Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door groentje »

@Steve: Nighttrain antwoordt nogal uitgebreid, maar dat het onduidelijk is, dat ben ik niet met je eens.
@nighttrain: Bon, ik las bij 260689 dat SNCF wel bereid was, die NMBS-trein is immers van SNCF van Rijsel tot de grens. Ik kan niet inschatten of dat wishful thinking is, maar ik kan mij voorstellen dat ze een commerciële partnerschap wel zagen zitten... En wat vrijbiljetten betreft: Niet bij een gecharterde trein. De treinen buiten de dienstregeling voor pakweg de festivals zijn immers ook niet vrij voor vrijkaarthouders.
We zullen wellicht nooit echt weten of en wanneer de plannen werden afgeblazen, maar ik blijf ervan overtuigd dat de meeste problemen te overbruggen waren.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Portbou »

nighttrain schreef:Maar is het de SNCF Die een commerciele contributie gaat vragen aan andere operatoren ,daar zij het alleenrecht hebben op Frans grondgebied (zie partenariats kontrakt met UEFA euro 2016). Dus om in dit geval supportes te vervoeren voor UEFA/euro 2016 en niet voor een kaartavond.
Als ik op de extratreinen GEEN UEFA logo plak kan UEFA toch niets van me eisen ?
Heeft SNCF het alleenrecht in Frankrijk ? Er rijden toch treinen van andere maatschappijen zoals Eurostar, Thalys, Thello,... ?
Dan mag NMBS toch ook (op eigen kosten en eigen commercieel risico en... ) een trein inleggen in Frankrijk ?
nighttrain schreef:Betreffende Die vrijbiljetten: dit is gewoon de realiteit,waar je moet rekening mee houden.
Als dit echt een probleem is kan je toch aangeven dat vrijbiljetten niet geldig zijn op de extratreinen ?
nighttrain schreef:Betreffende Die bussen: ik heb nooit gezegd van een wettelijke verplichting. Er is een grotere gegevensuitwisseling tussen vervoersbedrijven dan de gewone buitenstaander zou beseffen. Tuurlijk gaat er niemand van de NMBS elk busbedrijf opbellen,daar zijn andere cicuits voor. Dit is het zelde tussen airliners,ferry's enz.
Dan zou ik toch echt graag weten welke circuits dat zijn. Ik zie echt niet in in welke omstandigheid een privé-busvervoerder vrijwillig aan de NMBS gaat doorgeven hoe het met de verhuring van zijn bussen zit.
nighttrain schreef:Dat heb ik niet gezegd, Het is de SNCF die enkel treinen mag inleggen en commercialiseren met het commerciele logo UEFA/euro 2016. Ja ik kan er ook niet aan doen dat de marketing zo werkt, en er mensen zijn die beinvloed worden om een treinticket/auto/Adidas schoenen te kopen om Die redenen. Daar dient réclame voor, en moest het niet werken zouden ze het niet doen en veel geld ervoor betalen.
Dus het volstaat om geen UEFA-logo op onze extratreinen te plakken (en ook niet op de reclame-affiches voor de extratreinen) en dan speelt deze beperking niet. Correct ? Ik denk echt niet dat supporters de treinen links zouden laten liggen omdat er geen UEFA-logo aan plakt...
nighttrain schreef:Tuurlijk zijn er wijkbundels, de vraag was enkel zijn die vrij en voor hoelang op een vrijdagavond/nacht. in Lens ? Douai?
Maar enfin, je gaat me nu toch niet proberen wijsmaken dat er nergens plaats is om enkele extratreinen te laten uitwijken ? In het ergste geval rij je verder tot Mouscron en zet ze daar de tijd van de wedstrijd (geen rebroussement nodig).
nighttrain schreef:Wat bedoelt U met stuitend gebrek aan partnership........?Wat is Thalys, Eurostar enz
Een stuitend gebrek aan partnership tussen NMBS en SNCF Réseau. Ze zouden samen de opportuniteit moeten inzien van het vervoer van duizenden supporters en samen het commerciële risico nemen... In plaats daarvan zitten ze elkaar te bekampen met huizenhoge kosten voor rijpaden, reglementitis, "ja maar",...
nighttrain schreef:En de eenvoudige manier om uw treinreis te boeken via uw smartphone, van Helsinki naar Lille om de rode duivels te zien spelen
Interessant... Welke app is dat ? Ik ken geen enkele app of website waar ik in één keer een reis van Helsinki naar Lille kan boeken. Toch niet als het met de trein moet zijn. Met het vliegtuig is dat al vele jaren geen enkel probleem.

