Nachttreinen

Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nachttreinen

Bericht door Adler »

groentje schreef: 23 jan 2020, 22:17 Behalve dat hij 2x wordt aangekondigd, vind ik dit behoorlijk duidelijk, hoor, Kika. Of alle stops moeten worden aangekondigd, ben ik niet over uit, ik zou zeggen alleen de mogelijke bestemmingen, en vanuit Brussel dus Luik, Aken en Keulen en zo weglaten, je kan immers toch geen ticket kopen naar die bestemmingen op die trein...
Over de apps kan ik me niet uitspreken want ik bezit geen smartphone.
De NMBS website geeft wel de correcte stations tot Wenen en tot Innsbruck met respectievelijke treinnummers 50425 en 425.
Klein foutje: er staat EuroNight voor de treinnummers ipv NightJet.
Op de website kan je vanuit Brussel-Zuid ook voor alle bestemmingen een ticket kopen, dus ook voor Aachen, behalve voor de Belgische haltes en ook niet voor Keulen en Wurzburg.
Voor sommige bestemmingen, zoals Koblenz en Nurnberg, wordt wel 2 keer dezelfde trein aangegeven ( NJ 425 en NJ 50425) met verschillende minimum prijzen. Dat zal wel een fout zijn.
wien.jpg
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

Adler schreef: 24 jan 2020, 07:54 Voor sommige bestemmingen, zoals Koblenz en Nurnberg, wordt wel 2 keer dezelfde trein aangegeven ( NJ 425 en NJ 50425) met verschillende minimum prijzen. Dat zal wel een fout zijn.
Dat weet ik nog zo niet, als dat echt een fout is. Als er op één van beide treindelen opvallend minder tickets reeds verkocht zijn, kan het daar volgens mij echt goedkoper zijn.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nachttreinen

Bericht door Adler »

trainlovertje schreef: 24 jan 2020, 09:19
Adler schreef: 24 jan 2020, 07:54 Voor sommige bestemmingen, zoals Koblenz en Nurnberg, wordt wel 2 keer dezelfde trein aangegeven ( NJ 425 en NJ 50425) met verschillende minimum prijzen. Dat zal wel een fout zijn.
Dat weet ik nog zo niet, als dat echt een fout is. Als er op één van beide treindelen opvallend minder tickets reeds verkocht zijn, kan het daar volgens mij echt goedkoper zijn.
Het zou toch onlogisch zijn dat je bij dezelfde maatschappij, voor dezelfde trein, voor hetzelfde traject en voor dezelfde soort plaats 2 verschillende prijzen moet betalen afhankelijk in welke wagon je plaats neemt.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

Adler schreef: 24 jan 2020, 09:32
trainlovertje schreef: 24 jan 2020, 09:19
Adler schreef: 24 jan 2020, 07:54 Voor sommige bestemmingen, zoals Koblenz en Nurnberg, wordt wel 2 keer dezelfde trein aangegeven ( NJ 425 en NJ 50425) met verschillende minimum prijzen. Dat zal wel een fout zijn.
Dat weet ik nog zo niet, als dat echt een fout is. Als er op één van beide treindelen opvallend minder tickets reeds verkocht zijn, kan het daar volgens mij echt goedkoper zijn.
Het zou toch onlogisch zijn dat je bij dezelfde maatschappij, voor dezelfde trein, voor hetzelfde traject en voor dezelfde soort plaats 2 verschillende prijzen moet betalen afhankelijk in welke wagon je plaats neemt.
Vind ik niet, dat is pure marketing. De ÖBB beschouwt beide treindelen waarschijnlijk als 2 volledig aparte treinen met hun eigen tarieven. Als ze veel meer vrije plaatsen over hebben op het gedeelte naar Innsbruck bijvoorbeeld en die nooit allemaal uitverkocht zouden geraken voor reizen tussen België en Oostenrijk, dan kunnen ze die ook gerust goedkoper aanbieden voor een reis België - Duitsland dan in het andere treingedeelte. 'De volle prijs' naar Oostenrijk gaan ze er toch niet meer kunnen uithalen, terwijl ze dat met de vrije stoelen naar Wenen waarschijnlijk wel zouden kunnen.
Ik heb onlangs Brussel - Innsbruck geboekt in maart, en ik merkte op dat dat een stuk goedkoper was dan Brussel - Wenen (gelukkig voor mij :D ), ook waarschijnlijk gewoon omdat er meer plaatsen naar Innsbruck nog beschikbaar waren, of omdat Wenen algemeen populairder blijkt.
Ook is het zo dat het gedeelte voor Innsbruck in Frankfurt Main Süd stopt, terwijl het andere dat zogezegd niet doet. Natuurlijk stoppen beide treindelen daar, maar dat heeft waarschijnlijk ook met die marketingstrategie mee te maken. Frankfurt Main Süd rechtstreeks van/naar Wenen kan je dus ook niet rechtstreeks boeken.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nachttreinen

