.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door nighttrain »

Ik heb de indruk dat sommigen hier het warm water hebben uitgevonden betreffende "de noden" en hun "ideen".
De maatschappijen €*,DB, Thalys, Eurotunnel hebben genoeg informatie door gemaakte marktstudies over de noden , haalbaarheden van een bepaalde verbinding en bepaalde rendable "stopplaatsen". En die komen niet altijd overeen wat gewone treingebruikers willen zien of zien uit hun oogpunt.
Op heden SNCF (TGV verbindingen) , Thalys, €* , DB en Eurotunnel hebben soms een foutmarge van ongeveer 2à 4% op hun cijfers van hun budgetering/dag. Budget versus booking versus vervoerd
Dus dat wil zeggen dat de cijfers die gepubliceerd zijn (intern) op 01/01/XX van een bepaald jaar voor een bepaalde dag (bv 30/04/2016) mischien 2à 4% er boven of onder zitten, uitgezonderd na speciale onvoorzien gebeurtenissen .
Dus op heden zal €*(en de andere operatoren) wel weten op die bepaalde dag , op die bepaalde verbinding , in dit bepaald station gaan we X aantal reizigers hebben / budgeteren. Daar bestaan genoeg camemberts over die dit staven.
Het is echt geen natte vingerwerk. Dus binnen dat budget zitten alle onkosten o.a. grenscontrole.
Tuurlijk mag ik cijfers vrijgeven (ET) o dit te bewijzen aan de ongelovige Thomassen.


We kunnen ons al voorbereiden op het toekomstige topic "DB van Franfurt naar London"
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door K V B »

nighttrain schreef: Ik begrijp niks meer van uw redenering.
Mijn redenering is:
a) een trein is geen vliegtuig.
b) een trein meer op een vliegtuig doen lijken maakt die trein minder aantrekkel.
c) een trein minder aantrekkelijk maken, betekent minder reizigers.
d) minder reizigers betekent minder inkomsten,
e) minder inkomsten betekent minder winst.

Ik ga er van uit dat E* niet zo een grote fan is van "minder winst"

Is dat zo moeilijk te begrijpen?
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door nighttrain »

K V B schreef:
nighttrain schreef: Ik begrijp niks meer van uw redenering.
Mijn redenering is:
a) een trein is geen vliegtuig.
b) een trein meer op een vliegtuig doen lijken maakt die trein minder aantrekkel.
c) een trein minder aantrekkelijk maken, betekent minder reizigers.
d) minder reizigers betekent minder inkomsten,
e) minder inkomsten betekent minder winst.

Ik ga er van uit dat E* niet zo een grote fan is van "minder winst"

Is dat zo moeilijk te begrijpen?
U maakt een crusiale beredeneringsfout. U neemt waarschijnlijk uw eigen visie als DE waarheid/standard,en dit op vele domeinen. Enkel punt a ) is correct.
Betreffende uw punten van A tot E. De ervaring van de OPERATORS ,dus in mijn dagelijks professionneel leven,is dat de reizigers WEL willen dat de trein Meer en Meer op een vliegtuigreis lijkt. Bij Eurostar de business, bij Eurotunnel de Flexi plus + hun respectivelijke lounges. En in de meeste gevallen is de HOGE tot ZEER HOGE prijzen geen belemmering, en zeker niet voor het Britse clienteel. Dit zijn feiten. Uw punt c) is dus niet relevant.
Het resultaat, welke u kunt bekijken, is dat de chiffres d'affaires sneller stijgen dan het volume. Maar ze stijgen wel allebij. Dus er is vooruitgang. Op heden natuurlijk iets minder ,jammer genoeg door de aanslagen. Dus uw punten d) en e)vallen ook in het water. Ik zou zeggen schoenmaker blijft bij uw leest.
Uit enquettes blijkt nu net, dat dit segment van clientèle aisée ,geen bezwaar heeft aan de veiligheidsmaatregelen . Dit wordt opgevolgd door " waiting times border controls"d.m.v de modernste technieken.
En speciaal in deze moeilijke tijden is het dit segment die blijven komen en zelfs toeneemt.
Plaats reactie