Om naar de "parking te rijden" gebruik je een P+R bus en geen €*.Steve schreef:Wereldstad Antwerpen een rechtstreekse verbinding met London ontzegd? Ik vermoed dat ze dat op 't Schoon Verdiep toch niet zonder slag of stoot zullen laten gebeuren...Steven schreef:De route is nog niet bepaald. De Eurostar zou enkel in Amsterdam en Rotterdam Stoppen en niet in Antwerpen. Als men voor een route via L28 kiest kan men gewoon gebruik maken van de bestaande sporen in Brussel Zuid.
In Amsterdam zou men er kunnen opteren om spoor 15 daarvoor te gebruiken omdat dit perron niet gedeeld is met een ander spoor.
Eurostar Amsterdam
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar Amsterdam
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar Amsterdam
Gaat niet stoppen in FN.dentheo schreef:Eigenaardig dat men in dat artikel over douane spreekt, terwijl die nu net NIET nodig is.Eimai schreef:Gaan ze dan toch douane en controle doen in elk station waar je kan opstappen? Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken, want zelfs in Brussel moet er heel wat aangepast worden om zo'n controle te doen voor één van de doorgaande sporen...
Vanuit EG mag men bij aankomst in England altijd met een bypass ROND de douane....
via L28 naar FBMZ.
Douane is steeds nodig/van toepassing, mischien niet 24/24 voorzien.
Infrastructuur kosten zijn voor de Nederlandse staat met eventuele "Gentleman's agreement" dat de operator tussenkomt voor eventuele suplementaire wensen.
Re: Eurostar Amsterdam
En de stop in Schiphol, heb je daar informatie over?nighttrain schreef:Gaat niet stoppen in FN.dentheo schreef:Eigenaardig dat men in dat artikel over douane spreekt, terwijl die nu net NIET nodig is.Eimai schreef:Gaan ze dan toch douane en controle doen in elk station waar je kan opstappen? Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken, want zelfs in Brussel moet er heel wat aangepast worden om zo'n controle te doen voor één van de doorgaande sporen...
Vanuit EG mag men bij aankomst in England altijd met een bypass ROND de douane....
via L28 naar FBMZ.
Douane is steeds nodig/van toepassing, mischien niet 24/24 voorzien.
Infrastructuur kosten zijn voor de Nederlandse staat met eventuele "Gentleman's agreement" dat de operator tussenkomt voor eventuele suplementaire wensen.
Re: Eurostar Amsterdam
Klopt dat verhaal (nog) dat indien de EUR ergens moet stoppen buiten een beveiligde zone (voor een rood sein o.i.d.) dat de hele trein opnieuw moet worden gescreend (trein + passagiers + bagage)?
Re: Eurostar Amsterdam
zover ik begrepen heb is het een rit vanaf Brussel naar Rotterdam en Amsterdam, al de rest is niet voorzien. Men zou er naar streven om Amsterdam Londen rond de 4u te houden.Shrek schreef:Al die ombouwwerken zullen volgens mij nooit gebeuren. Alleen al het personeel nodig om de mensen te controleren en te begeleiden in Schiphol/Antwerpen/Rotterdam of Amsterdam maakt dat het nooit rendabel kan zijn.
Het enige realistische is op de heenweg naar Londen iedereen te laten uitstappen in Brussel of Lille.
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar Amsterdam
Verhaal klopt niet.rdv schreef:Klopt dat verhaal (nog) dat indien de EUR ergens moet stoppen buiten een beveiligde zone (voor een rood sein o.i.d.) dat de hele trein opnieuw moet worden gescreend (trein + passagiers + bagage)?
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar Amsterdam
Nog niks beslist.Steve schreef:En de stop in Schiphol, heb je daar informatie over?nighttrain schreef:Gaat niet stoppen in FN.dentheo schreef:
Eigenaardig dat men in dat artikel over douane spreekt, terwijl die nu net NIET nodig is.
Vanuit EG mag men bij aankomst in England altijd met een bypass ROND de douane....
via L28 naar FBMZ.
Douane is steeds nodig/van toepassing, mischien niet 24/24 voorzien.
Infrastructuur kosten zijn voor de Nederlandse staat met eventuele "Gentleman's agreement" dat de operator tussenkomt voor eventuele suplementaire wensen.