Bericht door Adler »

trainlovertje schreef: 24 jan 2020, 10:33
Vind ik niet, dat is pure marketing.
Ik denk toch dat het een fout is op de NMBS site hoor.
Als je voor hetzelfde traject op dezelfde dag boekt op de ÖBB site wordt maar 1 minimum prijs aangeboden ( de duurste van de 2 prijzen van de NMBS site ).
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Nachttreinen

Bericht door kika »

260689 schreef: 23 jan 2020, 18:12 Da's DB. Niet NMBS.
Da's een voorbeeld over hoe het ook tever kan doorschieten. Pleidooi voor correcte en overzichtelijke informatie.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Nachttreinen

Bericht door kika »

groentje schreef: 23 jan 2020, 22:17 Behalve dat hij 2x wordt aangekondigd, vind ik dit behoorlijk duidelijk, hoor, Kika. Of alle stops moeten worden aangekondigd, ben ik niet over uit, ik zou zeggen alleen de mogelijke bestemmingen, en vanuit Brussel dus Luik, Aken en Keulen en zo weglaten, je kan immers toch geen ticket kopen naar die bestemmingen op die trein...
Er worden 4 treinnummers gebruikt, bestemmingen worden herhaald, moet ik nu voor of achter, zijn dat verschillende treinen aan hetzelfde perron...? Ik red me wel, maar hoe het met een argeloze reiziger zit die 'ook eens de trein een kans wilt geven?' Qua bestemmingen: net als met gewone treinen: áls je er alles opzet, mag het wel gewoon zo voorbijscrollen, allemaal tegerlijkertijd zal zelden een goed idee zijn.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nachttreinen

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef: 24 jan 2020, 11:14
trainlovertje schreef: 24 jan 2020, 10:33 Vind ik niet, dat is pure marketing.
Ik denk toch dat het een fout is op de NMBS site hoor.
Als je voor hetzelfde traject op dezelfde dag boekt op de ÖBB site wordt maar 1 minimum prijs aangeboden ( de duurste van de 2 prijzen van de NMBS site ).
Als er daadwerkeljk een lager tarief boekbaar is, zoals op de NMBS-website aangegeven, dan is de ÖBB in overtreding door alleen het hogere tarief aan te bieden.
De boekbaarheid kun je controleren door bij de NMBS door te klikken tot het moment dat je moet gaan betalen.

Bij de SNCF zie je het fenomeen van verschillende prijzen voor gekoppelde treindelen trouwens ook regelmatig.

Groetjes,
Rian
benimmeg
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 aug 2015, 16:52
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door benimmeg »

Onlangs ook gehad toen ik de Thalys sneeuw boekte naar de Alpen. Twee verschillende prijzen voor hetzelfde stuk, zelfde trein. Het deel van Amsterdam was goedkoper dan het deel dat in Brussel vertrekt.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

benimmeg schreef:Onlangs ook gehad toen ik de Thalys sneeuw boekte naar de Alpen. Twee verschillende prijzen voor hetzelfde stuk, zelfde trein. Het deel van Amsterdam was goedkoper dan het deel dat in Brussel vertrekt.
Gangt af van de vrije plaatsen

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Paul »

Wie heeft er al ervaring met het boeken van de Nightjet Brussel-Wenen vv.?
Waar kan men het best (goedkoopst) boeken? Vie b-europe? Of elders?
Ik probeerde voor de aardigheid heenreis op donderdag 11 juni en terugreis op zondag 14 juni, bedplaats voor 2 personen.
Voor de heenreis gaf dat een totaalprijs van 358 euro.
Voor de terugreis 'was dit comfortniveau niet boekbaar' ??? Kunnen die plaatsen nu al uitverkocht zijn?
En hoe kan men bedplaatsen 'deluxe' (met wc en douche) boeken? Die optie wordt op b-europe niet aangeboden, of ik heb het toch niet gevonden.
In feite willen wij graag met 6 vrienden (3 koppels) reizen op 24-28 september, maar ik denk dat je pas vanaf 6 maanden van tevoren kunt boeken.
Bij voorbaat dank voor jullie goede raad.

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nachttreinen

Bericht door groentje »

Ik zou ipv bij B-Europe proberen op Nightjet.com. De deluxe slaapcoupés zijn idd snelst weg.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

groentje schreef:Ik zou ipv bij B-Europe proberen op Nightjet.com. De deluxe slaapcoupés zijn idd snelst weg.
Zijn er maar 3of 4 denk ik

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Nachttreinen

Bericht door Eric0641 »

is het ook mogelijk om met een supplement met de NJ van zullen we zeggen Luik naar Brussel te reizen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

ianryckewaert13 schreef: 26 jan 2020, 17:29
groentje schreef:Ik zou ipv bij B-Europe proberen op Nightjet.com. De deluxe slaapcoupés zijn idd snelst weg.
Zijn er maar 3of 4 denk ik

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Best via Nightjet.com boeken. Er zijn maar 3 slaapcoupe's deluxe! Met douche en wc in de coupé.
Plaats reactie