Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Portbou »

Shrek schreef:Ook rijpaden op LGV's zijn niet gratis. Ook daar: niet rijden is toch betalen.
Enkele posts eerder las ik dat Eurostar 70 paden per dag reserveert en er slechts 60 gebruikt. Kunnen zij zich dan permitteren van elke dag 10 rijpaden te betalen voor niets ?
Shrek schreef:Het economisch risico is dus veel te groot en de mogelijke winst vrij klein, voor een bedrijf dat op de centjes moet letten is dat dus een no-go.
Het economisch risico wordt gedeeltelijk overschat door de manier waarop de spoorwegen hun kosten calculeren en door een stuitend gebrek aan partnership tussen de verschillende spoorwegmaatschappijen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Portbou »

nighttrain schreef:
Portbou schreef: Wat is je vraag precies ? Wat is het probleem om een trein te doen stoppen in Pont de Bois of Annappes ?
Treinen daar laten stoppen is inderdaad geen probleem,maar naar waar ga je die extra lege treinen zenden. Idem voor de mensen terug op te pikken.
Ik begrijp alweer je vraag niet, sorry.

Vergelijking : op weekdagen rijden er S-treinen van Aalst naar Merode.
Nadat in Merode iedereen is afgestapt rijden de stellen door tot aan een uitwijkspoor in Josaphat... in afwachting van hun terugreis naar Aalst.

Bedoel je nu dat er na Pont de Bois en/of Annappes geen enkele plaats is waar de lege treinen heen kunnen om uit te wijken in afwachting van de terugreis ?
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Portbou »

nighttrain schreef:Inderdaad alles is krankzinnig! Maar dit is de samenleving nu eenmaal , die gestuurd wordt door marketeers enz.
Dus enkele vraagjes: waarom is het nodig dat voetbalwedstrijden beginne om 21h00? Normaal einde 22h45 zonder verlengingen. Vroeger begonnen die om 19h00 soms 20h00 en opeens eind jaren 90 zie je die verschuiven onder druk van....
Match die begint om 21h betekent dat supporters (met alle veiligheidsmaatregelen...) tegen 19h naar het stadion moeten beginnen komen.
Als je vroeger aan de match wil beginnen verplicht je de mensen bijna om een halve dag vakantie te nemen als ze naar het voetbal willen komen.
Bovendien is het een EK en moet je rekening houden met de tijd in heel Europa.
21h in Frankrijk -> 20h in Portugal, Ierland,...

Wat is eigenlijk het belang hiervan ?
Moest de match om 19h of om 20h beginnen... zou de NMBS dan wel extratreinen ingelegd hebben ?
nighttrain schreef:Waarom moet men zo grote stadiums bouwen, die automatisch een verkeersstroom naar daar gaan genereren. Bv Lens heeft zelf 33.000 inwoners, maar hebben een Bollaert stadium met een capaciteit van 38.000 man, dat telkens vol zit als de thuisploeg speelt.
Het feit dat dit stadion met regelmaat vol zit... betekent dat er wel degelijk "nood" is aan een stadion met dergelijke capaciteit.

Wat mij betreft is het probleem niet de capaciteit van het stadion maar wel dat men het stadion niet goed ontsluit met openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Portbou »

nighttrain schreef:
groentje schreef:ik vrees dat dat nogal typisch is voor hedendaags Frankrijk. Als je denkt dat België een autocultuur heeft... Openbaar vervoer is behoorlijk in de steden en in Île-de-France. Elders? Vaak veel minder. Er is een reden waarom de SNCF zoveel krediet verloren heeft bij een flink deel van de Franse bevolking... Wie er geen auto heeft, is er een paria.
De problematiek is er inderdaad anders . Door de uitgestrektheid van het land, zelf hebben ze 3 autoconstructeurs, eigen staats olieraffinerijen , de commerciele centra liggen soms redelijk ver buiten de rand. De Fransman en zijn auto is een innige histoire d'amour. Betalen geen verkeersbelasting. dit openbaar vervoer heeft een prijskaartje, en dit willen ze niet in hun heilige belastingen.
Voorbeeld:De regio Nord pas de Calais is bijna zo groot als oost en West vlaanderen , en Calais de grootste stad met enkel 70.000 inwoners. Hoe ga je daar degelijk stedelijk openbaar vervoer organiseren en met welk prijskaartje?
Ik begrijp dat het in een uitgestrekte regio zonder grote centra moeilijker is om kwalitatief openbaar vervoer te organiseren.