En als de websites van enkele spoorwegmaatschappijen al toelaten om bepaalde internationale reizen te boeken moet je meestal tot de vaststelling komen dat de reis veel minder kost als je land per land boekt via de respectievelijke nationale websites.

Ook hier is er een groot gebrek aan partnership. In plaats van samen één enkele boekingswebsite voor heel Europa te maken (die in de achtergrond verbonden is met de verschillende nationale maatschappijen) zit iedere maatschappij zijn eigen internationaal boekingswebsite-je te onderhouden met een beperkt aantal bestemmingen en formules.

Maar nu ga ik ook compleet off-topic waarvoor excuses...
nighttrain schreef:Ontsluiten met openbaar vervoer: als een Anderlecht supporter met zijn zoontje het stadium verlaat om 23h00 dan wil hij om middernacht thuis zijn in Kortrijk (voorbeeldje..) en niet om 01h00 met trein of bus.
Het is een kwestie van beleid. Als het stadion goed ontsloten is met openbaar vervoer en niet te veel parkeerplaatsen aanbiedt dan zal onze Anderlechtsupporter snel tot het besluit komen dat hij beter af is met trein en bus dan met eigen auto. En samen met hem vele andere supporters. En dan raken we misschien eindelijk ooit eens af van de monsterfiles en de vele luchtvervuiling die ze meebrengen.
nighttrain schreef:Stel de NMBS wil extra treinen inleggen; Hoe gaan ze dat aan de man brengen? Het product moet gecommercialiseerd worden.
"extra treinen om de RODE DUIVELS te ondersteunen op EURO 2016"? In dat geval mogen ze een commerciele contributie betalen aan de Belgische voetbalbond en de SNCF
Ik wil eerst de vraag even terugketsen : hoe gaan privé-busvervoerders hiermee om ?

Maar in antwoord op jouw vraag : volgens mij is het mogelijk om deze treinen te vullen zonder expliciet de termen te gebruiken waarvoor een contributie nodig is.

Daarnaast lijkt het me toch niet compleet naïef om te denken dat er met deze extra treinen zodanig veel inkomsten gegenereerd worden dat een contributie aan de voetbalbond er best vanaf kan.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:Maar is het de SNCF Die een commerciele contributie gaat vragen aan andere operatoren ,daar zij het alleenrecht hebben op Frans grondgebied (zie partenariats kontrakt met UEFA euro 2016). Dus om in dit geval supportes te vervoeren voor UEFA/euro 2016 en niet voor een kaartavond.
Als ik op de extratreinen GEEN UEFA logo plak kan UEFA toch niets van me eisen ?
Heeft SNCF het alleenrecht in Frankrijk ? Er rijden toch treinen van andere maatschappijen zoals Eurostar, Thalys, Thello,... ?
Dan mag NMBS toch ook (op eigen kosten en eigen commercieel risico en... ) een trein inleggen in Frankrijk ?
Aatword: beste het gaat hem niet over "de trein" als physiek gegeven , maar over het commercialiseren van het produkt BILJET of vervoersbedewijs . Als je dit produkt niet in verband brengt met EURO2016 is er geen probleem. Maar hoe ga je binnen de context dit produkt commercieel aan de man brengen zonder dat "logo " of het doel te gebruiken.[/quote]
nighttrain schreef:Betreffende Die vrijbiljetten: dit is gewoon de realiteit,waar je moet rekening mee houden.
Als dit echt een probleem is kan je toch aangeven dat vrijbiljetten niet geldig zijn op de extratreinen ?
[/quote]Antwoord: dan heb je eenjuridisch probleem met de houders van die vrijbiljetten en hun gebruiksvoorwaarden.[/quote]
nighttrain schreef:Betreffende Die bussen: ik heb nooit gezegd van een wettelijke verplichting. Er is een grotere gegevensuitwisseling tussen vervoersbedrijven dan de gewone buitenstaander zou beseffen. Tuurlijk gaat er niemand van de NMBS elk busbedrijf opbellen,daar zijn andere cicuits voor. Dit is het zelde tussen airliners,ferry's enz.
Dan zou ik toch echt graag weten welke circuits dat zijn. Ik zie echt niet in in welke omstandigheid een privé-busvervoerder vrijwillig aan de NMBS gaat doorgeven hoe het met de verhuring van zijn bussen zit.


[/quote]Antwoord: op woensdag 29/06 om 17h20 ,wisten wij(ik was aanwezig ) al in onze tweedagelijks crisivergadering in Coquelles met de PAF welke de bewegingen zouden zijn tussen BelgIé en Lille.Bewegingen per spoor , +/- per wagen , en gecharterde bussen. Als je goed zou gelezen hebben heb ik nooit gezegd tussen privé buseigenaar en NMBS. Maar via professionele kanalen de waarschijnlijk ongekend zijn, omdat u ze niet nodig hebt.[/quote]
nighttrain schreef:Dat heb ik niet gezegd, Het is de SNCF die enkel treinen mag inleggen en commercialiseren met het commerciele logo UEFA/euro 2016. Ja ik kan er ook niet aan doen dat de marketing zo werkt, en er mensen zijn die beinvloed worden om een treinticket/auto/Adidas schoenen te kopen om Die redenen. Daar dient réclame voor, en moest het niet werken zouden ze het niet doen en veel geld ervoor betalen.
Dus het volstaat om geen UEFA-logo op onze extratreinen te plakken (en ook niet op de reclame-affiches voor de extratreinen) en dan speelt deze beperking niet. Correct ? Ik denk echt niet dat supporters de treinen links zouden laten liggen omdat er geen UEFA-logo aan plakt...


[/quote]Antwoord; zie voorheen , de trein is een physiek voorwerp , maar het commerciele produkt is het vervoersbewijs.[/quote]
nighttrain schreef:Tuurlijk zijn er wijkbundels, de vraag was enkel zijn die vrij en voor hoelang op een vrijdagavond/nacht. in Lens ? Douai?
Maar enfin, je gaat me nu toch niet proberen wijsmaken dat er nergens plaats is om enkele extratreinen te laten uitwijken ? In het ergste geval rij je verder tot Mouscron en zet ze daar de tijd van de wedstrijd (geen rebroussement nodig)


[/quote]Antwoord; ben zeer blij dat u de spoorbezetting van elke bundel kent alsook de bedieningsmogelijkheden..[/quote]
nighttrain schreef:Wat bedoelt U met stuitend gebrek aan partnership........?Wat is Thalys, Eurostar enz
Een stuitend gebrek aan partnership tussen NMBS en SNCF Réseau. Ze zouden samen de opportuniteit moeten inzien van het vervoer van duizenden supporters en samen het commerciële risico nemen... In plaats daarvan zitten ze elkaar te bekampen met huizenhoge kosten voor rijpaden, reglementitis, "ja maar",...

[/quote]Antwoord: de prijs is bepaald door de infrastructuurbeheerder en niet door de operatoren.[/quote]

nighttrain schreef:En de eenvoudige manier om uw treinreis te boeken via uw smartphone, van Helsinki naar Lille om de rode duivels te zien spelen
Interessant... Welke app is dat ? Ik ken geen enkele app of website waar ik in één keer een reis van Helsinki naar Lille kan boeken. Toch niet als het met de trein moet zijn. Met het vliegtuig is dat al vele jaren geen enkel probleem.

En als de websites van enkele spoorwegmaatschappijen al toelaten om bepaalde internationale reizen te boeken moet je meestal tot de vaststelling komen dat de reis veel minder kost als je land per land boekt via de respectievelijke nationale websites.

Ook hier is er een groot gebrek aan partnership. In plaats van samen één enkele boekingswebsite voor heel Europa te maken (die in de achtergrond verbonden is met de verschillende nationale maatschappijen) zit iedere maatschappij zijn eigen internationaal boekingswebsite-je te onderhouden met een beperkt aantal bestemmingen en formules.

Maar nu ga ik ook compleet off-topic waarvoor excuses...

