Eurotunnel werft aan

Plaats reactie
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Eurotunnel werft aan

Bericht door nighttrain »

Vvvvvvvvvvvvbbbb
Laatst gewijzigd door nighttrain op 22 jul 2016, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door Hobbes »

Ziet er interessant uit, maar verhuizen naar Frankrijk zou ik niet echt zien zitten. Ik vraag me trouwens ook af of mensen van buiten de SNCF wel kans maken.

Trouwens, elke dag enkel hetzelfde traject door de tunnel moeten doen gaat ook wel snel vervelen denk ik.

Ik doe nu elke dienst het traject Antwerpen-Thionville/Woippy of Bettembourg en dat begint al wat repetitief te worden.

Maar desalniettemin een tof filmke!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door kika »

Hobbes schreef:Ziet er interessant uit, maar verhuizen naar Frankrijk zou ik niet echt zien zitten. Ik vraag me trouwens ook af of mensen van buiten de SNCF wel kans maken.
Niet te ver van je werk wonen lijkt me wel een vereiste, zelfs al zou het niet in de voorwaarden staan, als je meer dan een uur per richting moet forenzen, gaat dat al snel bij veel mensen negatief op gezinsleven, motivatie,.. werken. Zover ik weet, ben je ook zeker welkom zonder SNCF-achtergrond. Een zekere nighttrain van dit forum schijnt ook een NMBS-achtergrond te hebben :wink:
Hobbes schreef:Trouwens, elke dag enkel hetzelfde traject door de tunnel moeten doen gaat ook wel snel vervelen denk ik. Ik doe nu elke dienst het traject Antwerpen-Thionville/Woippy of Bettembourg en dat begint al wat repetitief te worden.
In veel beroepen is er iets van repetitiviteit. Eurostar lijkt me, vanaf een afstandje, groot en modern genoeg om ook verschillende mogelijkheden te hebben na een tijdje. Misschien kan nighttrain daarover iets zeggen qua afwisseling of doorgroeien naar andere posities, lesgeven etc.?
Hobbes schreef:Maar desalniettemin een tof filmke!
Vind ik ook. Die dame lijkt me plezier in haar werk te hebben en maakt ook direct duidelijk dat als je gemotiveerd bent dat je kan doorgroeien binnen het bedrijf.
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door Hobbes »

kika schreef:In veel beroepen is er iets van repetitiviteit. Eurostar lijkt me, vanaf een afstandje, groot en modern genoeg om ook verschillende mogelijkheden te hebben na een tijdje. Misschien kan nighttrain daarover iets zeggen qua afwisseling of doorgroeien naar andere posities, lesgeven etc.?

Dit gaat voor alle duidelijkheid niet over Eurostar, maar over Eurotunnel. Als ik het goed begrijp doet die machiniste enkel het traject Calais Fréthun- VK (Folkstone?), en verder niets. Maw altijd heen en weer door de Chunnel. Die repetiviteit zou ik persoonlijk heel snel beu zijn, maar iedereen voelt dat anders aan he! :wink:
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door HLE18 »

Hebben ze wel nog volk nodig met de Brexit :mrgreen:
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door Meesterpeter »

.....Die dame lijkt me plezier in haar werk te hebben en maakt ook direct duidelijk dat als je gemotiveerd bent dat je kan doorgroeien binnen het bedrijf......
Het is natuurlijk ook een promotie / reklamefilm. Daar gebruiken ze natuurlijk niet iemand voor welke languit en doodsaai in de cabine ligt en er verder niet uitziet. Niet echt bijzonder salaris voor zulk monotoom werk, daarvoor kan je ook bij NS aan de slag, met landelijke wegbekendheid in heel Nederland.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door nighttrain »

Meesterpeter schreef:
.....Die dame lijkt me plezier in haar werk te hebben en maakt ook direct duidelijk dat als je gemotiveerd bent dat je kan doorgroeien binnen het bedrijf......
Het is
Laatst gewijzigd door nighttrain op 22 jul 2016, 23:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door Portbou »

2600€ netto is wel heel royaal in vergelijking met de salarissen bij NMBS. Ik zou ook niet staken als ik zo'n loon had.
Is er niet nog een fiscaal verschil tussen Belgie en Frankrijk waarmee hier geen rekening gehouden wordt ?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door nighttrain »

Meesterpeter schreef:
.....Die dame lijkt me plezier in haar werk te hebben en maakt ook direct duidelijk dat als je gemotiveerd bent dat je kan doorgroeien binnen het bedrijf......
Het is natuurlijk ook een promotie / reklamefilm. Daar gebruiken ze natuurlijk niet iemand voor welke languit en doodsaai in de cabine ligt en er verder niet uitziet. Niet echt bijzonder salaris voor zulk monotoom werk, daarvoor kan je ook bij NS aan de slag, met landelijke wegbekendheid in heel Nederland.
Kan
Laatst gewijzigd door nighttrain op 22 jul 2016, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:2600€ netto is wel heel royaal in vergelijking met de salarissen bij NMBS. Ik zou ook niet staken als ik zo'n loon had.
Is er niet nog een fiscaal verschil tussen Belgie en Frankrijk waarmee hier geen rekening gehouden wordt ?
hoe bedoel je?
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door Portbou »

nighttrain schreef:
Portbou schreef:2600€ netto is wel heel royaal in vergelijking met de salarissen bij NMBS. Ik zou ook niet staken als ik zo'n loon had.
Is er niet nog een fiscaal verschil tussen Belgie en Frankrijk waarmee hier geen rekening gehouden wordt ?
hoe bedoel je?
Is die 2600€ echt netto-netto ? Dus geen belastingen bijbetalen op het einde van het jaar ?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:
Portbou schreef:2600€ netto is wel heel royaal in vergelijking met de salarissen bij NMBS. Ik zou ook niet staken als ik zo'n loon had.
Is er niet nog een fiscaal verschil tussen Belgie en Frankrijk waarmee hier geen rekening gehouden wordt ?
hoe bedoel je?
Is die 2600€ echt netto-netto ? Dus geen belastingen bijbetalen op het einde van het jaar ?
Ne
Laatst gewijzigd door nighttrain op 22 jul 2016, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Eurotunnel werft treinbestuurders/chef de trains aan

Bericht door tomdg »

Is er al iets bekend of er een opendeur komt dit jaar en wanneer dat zal zijn?
Plaats reactie