Nachttreinen

260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

rdv schreef: 29 jun 2020, 13:29 Zoals ik je bericht lees, heeft men geen rangeringen uitgevoerd in Nürenberg. Klopt dat?

Of moet ik je bericht lezen als: de vertraging door de grenscontrole in Passau is overgedragen op alle treindelen omdat de buffertijd in Nürenberg niet voldoende was?

Ik hoop het laatste, want in het eerste geval zitten er reizigers in een verkeerde stad (of zijn ze in het holst van de nacht uit hun couchette gezet).
Ik bedoelde inderdaad met het 2e. Dat de vertraging op alle treindelen voelbaar is geweest door de grenscontroles.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nachttreinen

Bericht door rdv »

Dankjewel.

Dit is een punt waar samengestelde nachttreinen gevoelig zijn. Eén vertraging kan tot een hele resem vertragingen leiden. Ik denk dat sommige NJ drie keer worden gerangeerd.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nachttreinen

Bericht door ianryckewaert13 »

260689 schreef:
rdv schreef: 29 jun 2020, 13:29 Zoals ik je bericht lees, heeft men geen rangeringen uitgevoerd in Nürenberg. Klopt dat?

Of moet ik je bericht lezen als: de vertraging door de grenscontrole in Passau is overgedragen op alle treindelen omdat de buffertijd in Nürenberg niet voldoende was?

Ik hoop het laatste, want in het eerste geval zitten er reizigers in een verkeerde stad (of zijn ze in het holst van de nacht uit hun couchette gezet).
Ik bedoelde inderdaad met het 2e. Dat de vertraging op alle treindelen voelbaar is geweest door de grenscontroles.
In wroclaw ook voor gehad de NJ Berlijn Wien/budapest moest een deel afgeven aan een trein naar Warschau en die stond 2 u te wachten
Die nachttreinen als er 1 deel vertraagd is dan is het een domino effect op de andere delen.
En vertraging inhalen hangt af van het vrije Rijpad en goede bestuurder later remmen en snel optrekken

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nachttreinen

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef: 29 jun 2020, 13:19 @rdv de App van DB en ÖBB spreken over Nürnberg.
Precies: Nürnberg of Neurenberg (in het Nederlands nog enigszins gebruikelijk).

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

Donderdag rijdt de Nightjet voor de laatste keer naar ons land, tot na de zomerpauze. De route tussen Aken en Keulen zal dan wat anders verlopen door werken aan het spoor in de regio van Düren. De trein wordt omgeleid via M'gladbach, zoals gebruikelijk voor de ICE- en Thalys-treinen.
Het grote verschil met de Nightjet is dat de locomotief dient rondgezet te worden, waardoor de reis tussen Aken en Keulen zo net geen 2 uur zal duren. De aankomst in Brussel-Zuid zal pas plaatsvinden om 11u56. Het vertrekuur 's avonds verandert niet, maar de trein zal logischerwijs later aankomen in Oostenrijk.
Vraagje: weet iemand of de rondzetting gebeurt in Rheydt Hbf of in Mönchengladbach Hbf? Ik ben geïnteresseerd omdat ik donderdag zelf ICE 11 neem tot Keulen en ik de trein ergens rond M'gladbach zal kruisen, tenzij de Nightjet doorrijdt naar Mönchengladbach Hbf en de ICE niet...
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Nachttreinen

Bericht door HLE18 »

Vanaf wanneer kunnen we de trein naar Wenen weer boeken?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nachttreinen

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 30 jun 2020, 18:01 Vanaf wanneer kunnen we de trein naar Wenen weer boeken?
Sinds een paar weken geleden.

Groetjes,
Rian
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nachttreinen

Bericht door rdv »

trainlovertje schreef: 29 jun 2020, 21:02 Donderdag rijdt de Nightjet voor de laatste keer naar ons land, tot na de zomerpauze. De route tussen Aken en Keulen zal dan wat anders verlopen door werken aan het spoor in de regio van Düren. De trein wordt omgeleid via M'gladbach, zoals gebruikelijk voor de ICE- en Thalys-treinen.
Het grote verschil met de Nightjet is dat de locomotief dient rondgezet te worden, waardoor de reis tussen Aken en Keulen zo net geen 2 uur zal duren. De aankomst in Brussel-Zuid zal pas plaatsvinden om 11u56. Het vertrekuur 's avonds verandert niet, maar de trein zal logischerwijs later aankomen in
De stilstand in Aken is maar 10 minuten, doet vermoeden dat de 18 er in Rheydt of Mönchengladbach wordt voorgezet?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachttreinen

Bericht door Shrek »

rdv schreef: 30 jun 2020, 18:21
trainlovertje schreef: 29 jun 2020, 21:02 Donderdag rijdt de Nightjet voor de laatste keer naar ons land, tot na de zomerpauze. De route tussen Aken en Keulen zal dan wat anders verlopen door werken aan het spoor in de regio van Düren. De trein wordt omgeleid via M'gladbach, zoals gebruikelijk voor de ICE- en Thalys-treinen.
Het grote verschil met de Nightjet is dat de locomotief dient rondgezet te worden, waardoor de reis tussen Aken en Keulen zo net geen 2 uur zal duren. De aankomst in Brussel-Zuid zal pas plaatsvinden om 11u56. Het vertrekuur 's avonds verandert niet, maar de trein zal logischerwijs later aankomen in
De stilstand in Aken is maar 10 minuten, doet vermoeden dat de 18 er in Rheydt of Mönchengladbach wordt voorgezet?
Daar gaat een 18 niet geraken hoor :wink:
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Nachttreinen

Bericht door HLE18 »

Ah nu lijkt het plots wel te werken onlangs nog gekeken toen ging het niet :?
Ging er nu ook geen extra trein rijden op zaterdag of gaat dat voorlopig niet door met de corona?
Zijn mondmaskers de hele rit verplicht, is er restaurant aan boord?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

HLE18 schreef: 30 jun 2020, 18:27 Ah nu lijkt het plots wel te werken onlangs nog gekeken toen ging het niet :?
Ging er nu ook geen extra trein rijden op zaterdag of gaat dat voorlopig niet door met de corona?
Zijn mondmaskers de hele rit verplicht, is er restaurant aan boord?
Mondmasker in u eigen coupé is niet verplicht! Geen restauratie aan boord! (M'n kan wel redelijk wat bestellen bij de steward). En de rit voor zaterdag is pas na 14/12 dit jaar.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nachttreinen

Bericht door rdv »

Shrek schreef: 30 jun 2020, 18:23
rdv schreef: 30 jun 2020, 18:21
trainlovertje schreef: 29 jun 2020, 21:02 Donderdag rijdt de Nightjet voor de laatste keer naar ons land, tot na de zomerpauze. De route tussen Aken en Keulen zal dan wat anders verlopen door werken aan het spoor in de regio van Düren. De trein wordt omgeleid via M'gladbach, zoals gebruikelijk voor de ICE- en Thalys-treinen.
Het grote verschil met de Nightjet is dat de locomotief dient rondgezet te worden, waardoor de reis tussen Aken en Keulen zo net geen 2 uur zal duren. De aankomst in Brussel-Zuid zal pas plaatsvinden om 11u56. Het vertrekuur 's avonds verandert niet, maar de trein zal logischerwijs later aankomen in
De stilstand in Aken is maar 10 minuten, doet vermoeden dat de 18 er in Rheydt of Mönchengladbach wordt voorgezet?
Daar gaat een 18 niet geraken hoor :wink:
Whoops. En tweede fout van mijn kant: komende van Rheydt moet er ook nog kop worden gemaakt in Aachen Hbf.
Blijft wel dat die 10 minuten krap zijn (normaal is een half uur voorzien, wat dan weer aan de heel ruime kant is).
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

rdv schreef: 30 jun 2020, 19:18
Shrek schreef: 30 jun 2020, 18:23
rdv schreef: 30 jun 2020, 18:21
De stilstand in Aken is maar 10 minuten, doet vermoeden dat de 18 er in Rheydt of Mönchengladbach wordt voorgezet?
Daar gaat een 18 niet geraken hoor :wink:
Whoops. En tweede fout van mijn kant: komende van Rheydt moet er ook nog kop worden gemaakt in Aachen Hbf.
Blijft wel dat die 10 minuten krap zijn (normaal is een half uur voorzien, wat dan weer aan de heel ruime kant is).
De stilstand zal korter zijn, omdat men quasi gelijktijdig de HLE 18 kan aankoppelen aan de ene kant en de BR 101 kan afkoppelen aan de andere kant, wat anders niet het geval is.
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Nachttreinen

Bericht door wbrm »

Zal het echt een BR 101 zijn? Normaal rijdt deze trein met een ÖBB 1116.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

wbrm schreef: 30 jun 2020, 22:58 Zal het echt een BR 101 zijn? Normaal rijdt deze trein met een ÖBB 1116.
Ah oei sorry, het is inderdaad de Oostenrijkse locomotief die tot Aken rijdt. De BR 101 uit München Hbf (met het treingedeelte uit Innsbruck) rijdt vanaf Nürnberg Hbf naar Hamburg-Altona i.p.v. Aachen Hbf, vandaar de verwarring.
Plaats reactie