Maar dat is hier niet het onderwerp.
De voetbalmatch België-Wales zorgde voor een grote vervoersvraag naar één enkele plaats. Bij uitstek een vervoer dat met de trein had kunnen georganiseerd worden.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Portbou »

nighttrain schreef:Wat ook velen hier ontgaan is , is namelijk het feit dat de SNCF officiele sponsor is van de UEFA EURO 2016 TM. En onder dit logo laten ze niet zomaar alles toe. Of iemand anders kan dat ook zomaar niet doen. Daarom is dit logo niet te bespeuren op de SBB website of andere vervoersmaatschapijen.

Aanvulling van mij om 11h30:
En niemand anders kan hier een initiatief nemen supportersclubs/NMBS/ om vervoer per spoor te organiseren.
Dus zolang het UEFA EK 2016 duurt is het de UEFA en niet de SNCF die bepaalt welke treinen de SNCF mag inleggen en welke niet ?????????
(de extratreinen hoeven niet met een UEFA logo rond te rijden hé... dat vraagt niemand)
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Portbou »

nighttrain schreef:Ofwel zeiden ze dit gaat U zoveel kosten als deelname in de 10.000.000€ die wij betaald hebben aan de UEFA voor dit parternariat.
Dus RFF mag gedurende het EK 2016 haar rijpaden duurder verkopen ?
Het kan toch niet dat een sponsorcontract met UEFA dusdanige implicaties heeft.
nighttrain schreef:Want je kunt 5000 man vervoeren als er 25% een vrijbiljet heeft , komt er ook geen geld binnen.
Welke argumenten ga je nog allemaal bovenhalen ?
nighttrain schreef:En die mannen/vrouwen van de marketing afdeling weten op dit ogenblik ook al ongeveer hoeveel bussen er reeds gecharterd zijn in België voor dit evenement, en dan zullen ze ook mischien zien dat hum marktaandeel te klein zal zijn ,om die bovenvermelde kosten te dekken, en dus gebrek aan vraag.
Hoe kunnen die dat weten ? Het is niet zo dat je als busmaatschappij de wettelijke verplichting hebt om de boekingen die je ontvangen hebt door te geven aan de marketingdienst van de NMBS.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:Ofwel zeiden ze dit gaat U zoveel kosten als deelname in de 10.000.000€ die wij betaald hebben aan de UEFA voor dit parternariat.
Dus RFF mag gedurende het EK 2016 haar rijpaden duurder verkopen ?
Het kan toch niet dat een sponsorcontract met UEFA dusdanige implicaties heeft.
nighttrain schreef:Want je kunt 5000 man vervoeren als er 25% een vrijbiljet heeft , komt er ook geen geld binnen.
Welke argumenten ga je nog allemaal bovenhalen ?
nighttrain schreef:En die mannen/vrouwen van de marketing afdeling weten op dit ogenblik ook al ongeveer hoeveel bussen er reeds gecharterd zijn in België voor dit evenement, en dan zullen ze ook mischien zien dat hum marktaandeel te klein zal zijn ,om die bovenvermelde kosten te dekken, en dus gebrek aan vraag.
Hoe kunnen die dat weten ? Het is niet zo dat je als busmaatschappij de wettelijke verplichting hebt om de boekingen die je ontvangen hebt door te geven aan de marketingdienst van de NMBS.
Eerst en vooral is het niets meer RFF maar SNCF réseau. Dus SNCF réseau mag en zal de prijzen niet veranderen.
Maar is het de SNCF Die een commerciele contributie gaat vragen aan andere operatoren ,daar zij het alleenrecht hebben op Frans grondgebied (zie partenariats kontrakt met UEFA euro 2016). Dus om in dit geval supportes te vervoeren voor UEFA/euro 2016 en niet voor een kaartavond.
Betreffende Die vrijbiljetten: dit is gewoon de realiteit,waar je moet rekening mee houden.
Betreffende Die bussen: ik heb nooit gezegd van een wettelijke verplichting. Er is een grotere gegevensuitwisseling tussen vervoersbedrijven dan de gewone buitenstaander zou beseffen. Tuurlijk gaat er niemand van de NMBS elk busbedrijf opbellen,daar zijn andere cicuits voor. Dit is het zelde tussen airliners,ferry's enz.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:
groentje schreef:ik vrees dat dat nogal typisch is voor hedendaags Frankrijk. Als je denkt dat België een autocultuur heeft... Openbaar vervoer is behoorlijk in de steden en in Île-de-France. Elders? Vaak veel minder. Er is een reden waarom de SNCF zoveel krediet verloren heeft bij een flink deel van de Franse bevolking... Wie er geen auto heeft, is er een paria.
De problematiek is er inderdaad anders . Door de uitgestrektheid van het land, zelf hebben ze 3 autoconstructeurs, eigen staats olieraffinerijen , de commerciele centra liggen soms redelijk ver buiten de rand. De Fransman en zijn auto is een innige histoire d'amour. Betalen geen verkeersbelasting. dit openbaar vervoer heeft een prijskaartje, en dit willen ze niet in hun heilige belastingen.
Voorbeeld:De regio Nord pas de Calais is bijna zo groot als oost en West vlaanderen , en Calais de grootste stad met enkel 70.000 inwoners. Hoe ga je daar degelijk stedelijk openbaar vervoer organiseren en met welk prijskaartje?
Ik begrijp dat het in een uitgestrekte regio zonder grote centra moeilijker is om kwalitatief openbaar vervoer te organiseren.

Maar dat is hier niet het onderwerp.
De voetbalmatch België-Wales zorgde voor een grote vervoersvraag naar één enkele plaats. Bij uitstek een vervoer dat met de trein had kunnen georganiseerd worden.
Excuseer voor het afwijken van het topic,antwoorde enkel op "groentje" zijn terechte opmerking.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:Wat ook velen hier ontgaan is , is namelijk het feit dat de SNCF officiele sponsor is van de UEFA EURO 2016 TM. En onder dit logo laten ze niet zomaar alles toe. Of iemand anders kan dat ook zomaar niet doen. Daarom is dit logo niet te bespeuren op de SBB website of andere vervoersmaatschapijen.

Aanvulling van mij om 11h30:
En niemand anders kan hier een initiatief nemen supportersclubs/NMBS/ om vervoer per spoor te organiseren.
Dus zolang het UEFA EK 2016 duurt is het de UEFA en niet de SNCF die bepaalt welke treinen de SNCF mag inleggen en welke niet ?????????
(de extratreinen hoeven niet met een UEFA logo rond te rijden hé... dat vraagt niemand)
Dat heb ik niet gezegd, Het is de SNCF die enkel treinen mag inleggen en commercialiseren met het commerciele logo UEFA/euro 2016. Ja ik kan er ook niet aan doen dat de marketing zo werkt, en er mensen zijn die beinvloed worden om een treinticket/auto/Adidas schoenen te kopen om Die redenen. Daar dient réclame voor, en moest het niet werken zouden ze het niet doen en veel geld ervoor betalen.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:
Portbou schreef: Wat is je vraag precies ? Wat is het probleem om een trein te doen stoppen in Pont de Bois of Annappes ?
Treinen daar laten stoppen is inderdaad geen probleem,maar naar waar ga je die extra lege treinen zenden. Idem voor de mensen terug op te pikken.
Ik begrijp alweer je vraag niet, sorry.

Vergelijking : op weekdagen rijden er S-treinen van Aalst naar Merode.
Nadat in Merode iedereen is afgestapt rijden de stellen door tot aan een uitwijkspoor in Josaphat... in afwachting van hun terugreis naar Aalst.

Bedoel je nu dat er na Pont de Bois en/of Annappes geen enkele plaats is waar de lege treinen heen kunnen om uit te wijken in afwachting van de terugreis ?
Inderdaad en vroeger ,veel vroeger stelden we de treinen af in Quartier Leopold en gingen we een pintje drinken in het café juist naast de Brouwerij LEOPOLD om HLP terug naar huis te gaan.(oeps terug off-topic) Toen waren dat nog P-treinen en de brouwerij is afgebroken met het cafeetje.
Tuurlijk zijn er wijkbundels, de vraag was enkel zijn die vrij en voor hoelang op een vrijdagavond/nacht. in Lens ? Douai?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
Shrek schreef:Ook rijpaden op LGV's zijn niet gratis. Ook daar: niet rijden is toch betalen.
Enkele posts eerder las ik dat Eurostar 70 paden per dag reserveert en er slechts 60 gebruikt. Kunnen zij zich dan permitteren van elke dag 10 rijpaden te betalen voor niets ?
Shrek schreef:Het economisch risico is dus veel te groot en de mogelijke winst vrij klein, voor een bedrijf dat op de centjes moet letten is dat dus een no-go.
Het economisch risico wordt gedeeltelijk overschat door de manier waarop de spoorwegen hun kosten calculeren en door een stuitend gebrek aan partnership tussen de verschillende spoorwegmaatschappijen.
betreffende Eurostar: Die niet gebruikte rijpaden maken deel uit van een ruimere commerciele deal tussen hen en de verschillende infrastruktuurbeheerders. Net zoals de rijpaden van Europorte of DB Schenker.
Wat bedoelt U met stuitend gebrek aan partnership........?Wat is Thalys, Eurostar enz En de eenvoudige manier om uw treinreis te boeken via uw smartphone, van Helsinki naar Lille om de rode duivels te zien spelen?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:Inderdaad alles is krankzinnig! Maar dit is de samenleving nu eenmaal , die gestuurd wordt door marketeers enz.
Dus enkele vraagjes: waarom is het nodig dat voetbalwedstrijden beginne om 21h00? Normaal einde 22h45 zonder verlengingen. Vroeger begonnen die om 19h00 soms 20h00 en opeens eind jaren 90 zie je die verschuiven onder druk van....
Match die begint om 21h betekent dat supporters (met alle veiligheidsmaatregelen...) tegen 19h naar het stadion moeten beginnen komen.
Als je vroeger aan de match wil beginnen verplicht je de mensen bijna om een halve dag vakantie te nemen als ze naar het voetbal willen komen.
Bovendien is het een EK en moet je rekening houden met de tijd in heel Europa.
21h in Frankrijk -> 20h in Portugal, Ierland,...

Wat is eigenlijk het belang hiervan ?
Moest de match om 19h of om 20h beginnen... zou de NMBS dan wel extratreinen ingelegd hebben ?
nighttrain schreef:Waarom moet men zo grote stadiums bouwen, die automatisch een verkeersstroom naar daar gaan genereren. Bv Lens heeft zelf 33.000 inwoners, maar hebben een Bollaert stadium met een capaciteit van 38.000 man, dat telkens vol zit als de thuisploeg speelt.
Het feit dat dit stadion met regelmaat vol zit... betekent dat er wel degelijk "nood" is aan een stadion met dergelijke capaciteit.

Wat mij betreft is het probleem niet de capaciteit van het stadion maar wel dat men het stadion niet goed ontsluit met openbaar vervoer.
De mensen hebben zich aangepast of moeten aanpassen aan de wetten van de commercie.
Binnen dit internationaal kampioenschap zullen ze wel meer dan een 1/2 dag verlof gevraagd hebben. De seniors op dit forum zullen kunnen beamen dat er vroeger evenveel mensen aanwezig waren op wedstrijden die begonnen om 15h00 , 18h00 of 20h00. Maar mischien waren er MINDER TV kijkers en daar wringt het commerciele schoentje...

Ontsluiten met openbaar vervoer: als een Anderlecht supporter met zijn zoontje het stadium verlaat om 23h00 dan wil hij om middernacht thuis zijn in Kortrijk (voorbeeldje..) en niet om 01h00 met trein of bus.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Steve »

Beste nighttrain, kun je in het vervolg ajb proberen om je berichten te bundelen en indien mogelijk iets bondiger te houden? Nu heb je maar liefst zes opeenvolgende berichten gepost waarin je steeds één punt ontwikkelt, niet bevorderlijk voor een overzichtelijke discussie, dat... bedankt.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:Wat ook velen hier ontgaan is , is namelijk het feit dat de SNCF officiele sponsor is van de UEFA EURO 2016 TM. En onder dit logo laten ze niet zomaar alles toe. Of iemand anders kan dat ook zomaar niet doen. Daarom is dit logo niet te bespeuren op de SBB website of andere vervoersmaatschapijen.

Aanvulling van mij om 11h30:
En niemand anders kan hier een initiatief nemen supportersclubs/NMBS/ om vervoer per spoor te organiseren.
Dus zolang het UEFA EK 2016 duurt is het de UEFA en niet de SNCF die bepaalt welke treinen de SNCF mag inleggen en welke niet ?????????
(de extratreinen hoeven niet met een UEFA logo rond te rijden hé... dat vraagt niemand)
Stel de NMBS wil extra treinen inleggen; Hoe gaan ze dat aan de man brengen? Het product moet gecommercialiseerd worden.
"extra treinen om de RODE DUIVELS te ondersteunen op EURO 2016"? In dat geval mogen ze een commerciele contributie betalen aan de Belgische voetbalbond en de SNCF, lees http://www.belgianfootball.be/nl/nieuws ... uivelskbvb
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Steve schreef:Beste nighttrain, kun je in het vervolg ajb proberen om je berichten te bundelen en indien mogelijk iets bondiger te houden? Nu heb je maar liefst zes opeenvolgende berichten gepost waarin je steeds één punt ontwikkelt, niet bevorderlijk voor een overzichtelijke discussie, dat... bedankt.
Ik heb gereageerd op zes verschillende interessante tussenkomsten op verschilende domeinen. het staat U vrij deze allemaal te verwijderen. Of moet ik deze verwijderen? daar ik al ondervonden heb, als een antwoord langer is dan 5 zinnen , wordt het niet verder gelezen.
MVG
Plaats reactie