Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Portbou »

Ik denk dat we ons allemaal blind staren op CO2, politici incluis.
Fijn stof is nochtans ook schadelijk.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:Ik denk gewoon dat u kennis ontbreekt en dure woorden wilt gebruiken...
En ik weet nog altijd niet hoe jij dat ticket van Lille naar Helsinki op je kaart krijgt.

Laat ons deze steriel geworden discussie maar stopzetten.
Niks is steriel.
Met de Visa kaart in de hand en geld beschikbaar.
In 10' tijd boek ik:
een ferry van Helsinki naar Travermude biljet komt op smartphone of tablet
Travermude met ICE naar Brussel komt op mijn Bahn card (geen bankgegevens meer invoeren)
Brussel naar Calais komt op mijn SNCF carte voyageur en ik reis per €*.(geen bankgegevens meer invoeren)
Ietsje langer ,indeed,dan via Finnair. maar dan moet ik toch nog naar SNCF.com om thuis te komen. En dit alles vanop de Ipad zonder mijn luie zetel te verlaten...

What is the fucking problem? je kunt mieren neuken tot in het oneidige. Als je dit vergelijkt met 10 & 15 jaar geleden.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:Ik denk dat we ons allemaal blind staren op CO2, politici incluis.
Fijn stof is nochtans ook schadelijk.
Ja maar je moet Weten wat je wilt , U stelt " En ik vind het wraakroepend dat we alweer massas uitlaatgassen van 50 bussen moeten slikken". Dus u wou de vervuiling aankaarten tussen Trein en bus.

U spreekt over "uitlaatgassen" dus CO2 is een gas.
En de THEORETISCHE waarde die gegeven wordt, om uw voort gebrachte "vervuiling" te visualiser wordt uitgedrukt in CO2. http://www.sncf.com/fr/train-emission-co2 Deze waarde aanduiding geeft U de kans om de THEORETISCHE vervuiling te vergelijken met andere vormen van vervoer, zelfs te voet, tussen A en B. Dus een electrisch aangedreven trein heeft ook een CO2 vervuiling.

Aangaande "fijn stof" : is een vaste massa(verschillende grootte, samenstelling en herkomst) , dus geen GAS. En fijn stof wordt voortgebracht door zowat alles. Banden op het wegdek, ijzerstof door een trein op de rails en remmen). Dus moeilijk te bereken wie wat voortbrengt.
vraagje : staat U met een stofmasker voor de mond op een perron? hebt U zich al afgevraagd hoeveel stof komt er vrij uit de ballast of een net gestopte trein op het perron? Idem in de trein?
Dus de lucht vervuiling is een combinatie van gassen en stoffen (50% van het fijne stof heeft een natuurlijke oorsprong), en waar ik me niet op blindstaar zoals U denkt.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door K V B »

Portbou schreef: Het is een kwestie van beleid. Als het stadion goed ontsloten is met openbaar vervoer en niet te veel parkeerplaatsen aanbiedt dan zal onze Anderlechtsupporter snel tot het besluit komen dat hij beter af is met trein en bus dan met eigen auto. En samen met hem vele andere supporters. En dan raken we misschien eindelijk ooit eens af van de monsterfiles en de vele luchtvervuiling die ze meebrengen.
Een voorbeeld: Tijdens de Europa League finale in Basel werd het autoverkeer gewoon in een straal van een km. of 2 rond het stadium verboden. Met de auto kwam je er dus niet, zo simpel was het. .

En de SBB had extra treinen klaar staan voor het geval de wedstrijd uitliep op verlengingen of penalties, zodat iedereen terug naar huis zou geraken...
Plaats reactie