[/quote]Antwoord: als ik op DB of SNCF .com , na bepaling van de treinen vraag om dit te boeken , dan heb ik binnen enkele dagen de tickets op mijn persoonlijke Kaart of onder de vorm van een biljet.
De prijs is subjectief[/quote]
nighttrain schreef:Ontsluiten met openbaar vervoer: als een Anderlecht supporter met zijn zoontje het stadium verlaat om 23h00 dan wil hij om middernacht thuis zijn in Kortrijk (voorbeeldje..) en niet om 01h00 met trein of bus.
Het is een kwestie van beleid. Als het stadion goed ontsloten is met openbaar vervoer en niet te veel parkeerplaatsen aanbiedt dan zal onze Anderlechtsupporter snel tot het besluit komen dat hij beter af is met trein en bus dan met eigen auto. En samen met hem vele andere supporters. En dan raken we misschien eindelijk ooit eens af van de monsterfiles en de vele luchtvervuiling die ze meebrengen.

[/quote]Antwoord: dit is een kwestie van mentaliteit, en ik denk dat uw zienswijze wishfull thinking is , als ik zie hoe alles evolueert.[/quote]
nighttrain schreef:Stel de NMBS wil extra treinen inleggen; Hoe gaan ze dat aan de man brengen? Het product moet gecommercialiseerd worden.
"extra treinen om de RODE DUIVELS te ondersteunen op EURO 2016"? In dat geval mogen ze een commerciele contributie betalen aan de Belgische voetbalbond en de SNCF
Ik wil eerst de vraag even terugketsen : hoe gaan privé-busvervoerders hiermee om ?

[/quote]Antwoord: door de bussen in te leggen na vraag van suportersverenegingen/vriendenkringen/scoutsgroepen voor naar Lille te rijden zonder de link te moeten leggen naar Euro2016.Dus die bussen "commercialiseren niks" ze vervoeren mensen".[/quote]

Maar in antwoord op jouw vraag : volgens mij is het mogelijk om deze treinen te vullen zonder expliciet de termen te gebruiken waarvoor een contributie nodig is.

Daarnaast lijkt het me toch niet compleet naïef om te denken dat er met deze extra treinen zodanig veel inkomsten gegenereerd worden dat een contributie aan de voetbalbond er best vanaf kan.[/quote]

[/quote]Antwoord: ben tevreden dat u weet wat de voetbalbond en SNCF gaan vragen en de imaginaire inkomsten. Ik wens u veel sucses met uw toekomstige carière als verkoper en commercieel expert. Opgelet te veel naiviteit kan pijn doen..[/quote]
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door groentje »

Vrijkaarten en -biljetten zijn ook niet geldig op de treinen van Intersoc, charters naar Dour, etc. De vrijkaart geldt trouwens ook niet op Thalys, of zo.
NMBS is een commercieel agent van SNCF. En in Frankrijk rijdt die trein sowieso onder SNCF-licentie. SNCF zou niet met lege handen achterblijven...
En ik denk dat je de tendenzen in Frankrijk niet mag veralgemenen, steeds vaker kiest men elders net wel voor transit-based development. Omdat het autodenken niet vol te houden is.
Kortom, er is zeker een hoop reglementaire onwil, maar sommige van je argumenten houden wat mij betreft geen steek.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: RE: Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Shrek »

Heeft SNCF het alleenrecht in Frankrijk ? Er rijden toch treinen van andere maatschappijen zoals Eurostar, Thalys, Thello,... ?
Dan mag NMBS toch ook (op eigen kosten en eigen commercieel risico en... ) een trein inleggen in Frankrijk.
Neen dat mag de nmbs niet. Die andere vervoerders hebben hun eigen certificaat met alle bijhorende paperassen en ze hebben volledig gehomologeerd materiaal. De nmbs heeft dat niet en rijdt daarom voor de ic - treinen onder sncf-certificaat. Dus elke trein die de nmbs in frankrijk laat rijden is in samenwerking met sncf. Maar dat is toch geen probleem?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

groentje schreef:Vrijkaarten en -biljetten zijn ook niet geldig op de treinen van Intersoc, charters naar Dour, etc. De vrijkaart geldt trouwens ook niet op Thalys, of zo.
NMBS is een commercieel agent van SNCF. En in Frankrijk rijdt die trein sowieso onder SNCF-licentie. SNCF zou niet met lege handen achterblijven...
En ik denk dat je de tendenzen in Frankrijk niet mag veralgemenen, steeds vaker kiest men elders net wel voor transit-based development. Omdat het autodenken niet vol te houden is.
Kortom, er is zeker een hoop reglementaire onwil, maar sommige van je argumenten houden wat mij betreft geen steek.

