Nachttreinen

Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1804
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

Ik denk dat ik vorige nacht voorlopig voor het laatst in een Nightjet-Single gereisd heb.
De prijzen zijn met name voor de Single-compartimenten echt onbetaalbaar geworden.

In de nieuwe treinen van Nightjet kan je als alleenreizende die privacy wenst een capsule nemen in de ligwagen. Dat is dan wel weer betaalbaar. Maar eer we dat type wagen op de treinen vanuit België zullen zien ?
Bijlagen
a.jpg
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nachttreinen

Bericht door FLV-FGSP »

Portbou schreef: 11 dec 2023, 22:13 In de nieuwe treinen van Nightjet kan je als alleenreizende die privacy wenst een capsule nemen in de ligwagen. Dat is dan wel weer betaalbaar. Maar eer we dat type wagen op de treinen vanuit België zullen zien ?
Niet gauw, ÖBB is wel bezig met de toelating van de Vectron, dat zou vanaf maart opgelost zijn, maar nog niet met die van de rijtuigen en van een werkende stuurstand.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Nachttreinen

Bericht door Accelerat »

OeBB moet wel echt drastisch iets gaan doen aan hun boekingsmodule inzake Nightjets en (eventuele?) werkzaamheden. Loop er nu al voor de 3e keer in 2 jaar tijd tegen aan dat ik wekenlang tevergeefs tickets probeer te boeken, maar de boekingsmodule "Ticket nicht verfuegbar" blijft geven omdat er (wellicht?!) werkzaamheden zouden kunnen zijn. Op zo'n manier is een reis plannen natuurlijk onmogelijk. Ik snap best dat tijden en opstapplaatsen kunnen veranderen als gevolg van werkzaamheden, maar om voor die reden dan maar gewoon helemaal geen tickets te verkopen? Dat lijkt me niet de oplossing.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1804
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

Accelerat schreef: 12 dec 2023, 06:23 OeBB moet wel echt drastisch iets gaan doen aan hun boekingsmodule inzake Nightjets en (eventuele?) werkzaamheden. Loop er nu al voor de 3e keer in 2 jaar tijd tegen aan dat ik wekenlang tevergeefs tickets probeer te boeken, maar de boekingsmodule "Ticket nicht verfuegbar" blijft geven omdat er (wellicht?!) werkzaamheden zouden kunnen zijn. Op zo'n manier is een reis plannen natuurlijk onmogelijk. Ik snap best dat tijden en opstapplaatsen kunnen veranderen als gevolg van werkzaamheden, maar om voor die reden dan maar gewoon helemaal geen tickets te verkopen? Dat lijkt me niet de oplossing.
Inderdaad niet de oplossing. Enkel de grote treinenfans zijn bereid te wachten. Wie tegelijkertijd ook de vliegtuigopties bekijkt zal in deze situatie voor het vliegtuig kiezen (onder het motto : snel boeken voor het duurder wordt).
maarten
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Nachttreinen

Bericht door maarten »

260689 schreef: 11 dec 2023, 17:41
Ja, vele mensen die verlof hebben en die in de kerstvakantie vertrekken/aankomen. Logisch dat de laatste plaatsen duurder zijn. Kijk eens op eind januari/begin februari. Prijzen zullen dan vele goedkoper zijn. Zelfs met Interrail
Dat was voorheen niet. Maar met de nieuwe dienstregeling is ÖBB voor de nachttreinen ook overgestapt op dynamische prijzen.

Geeft meer ruimte voor andere aanbieders om winstgevend de concurrentie aan te gaan, mogen we hopen.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

Op zowel zit als slaaprijtuigen hangen de 4 logo's van de medewerkende spoorwegondernemingen.
pmuy
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 mar 2021, 11:59

Re: Nachttreinen

Bericht door pmuy »

Hoe komt het eigenlijk dat de nieuwe Nightjet van Brussel naar Berlijn nooit boekbaar is?
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

1 voordeel is wel dat er zowel naar Berlin als Wien 2 slaapwagens in zitten ipv 1.