Re: Eurostar Amsterdam
Inderdaad. Misschien dat er tegen dan een vlaag van gezond verstand uitbreekt bij de bevoegde instanties en men de personencontrole gewoon op te trein doet tussen Lille en Londen. Dan kan die trein ook makkelijker tussenliggende plaatsen bedienen.rdv schreef:Maar dan verlies je minimum een half uur.
RailwayGazette is op de hierboven vermelde link heel zeker dat controles in Amsterdam komen, en dat mensen niet moeten opnieuw afstappen in Brussel of Lille.
En non-stop tussen Amsterdam en Brussel lijkt me ook weinig rendabel, tenzij voor een heel beperkt aantal ritten.
We zullen zien ...
Re: Eurostar Amsterdam
Dan doen ze vandaag ook al die tussengelegen plaatsen. Maar je moet er geen internationale boemeltrein willen van maken.
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar Amsterdam
Die stopt op heden ook al in Frethun, Ashford., zonder problemen.K V B schreef:Inderdaad. Misschien dat er tegen dan een vlaag van gezond verstand uitbreekt bij de bevoegde instanties en men de personencontrole gewoon op te trein doet tussen Lille en Londen. Dan kan die trein ook makkelijker tussenliggende plaatsen bedienen.rdv schreef:Maar dan verlies je minimum een half uur.
RailwayGazette is op de hierboven vermelde link heel zeker dat controles in Amsterdam komen, en dat mensen niet moeten opnieuw afstappen in Brussel of Lille.
En non-stop tussen Amsterdam en Brussel lijkt me ook weinig rendabel, tenzij voor een heel beperkt aantal ritten.
We zullen zien ...
Re: Eurostar Amsterdam
Infra door de staat komt vaker voor. Supplementaire wensen, wat moet ik daar onder verstaan, een wachtzaal? Bvb. personencontrole wordt toch gevraagd vanuit de Britse overheid, niet E*?nighttrain schreef:Infrastructuur kosten zijn voor de Nederlandse staat met eventuele "Gentleman's agreement" dat de operator tussenkomt voor eventuele suplementaire wensen.
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar Amsterdam
Daar moet je onder verstaan , dat de opératoren , mischien iets zullen faciliteren om de werkomstandigheden van het personneel beter of aangenamer te maken. Dat kan gaan van zeer simele behoeften tot iets verfijndere zaken.Alles hangt af van de plaatselijke gebruiken of gewoontes.Dus een operator heeft ook zijn invloed op de "sociale vrede".kika schreef:Infra door de staat komt vaker voor. Supplementaire wensen, wat moet ik daar onder verstaan, een wachtzaal? Bvb. personencontrole wordt toch gevraagd vanuit de Britse overheid, niet E*?nighttrain schreef:Infrastructuur kosten zijn voor de Nederlandse staat met eventuele "Gentleman's agreement" dat de operator tussenkomt voor eventuele suplementaire wensen.
Een wachtzaal is zowieso ten laste van de operator :design,uitrusting, faciliteiten enz
Re: Eurostar Amsterdam
Uit EURAILPRESS.de
Antwoord mag discreet...
Vraagje aan de machinist uit het forum: laad ik mijn camera al op ? Is het gedurende de dag ?Morgen kommt erstmals ein Eurostar e320 für Zulassungfahrten in die Niederlande.
Er wird mit eigener Kraft unterwegs sein. Geplant sind Fahrten zwischen Essen und Roosendaal, Eindhoven und Blerick sowie weiter nach Amsterdam Dijksgracht. Zudem will Eurostar dann sein Angebot zwischen Amsterdam und London vorstellen. (rk/cm)
Antwoord mag discreet...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar Amsterdam
Aangezien hij bij zijn vorige rit om 6u 's morgens aankwam te Brussels HST werkplaats acht ik de kans bestaande dat ook de andere ritten deels tijdens de nacht gebeuren. Doch door al wat hier vermeld staat als zijnde zijn route zal er ook wel ergens iets overdag gebeuren of ze spreiden het over 2 nachten. Lastig om de juiste inschatting te maken.
Het stukje Essen Roosendaal is alvast om de grensovergang te testen (omschakelen 3kV <=> 1,5kV alsook het in en uitschakelen van ATB).
Het stukje Essen Roosendaal is alvast om de grensovergang te testen (omschakelen 3kV <=> 1,5kV alsook het in en uitschakelen van ATB).
Re: Eurostar Amsterdam
Anderzijds is 's nachts een "Angebot" voorstellen aan de politici niet zo handig ...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide