trainlovertje schreef: ↑16 apr 2024, 20:46
En nog interessanter misschien: waarom had de NJ naar Brussel vanmorgen (vanmiddag eigenlijk) alweer meer dan 200 minuten vertraging?
Staat in Duitsland als afgeschaft tussen Berlijn en Mannheim + vertrokken met 3h20 vertraging uit Mannheim (vermoedelijk omdat het stuk uit Wenen uren te laat kwam).
Het stuk uit Wenen had maar een uur vertraging, zie bahn.expert.
Er was een probleem rond Mannheim, zag ik op DSO, er waren meer treinen met vertraging of die werden omgeleid.
Er was ook een vervangende 2864 uit Berlijn.
rdv schreef: ↑02 apr 2024, 13:48
Bij OeBB stonden er tijdens de rit precies wel reële tijden bij, om 8:30 voorziene aankomst met 180 minuten vertraging in Wenen. Bij de NMBS +5 bij aankomst in Luik, +7 bij vertrek in Luik.
Ok. Met de nodige hindernissen dan toch gereden en op bestemming geraakt.
Maar welk Nightjet-materiaal was er dan gisteren overdag via Montzen onderweg ?
Was een deel van de defecte wagens die in Schaarbeek stonden. Afgevoerd door TCS met locs van Lineas.
Jep, Lineas 186 294 met drie Nightjet rijtuigen en de 186 504 in opzending in opdracht van TCS als trein 13405. De 186 504 werd uiteindelijk in Montzen achter gelaten. Zag ik op flickr.
Ok. Met de nodige hindernissen dan toch gereden en op bestemming geraakt.
Maar welk Nightjet-materiaal was er dan gisteren overdag via Montzen onderweg ?
Was een deel van de defecte wagens die in Schaarbeek stonden. Afgevoerd door TCS met locs van Lineas.
Jep, Lineas 186 294 met drie Nightjet rijtuigen en de 186 504 in opzending in opdracht van TCS als trein 13405. De 186 504 werd uiteindelijk in Montzen achter gelaten. Zag ik op flickr.
De 186 504 is ook terug gegaan naar Antwerpen-Noord, in UM met de 294.
Die rijtuigen staan al wel vrij lang in Aken-West
Nils schreef: ↑02 apr 2024, 19:03
Was een deel van de defecte wagens die in Schaarbeek stonden. Afgevoerd door TCS met locs van Lineas.
Jep, Lineas 186 294 met drie Nightjet rijtuigen en de 186 504 in opzending in opdracht van TCS als trein 13405. De 186 504 werd uiteindelijk in Montzen achter gelaten. Zag ik op flickr.
De 186 504 is ook terug gegaan naar Antwerpen-Noord, in UM met de 294.
Die rijtuigen staan al wel vrij lang in Aken-West
Die rijtuigen staan nog steeds in Aken-West intussen. Daar is sowieso al veel te weinig plek en dan laten ze die daar wegroesten... 's Nachts kan je soms gemakkelijk 2 uur doen over het stukje van Montzen tot Aken-West gewoon door plaatsgebrek.
Jep, Lineas 186 294 met drie Nightjet rijtuigen en de 186 504 in opzending in opdracht van TCS als trein 13405. De 186 504 werd uiteindelijk in Montzen achter gelaten. Zag ik op flickr.
De 186 504 is ook terug gegaan naar Antwerpen-Noord, in UM met de 294.
Die rijtuigen staan al wel vrij lang in Aken-West
Die rijtuigen staan nog steeds in Aken-West intussen. Daar is sowieso al veel te weinig plek en dan laten ze die daar wegroesten... 's Nachts kan je soms gemakkelijk 2 uur doen over het stukje van Montzen tot Aken-West gewoon door plaatsgebrek.
2u is nog niet zo lang. Tegenwoordig kan m'n er tot 4u a 5u in de rij gaan schuiven en als de sectie te vol is, ist Montzen binnenrijden en zo de secties terug opvullen als er 1tje Aachen-West binnen mag.
Geen idee wat er allemaal aan de hand is, maar ik vermoed dat er meer dan enkel een Vectron-probleem is. Het treingedeelte naar Berlijn is vandaag nog maar eens afgeschaft...
Heeft het treingedeelte uit Wenen vorige nacht gereden? Zo niet, dan was de Vectron nooit vertrokken op zijn vertrekpunt.
trainlovertje schreef: ↑23 apr 2024, 21:22
Geen idee wat er allemaal aan de hand is, maar ik vermoed dat er meer dan enkel een Vectron-probleem is. Het treingedeelte naar Berlijn is vandaag nog maar eens afgeschaft...
Heeft het treingedeelte uit Wenen vorige nacht gereden? Zo niet, dan was de Vectron nooit vertrokken op zijn vertrekpunt.