Ik dacht dat het hier ging om extra treinen naar Lille, net zoals een extra trein op eeen zonnige zondag naar Blankenberge op Belgisch initiatief.Die licentie als vervoerder heeft ekel te maken met materieel/treinbestuurder. Dus dat INTERSOC gebeuren is een charter van INTERSOC die X wagons laten slepen tussen Brussel en Disentis bv. THALYS heb je geresveerde plaatsen mischien verkregen na een procedure via de FIP? Of hoe gebeurt dat op heden?
Mijn punt gaat erover dat de NMBS een "stel " inlegt van Kortrijk naar Lille en zegt in een persmededeling of advertentie op Studio Brussel/kranten op woensdag en donderdag, op Vrijdag om dat uur gaan we de "rode duivels aanmoedigen op de Euro 2016 in Lille op vrijdag 1 juli", en dit om hun commercieel produkt aan te prijzen. Wel dit mag niet. Net zo min ze op de NMBS website tickets konden aanbieden naar BV Paris onder die noemer. Bv SBB zei op hun website "tiiketten naar Lyon om de europese kampioenschappen voetbal te gaan bekijken" hier ziet u de SNCF link http://ch.voyages-sncf.com/de/uefa-euro-2016 .
Zou graag weten welke argumenten geen steek houden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Steven »

Nog even aanvullen bij het onderwerp voor wat men allemaal kan/durft aanrekenen.
Kosten voor een rijpad van A naar B
Stilstand aan een perron
Stilstand op een wijkspoor (bundel/vorming)
Deze laatste zijn in België goedkoper dan een station zelf (geen idee voor Frankrijk).
Dus ergens een lege trein parkeren kan ook een kostelijk grap zijn.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:Nog even aanvullen bij het onderwerp voor wat men allemaal kan/durft aanrekenen.
Kosten voor een rijpad van A naar B
Stilstand aan een perron
Stilstand op een wijkspoor (bundel/vorming)
Deze laatste zijn in België goedkoper dan een station zelf (geen idee voor Frankrijk).
Dus ergens een lege trein parkeren kan ook een kostelijk grap zijn.
http://www.sncf-reseau.fr/fr/document-reference-reseau
paginas 89 DRR 2016 document principale ,voor de geinteresseerden betreffende de tarieven, en het gehele document om de specialisten alhier hun kennis bij te schaven en zo te voorkomen om verdere onzuiverheden de wereld uit te helpen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: Een stuitend gebrek aan partnership tussen NMBS en SNCF Réseau. Ze zouden samen de opportuniteit moeten inzien van het vervoer van duizenden supporters en samen het commerciële risico nemen... In plaats daarvan zitten ze elkaar te bekampen met huizenhoge kosten voor rijpaden, reglementitis, "ja maar",...
Je kan toch niet serieus menen dat Infrastructuurbeheerders risico's moeten gaan nemen met publieke gelden?
Dat is -gelukkig maar- helemaal hun rol niet. Een infrastructuurbeheerder rekent gewoon de reële kosten door, meer niet. Alle risico's bij het inleggen van een trein liggen 100% bij de operator, dat is de enige manier om een eerlijk speelveld te hebben voor iedereen. Het zou nogal mooi worden moesten de Infrabels en Prorails van deze wereld dealtjes kunnen afsluiten met eender welke operator...
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Euro 2016 est fini ,vive 2020
Dat gaat pas fun geven op dit forum.
Euro 2020 in 13 Europese steden, hopelijk is de NMBS niet in faling om een extra trein in te leggen naar St Petersburg central.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Shrek »

nighttrain schreef:Euro 2016 est fini ,vive 2020
Dat gaat pas fun geven op dit forum.
Euro 2020 in 13 Europese steden, hopelijk is de NMBS niet in faling om een extra trein in te leggen naar St Petersburg central.
Dat is meteen anders. Als je gastland bent, ben je zeker dat je veel volk gaat hebben op bepaalde plaatsen. Zo kan je bij een match in Brussel altijd extra treinen voorzien van/naar Oostende, Antwerpen, Namen,... ongeacht wie er speelt. Dat maakt het organisatorisch een pak simpeler dan die one-shot in Lille.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Shrek schreef:
nighttrain schreef:Euro 2016 est fini ,vive 2020
Dat gaat pas fun geven op dit forum.
Euro 2020 in 13 Europese steden, hopelijk is de NMBS niet in faling om een extra trein in te leggen naar St Petersburg central.
Dat is meteen anders. Als je gastland bent, ben je zeker dat je veel volk gaat hebben op bepaalde plaatsen. Zo kan je bij een match in Brussel altijd extra treinen voorzien van/naar Oostende, Antwerpen, Namen,... ongeacht wie er speelt. Dat maakt het organisatorisch een pak simpeler dan die one-shot in Lille.
Er is geen gastland in 2020,maar ze zullen wel partner zijn van de UEFA voor de ene wedstrijd in de 1/8 finale te Brussel.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door groentje »

Mij ging het steeds om chartertreinen. Als je 50 touringcars (of zo) nodig hebt voor eenzelfde bestemming, en er ligt een spoorlijn op die route, lijkt een trein mij gewoon veel interessanter. De trein is immers voor massavervoer, toch?
Maar zoals je zegt, EURO2016 is voorbij, op naar 2018 (in Rusland) en 2020.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Portbou »

nighttrain schreef:Antwoord: op woensdag 29/06 om 17h20 ,wisten wij(ik was aanwezig ) al in onze tweedagelijks crisivergadering in Coquelles met de PAF welke de bewegingen zouden zijn tussen BelgIé en Lille.Bewegingen per spoor , +/- per wagen , en gecharterde bussen. Als je goed zou gelezen hebben heb ik nooit gezegd tussen privé buseigenaar en NMBS. Maar via professionele kanalen de waarschijnlijk ongekend zijn, omdat u ze niet nodig hebt.
OK, dat de veiligheidsdiensten hiervan op de hoogte zijn begrijp ik.
Maar mijn punt is dat de NMBS hier NIET van op de hoogte is.
Antwoord; zie voorheen , de trein is een physiek voorwerp , maar het commerciele produkt is het vervoersbewijs.
OK, duidelijk.
Antwoord: de prijs is bepaald door de infrastructuurbeheerder en niet door de operatoren.
Welja, door SNCF Réseau dus... En de prijzen die SNCF Réseau aanrekent zijn veel te hoog. Een gebrek aan partnership tussen SNCF Réseau(infrastructuur) en NMBS(operator) dus waarbij SNCF Réseau liever halsstarrig hoge kosten aanrekent in plaats van een rijpad meer te verkopen door iets aan de prijs te doen.
nighttrain schreef:Antwoord: als ik op DB of SNCF .com , na bepaling van de treinen vraag om dit te boeken , dan heb ik binnen enkele dagen de tickets op mijn persoonlijke Kaart of onder de vorm van een biljet.
De prijs is subjectief
Als ik een vliegtuigticket boek heb ik dat enkele klikken later... enkele dagen later is veel te traag !
En de prijs is bij uitstek objectief. Objectiever dan een getal kan moeilijk.
Antwoord: ben tevreden dat u weet wat de voetbalbond en SNCF gaan vragen en de imaginaire inkomsten. Ik wens u veel sucses met uw toekomstige carière als verkoper en commercieel expert. Opgelet te veel naiviteit kan pijn doen..
Gewoon het verschil tussen positief denken en "can-do"-mentaliteit in plaats van negatief denken en "ja maar"-mentaliteit.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: RE: Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Portbou »

Shrek schreef:
Heeft SNCF het alleenrecht in Frankrijk ? Er rijden toch treinen van andere maatschappijen zoals Eurostar, Thalys, Thello,... ?
Dan mag NMBS toch ook (op eigen kosten en eigen commercieel risico en... ) een trein inleggen in Frankrijk.
Neen dat mag de nmbs niet. Die andere vervoerders hebben hun eigen certificaat met alle bijhorende paperassen en ze hebben volledig gehomologeerd materiaal. De nmbs heeft dat niet en rijdt daarom voor de ic - treinen onder sncf-certificaat. Dus elke trein die de nmbs in frankrijk laat rijden is in samenwerking met sncf. Maar dat is toch geen probleem?
OK, dat wist ik niet.
Geldt dat ook voor het goederenvervoer ?
Plaats reactie