Re: Nachttreinen
Geplaatst: 19 nov 2019, 15:51
15u45: 13472 met vertraging rijdt nu tussen Aachen Hbf en Welkenraedt
Paar jaar geleden werd de skitrein die via Nederland kwam nog elke week geschouwd in Essen.....die trein was dan nog gehuurd in België...
Weet er iemand wat toen de reden daarvan was? Bij goederentreinen wordt dat toch ook niet gedaan?dentheo schreef:Paar jaar geleden werd de skitrein die via Nederland kwam nog elke week geschouwd in Essen.....die trein was dan nog gehuurd in België...
Gaan ze dat ook doen als OBB een paar rijtuigen uitgewisseld heeft ? DVIS hallo ?
Foto van Laurent Wallorail op FacebookFinalement il est arrivé avec 120min de retard...
Passage du train test NightJet sur le Hammerbrücke (ligne 37)
Even geduld nog, er is nog geen commercieel akkoord tussen NMBS en ÖBB, zodra dat er is gaat de boeking (opnieuw) open.
Interessant. Wel één bedenking: Als ze nu in zo'n vaste samenstelling 2 stuurrijtuigen zouden steken zouden locwissels een pak eenvoudiger worden (op voorwaarde dat alles compatibel is natuurlijk).FLV-FGSP schreef:Hier staan foto's van de toekomstige NightJet-treinen:
https://blog.oebb.at/die-nightjets-der- ... eneration/
Dit nieuwe materieel rijdt in vaste samenstellingen van 7 rijtuigen: 2x slaaprijtuig, 3x ligrijtuig met verschillende formules, 2x zitrijtuig, waarvan 1 stuurstand. Het wordt in eerste instantie tussen Oostenrijk en Italië ingezet, maar ik sluit niet uit dat het in een later stadium ook naar Brussel komt.
Ze kunnen tegen de tijd dat ze naar België rijden de Taurus toelaten in BelgiëShrek schreef:Interessant. Wel één bedenking: Als ze nu in zo'n vaste samenstelling 2 stuurrijtuigen zouden steken zouden locwissels een pak eenvoudiger worden (op voorwaarde dat alles compatibel is natuurlijk).FLV-FGSP schreef:Hier staan foto's van de toekomstige NightJet-treinen:
https://blog.oebb.at/die-nightjets-der- ... eneration/
Dit nieuwe materieel rijdt in vaste samenstellingen van 7 rijtuigen: 2x slaaprijtuig, 3x ligrijtuig met verschillende formules, 2x zitrijtuig, waarvan 1 stuurstand. Het wordt in eerste instantie tussen Oostenrijk en Italië ingezet, maar ik sluit niet uit dat het in een later stadium ook naar Brussel komt.
Ik denk niet dat ze de Tauri nog gaan laten homologeren voor België, de ÖBB is wel van plan de Vectrons in België te laten rondrijden.ianryckewaert13 schreef: ↑25 nov 2019, 16:16 Ze kunnen tegen de tijd dat ze naar België rijden de Taurus toelaten in België
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden als de klassieke lig 6 er niet meer bij is, waar je ook als enkeling kan boeken. Daar heb je tenminste nog de mogelijkheid om overdag te zitten. Niet alle NightJets vertrekken om 21h en komen aan om 8h. Daarnaast zijn private afdelingen van 4 soms wat klein. Genoeg gezinnen bestaan uit 5 of 6 personen. Tenslotte: als ze enkel van die capsules en prive afdelingen gaan inzetten, dan daalt het aantal ligplaatsen per rijtuig volgens mij sterk (en gaan de kosten dus omhoog).FLV-FGSP schreef: ↑25 nov 2019, 14:26 Hier staan foto's van de toekomstige NightJet-treinen:
https://blog.oebb.at/die-nightjets-der- ... eneration/
Dit nieuwe materieel rijdt in vaste samenstellingen van 7 rijtuigen: 2x slaaprijtuig, 3x ligrijtuig met verschillende formules, 2x zitrijtuig, waarvan 1 stuurstand. Het wordt in eerste instantie tussen Oostenrijk en Italië ingezet, maar ik sluit niet uit dat het in een later stadium ook naar Brussel komt.
De vectron is familie van de type18/19trainlovertje schreef:Ik denk niet dat ze de Tauri nog gaan laten homologeren voor België, de ÖBB is wel van plan de Vectrons in België te laten rondrijden.ianryckewaert13 schreef: ↑25 nov 2019, 16:16 Ze kunnen tegen de tijd dat ze naar België rijden de Taurus toelaten in België
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk