Re: Nachttreinen
Geplaatst: 15 nov 2019, 10:29
Zou dat vandaag zijn dat we de tickets konden boeken? Bij nazicht lukt dit nog steeds niet bij de ÖBB, bij NMBS internationaal staat die zelfs nog niet in de zoek resultaten.
Nee, want dan zou je in die maanden enkel een nachttrein moeten inleggen, ÖBB mikt duidelijk niet op toeristenklasse...HLE18 schreef: ↑15 nov 2019, 18:45 "Tickets not available" staat er bij mij
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191115_04718282
"De nachttrein is in eerste instantie een proefproject van een jaar. In de zomervakantie van 2020 zou hij niet rijden, zo blijkt uit de planning van ÖBB."
Wat is dat nu weer voor zever? Het is toch net dan dat iedereen op reis gaat??
Ik heb ergens gelezen dat de ÖBB op zomervakantiedagen veel meer auto's transporteert, waardoor deze trein dus dagelijks naar Düsseldorf zal rijden. En inderdaad, ik denk persoonlijk ook niet dat er zoveel meer mensen de nachttrein van Brussel naar Oostenrijk zouden nemen in de zomervakantie, eerder wel in de wintervakanties.dentheo schreef: ↑15 nov 2019, 20:32Nee, want dan zou je in die maanden enkel een nachttrein moeten inleggen, ÖBB mikt duidelijk niet op toeristenklasse...HLE18 schreef: ↑15 nov 2019, 18:45 "Tickets not available" staat er bij mij
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191115_04718282
"De nachttrein is in eerste instantie een proefproject van een jaar. In de zomervakantie van 2020 zou hij niet rijden, zo blijkt uit de planning van ÖBB."
Wat is dat nu weer voor zever? Het is toch net dan dat iedereen op reis gaat??
Tikfoutje in die tijden? Hij zal toch wel eerder in Innsbruck stoppen dan in Wenen, zeker?Halten in Innsbruck um 09:14 und in Wien um 08:27
Neen dat klopt effectief, in de andere richting is het inderdaad omgekeerd. Er staat een reistijd gepland van 03:42 tot 06:25 tussen de stations Nürnberg en Augsburg, in realiteit duurt dat nog geen uur...jan_olieslagers schreef: ↑15 nov 2019, 20:38Tikfoutje in die tijden? Hij zal toch wel eerder in Innsbruck stoppen dan in Wenen, zeker?Halten in Innsbruck um 09:14 und in Wien um 08:27
Wanneer komt hij in realiteit op tijd aan in Nürnberg? De RE doet er overdag inderdaad ~75 minuten over. De nachttrein splitst, voorste deel gaat naar Wien via Regensburg/Passau, achterste blijft 1:05 staan (meer dan 1 uur!) en gaat dan via Augsburg/München naar Innsbruck met inderdaad een rijtijd die 3x zo lang is als overdag. Te vroeg aankomen in Augsburg/München schrikt blijkbaar klanten af? Ter info: in de andere richting gaat het stuk Augsburg-Nürnberg in 1:39, een prima rustig nachttempo.trainlovertje schreef: ↑15 nov 2019, 20:41Neen dat klopt effectief, in de andere richting is het inderdaad omgekeerd. Er staat een reistijd gepland van 03:42 tot 06:25 tussen de stations Nürnberg en Augsburg, in realiteit duurt dat nog geen uur...jan_olieslagers schreef: ↑15 nov 2019, 20:38Tikfoutje in die tijden? Hij zal toch wel eerder in Innsbruck stoppen dan in Wenen, zeker?Halten in Innsbruck um 09:14 und in Wien um 08:27
Wie dan wel? Denk je dat zakenreizigers de nachttrein gaan nemen?jan_olieslagers schreef: ↑15 nov 2019, 20:37 Overigens wil ik grif aannemen dat toeristen sowieso niet het eerste doelpubliek zijn.
De ÖBB rijdt in januari al naar Brussel i.p.v. zoals eerst gepland vanaf december 2020 (= tegelijk met Amsterdam) onder lichte druk van de Oostenrijkse regering, om de Oostenrijkse Europarlementariërs met de nachttrein te kunnen laten reizen. Die 2 treinparen per week zijn dan ook op de zittingen afgestemd en zijn 's zomers dus ook voor de Europarlementariërs niet nodig.HLE18 schreef: ↑16 nov 2019, 11:19Wie dan wel? Denk je dat zakenreizigers de nachttrein gaan nemen?jan_olieslagers schreef: ↑15 nov 2019, 20:37 Overigens wil ik grif aannemen dat toeristen sowieso niet het eerste doelpubliek zijn.
Een slaapplaats in T3 zou vanaf 89,90 beschikbaar moeten zijn:FLV-FGSP schreef: ↑15 nov 2019, 10:34 Probeer eens Brussel - Wenen met vertrek op 20 januari 's avonds. Prijzen vanaf 29 euro (Brussel-Wenen in een zitrijtuig), met plaats in het ligrijtuig vanaf 49 euro, met een echt bed vanaf 149 euro. Toeslagen bij een Interrail 14 (zitten), 34 (liggen) of 74 euro (slapen). Ik vermoed dat de toeslagen voor spoormannen ook in die orde van grootte liggen.