Trein bestaat uit 10 rijtuigen.

2 slaapwagens, 2 ligwagens, 1 zitwagen.

Trein staat uitgeweken in Schaarbeek. Is er geen plaats in Vorst voor 10 rijtuigen te ontvangen? Zelfs op zaterdag wijkt die uit naar Schaarbeek.

Enig nadeel. De infoborden staat enkel Berlin HBF. Maar Wien is nergens te bespeuren.
Bijlagen
IMG_20231212_111750_HDR~2.jpg
TimJ36
Berichten: 378
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: Nachttreinen

Bericht door TimJ36 »

Treinnummer wordt bij internationale treinen dus wel weergegeven in tegenstelling tot het nationale verkeer.

Verder wel grappig dat de trein naar Strasbourg verlengd is tot Strasbourg, dat moet ongetwijfeld een NMBS inside-joke zijn.
jan_olieslagers
Berichten: 3522
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Nachttreinen

Bericht door jan_olieslagers »

Dat dacht ik eerst ook, maar hij is dus verlengd van Strasbourg-V tot Strasbourg ...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachttreinen

Bericht door Steven »

Nog grappiger is misschien dat treinnumer 9874 nergens voorkomt. Er is nergens in België een reisweg met dat treinnummer, evenmin in Frankrijk. Niet op vandaag of gisteren.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

Steven schreef: 12 dec 2023, 13:58 Nog grappiger is misschien dat treinnumer 9874 nergens voorkomt. Er is nergens in België een reisweg met dat treinnummer, evenmin in Frankrijk. Niet op vandaag of gisteren.
Ik kom E9830 naar Marseille uit om 13u17. Maar van Strasbourg is er niets te vinden. Inderdaad een bizarre foute informatie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachttreinen

Bericht door Steven »

Voor morgen vind ik die trein terug op de website van nmbs Europe maar verder vond ik er geen spoor van.
dovaere
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Nachttreinen

Bericht door dovaere »

260689 schreef: 12 dec 2023, 14:03
Steven schreef: 12 dec 2023, 13:58 Nog grappiger is misschien dat treinnumer 9874 nergens voorkomt. Er is nergens in België een reisweg met dat treinnummer, evenmin in Frankrijk. Niet op vandaag of gisteren.
Ik kom E9830 naar Marseille uit om 13u17. Maar van Strasbourg is er niets te vinden. Inderdaad een bizarre foute informatie.
Rijdt TGV 9874 (Strasbourg) niet gewoon gekoppeld tot in Charles De Gaulle met TGV 9830 Marseille 13u17, waardoor hij niet als aparte reisweg bestaat in België?
Is vandaag overigens ook gewoon in de apps NMBS Internationaal en DB Navigator te vinden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachttreinen

Bericht door Steven »

dovaere schreef: 12 dec 2023, 14:26
260689 schreef: 12 dec 2023, 14:03
Steven schreef: 12 dec 2023, 13:58 Nog grappiger is misschien dat treinnumer 9874 nergens voorkomt. Er is nergens in België een reisweg met dat treinnummer, evenmin in Frankrijk. Niet op vandaag of gisteren.
Ik kom E9830 naar Marseille uit om 13u17. Maar van Strasbourg is er niets te vinden. Inderdaad een bizarre foute informatie.
Rijdt TGV 9874 (Strasbourg) niet gewoon gekoppeld tot in Charles De Gaulle met TGV 9830 Marseille 13u17, waardoor hij niet als aparte reisweg bestaat in België?
Is vandaag overigens ook gewoon in de apps NMBS Internationaal en DB Navigator te vinden.
Aangezien ze niet vanaf het zelfde spoor vertrekken zal dat lastig zijn maar je opmerking was ook in mij opgekomen.
Plaats reactie