Treinsafari Zwitserland

Plaats reactie
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Treinsafari Zwitserland

Bericht door rdv »

Ik plan deze zomer een safari van een 3-tal dagen naar Zwitserland te doen.
Voorlopig plan is
Dag 1. Basel - Delémont - Yverdon-les-Bains - Montreux - Martigny - Brig - Zermatt (of de oude Lötschberg - route)
Dag 2. Zermat - Göschenen - oude Gotthard - Lugano - Tirano ofwel met bus naar Thusis
Dag 3. route van de Bernina Express en terug richting België.

Bedoeling is om van het landschap te genieten, niet om fotostops of zo te doen.
Ik wil ook graag zoveel mogelijk van de voordelige DB-ticketten genieten (hoewel ze blijkbaar vanaf vandaag niet meer zo voordelig zijn, of niet meer beschikbaar bvb voor Tirano).

Iemand tips?

Ik ben vooral geïnteresseerd in info over de bus naar Tirano. Ik vind wel de drgl terug, en de reservatieprijs van 14 EUR, maar niet hoeveel het ticket kost.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinsafari Zwitserland

Bericht door Steven »

Op de verbinding Lugano Tirano zitten bussen van de RhB. Alle info kan je vinden op http://www.RhB.ch

Ik vond tickets all in voor 14 euro, je kan ook je zitplaats kiezen als je uw ticket via hun website koopt.

Gewoon een dienstregeling opvragen en dan een ticket kiezen met je eigen voorkeuren.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinsafari Zwitserland

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef:Iemand tips?
Sinds afgelopen zondag verkoopt DB doorgaande tickets van België naar Zwitserland via Duitsland. Ook Sparpreise. En ook als je met de stoptrein naar Aken reist.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Treinsafari Zwitserland

Bericht door Portbou »

Supernieuws ! Afbeelding
rvdborgt schreef:
rdv schreef:Iemand tips?
Sinds afgelopen zondag verkoopt DB doorgaande tickets van België naar Zwitserland via Duitsland. Ook Sparpreise. En ook als je met de stoptrein naar Aken reist.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Treinsafari Zwitserland

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
rdv schreef:Iemand tips?
Sinds afgelopen zondag verkoopt DB doorgaande tickets van België naar Zwitserland via Duitsland. Ook Sparpreise. En ook als je met de stoptrein naar Aken reist.
B-Europe deed dat al een poos, waarbij je dan twee Europa Specials kreeg. Wat krijg je van DB?
(Ik krijg overigens "preisauskunft nicht möglich" als ik het probeer...)
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: RE: Re: Treinsafari Zwitserland

Bericht door rdv »

rvdborgt schreef:
rdv schreef:Iemand tips?
Sinds afgelopen zondag verkoopt DB doorgaande tickets van België naar Zwitserland via Duitsland. Ook Sparpreise. En ook als je met de stoptrein naar Aken reist.

Groetjes,
Rian
Ik krijg enkel voor tickets uit Brussel een prijs, niet voor Gent bvb

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: RE: Re: Treinsafari Zwitserland

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef:
rvdborgt schreef:
rdv schreef:Iemand tips?
Sinds afgelopen zondag verkoopt DB doorgaande tickets van België naar Zwitserland via Duitsland. Ook Sparpreise. En ook als je met de stoptrein naar Aken reist.
Ik krijg enkel voor tickets uit Brussel een prijs, niet voor Gent bvb
Met Gent Sint Pieters is er blijkbaar een probleem, ook naar Duitsland. Met Gent-Dampoort lukt het wel...

Gent-Dampoort - Chur volgende week woensdagochtend vanaf 179 euro, 2 maanden later vanaf 89 euro, op 15 september vanaf 49 euro.
Leuven - Olten heb ik vanaf 39 euro gevonden.
Wel maximaal 92 dagen van tevoren en ervoor zorgen dat je geen Thalys hebt.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinsafari Zwitserland

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:
rvdborgt schreef:
rdv schreef:Iemand tips?
Sinds afgelopen zondag verkoopt DB doorgaande tickets van België naar Zwitserland via Duitsland. Ook Sparpreise. En ook als je met de stoptrein naar Aken reist.
B-Europe deed dat al een poos, waarbij je dan twee Europa Specials kreeg. Wat krijg je van DB?
(Ik krijg overigens "preisauskunft nicht möglich" als ik het probeer...)
DB geeft 1 doorgaand ticket. Dit is blijkbaar de eerste fase van een groter project. In oktober zou de tweede fase worden opgeleverd. Geen idee wat er dan mogelijk wordt.
Welke precieze reis had je geprobeerd? Zie ook de opmerkingen in mijn eerdere post.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Treinsafari Zwitserland

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef: Welke precieze reis had je geprobeerd? Zie ook de opmerkingen in mijn eerdere post.
II probeerde Aalter - Wengen. Doorgaans koop ik kaartjes vanaf Basel Bad als ik naar België ga, maar was benieuwd of Aalter - Wengen zou lukken.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinsafari Zwitserland

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:
rvdborgt schreef:Welke precieze reis had je geprobeerd? Zie ook de opmerkingen in mijn eerdere post.
II probeerde Aalter - Wengen. Doorgaans koop ik kaartjes vanaf Basel Bad als ik naar België ga, maar was benieuwd of Aalter - Wengen zou lukken.
Aalter - Wengen op 13 juli, vertrek 9:23, aankomst 19:51: Sparpreis voor 119 euro.

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Treinsafari Zwitserland

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef:DB geeft 1 doorgaand ticket. Dit is blijkbaar de eerste fase van een groter project. In oktober zou de tweede fase worden opgeleverd. Geen idee wat er dan mogelijk wordt.
Welk project? :shock: Heb je een link met informatie hierover?
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Treinsafari Zwitserland

Bericht door rdv »

Dank voor de tips allen.
Heb wel gemerkt dat het soms goedkoper is om Brussel-Aachen/Köln en Köln-Zwitserland apart te kopen dan een doorgaand ticket te kopen.
Wat volgens mij nieuw is, is dat DB nu rekening houdt met de afgelegde afstand in CH. Hoe verder, hoe duurder de toeslag voor CH, waar dat vroeger niet het geval was. En dat je geen omwegen meer kan boeken (bvb. Basel-Zermatt via Yverdon/Montreux).
Plaats reactie