Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

trainlovertje
Berichten: 2336
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door trainlovertje »

Op de website van de CFL staat bij 'Huidige storingen' het volgende:
Vorübergehender Busverkehr zwischen Rodange und Virton ab dem 20. Juni
Aufgrund Genehmigungsprobleme bei der belgischen Bahn werden alle Züge zwischen Rodange und Virton ab dem 20. Juni durch Busse ersetzt.
Bijgevoegd bestand: http://www.cfl.lu/espaces/voyageurs/fr/ ... Virton.pdf

Daarin staat dan weer het volgende:
Suite problèmes d’homologation matériel sur le réseau belge, tous les trains entre Rodange et Virton et vice-versa sont remplacés par des autobus.
Iemand die meer weet? Kom het nu toevallig tegen, want ik dacht een ommetje over Virton te maken als ik morgen weer naar huis ga.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef:Op de website van de CFL staat bij 'Huidige storingen' het volgende:
Vorübergehender Busverkehr zwischen Rodange und Virton ab dem 20. Juni
Aufgrund Genehmigungsprobleme bei der belgischen Bahn werden alle Züge zwischen Rodange und Virton ab dem 20. Juni durch Busse ersetzt.
Bijgevoegd bestand: http://www.cfl.lu/espaces/voyageurs/fr/ ... Virton.pdf

Daarin staat dan weer het volgende:
Suite problèmes d’homologation matériel sur le réseau belge, tous les trains entre Rodange et Virton et vice-versa sont remplacés par des autobus.
Iemand die meer weet? Kom het nu toevallig tegen, want ik dacht een ommetje over Virton te maken als ik morgen weer naar huis ga.
De ETCS op dat traject is nog niet af, waardoor er enkel treinen zonder ETCS mogen rijden. Vermits CFL al hun materieel stelselmatig aan het voorzien is van ETCS schiet er niet genoeg meer over zonder ETCS om de dienst nog te kunnen uitvoeren.
De situatie zal waarschijnlijk nog tot het najaar duren, wanneer Infrabel en CFL-réseau de ETCS daar in dienst gaan nemen.
trainlovertje
Berichten: 2336
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door trainlovertje »

En die plaatsing van ETCS gaat dat samen met het weghalen van TBL 1+?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef:En die plaatsing van ETCS gaat dat samen met het weghalen van TBL 1+?
Neen, maar er ligt daar ook niet overal TBL1+ (het is namelijk deels in Luxemburg).
jan_olieslagers
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door jan_olieslagers »

Dus in normale doen rijdt de CFL tot Virton? Met welke frekwentie? Zijn dat dan treinen die vertrekken in Luxembourg-stad?
Vreemd dat er daarvan niks vermeld wordt op https://fr.wikipedia.org/wiki/Gare_de_Virton , ook elders vond ik er zo gelijk niks over terug.
Met name de webstek van de NMBS zou dat toch ook wel eens mogen melden, dacht ik. Maar blijkbaar is het rokje nog steeds (veel!) nader dan het hemdje ... Dit was dus niet terecht, excuus
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 19 jul 2016, 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef:Dus in normale doen rijdt de CFL tot Virton? Met welke frekwentie? Zijn dat dan treinen die vertrekken in Luxembourg-stad?
Vreemd dat er daarvan niks vermeld wordt op https://fr.wikipedia.org/wiki/Gare_de_Virton , ook elders vond ik er zo gelijk niks over terug.

Met name de webstek van de NMBS zou dat toch ook wel eens mogen melden, dacht ik. Maar blijkbaar is het rokje nog steeds (veel!) nader dan het hemdje ...
Ik vind deze treinen wel op de site van nmbs hoor...
Bijlagen
virton.jpg
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door Davy »

De NMBS-app meldt in ieder geval dat die P-treinen nu niet rijden en door bussen zijn vervangen.
jan_olieslagers
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door jan_olieslagers »

Huh, het betreft blijkbaar enkel een koppel P-treinen (in normale doen), daardoor vond ik eerst niks. Maar zijn deze dan NMBS of CFL?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef:Huh, blijkbaar mogen zelfs simpele dingen niet simpel zijn...

Als ik de treinen wil zien in het station van Virton dan vraag ik op de webstek van de NMBS de treinen op in het station van Virton... maar ik krijg het prentje maar niet gepost. Maar er komen enkel de L-treinen Libramont-Arlon op.

http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nmbs- ... @n=ac.1=GA@
In de link die je stuurt zie ik beide vervangbussen keurig aangeduid.
Mij lijkt dit toch een correcte vermelding hoor. Kritiek geven is makkelijk, maar soms toch onterecht...
jan_olieslagers
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door jan_olieslagers »

mijn reactie waar jij op reageert was inderdaad onterecht, en werd dan ook netjes terug verwijderd.
Ik had me laten beetnemen doordat er blijkbaar enkel P-treinen in de dienstregeling staan, geen L-treinen of zo.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door Shrek »

In ieder geval: normaal gezien zijn dit treinen met TER2NG van CFL.
rudi houthooft

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door rudi houthooft »

Tussen Athus en Rodange hebben ook een tijdje vervangbussen gereden. Nu zijn het blijkbaar (alleszins volgens de dienstregeling) ,terug treinen. Tussen Luxemburg en Virton is er trouwens in de avondspits ook een P trein met vertrek te Luxemburg rond 17u.Dit is uiteraard ook CFL materieel.
trainlovertje
Berichten: 2336
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door trainlovertje »

Shrek schreef:
trainlovertje schreef:En die plaatsing van ETCS gaat dat samen met het weghalen van TBL 1+?
Neen, maar er ligt daar ook niet overal TBL1+ (het is namelijk deels in Luxemburg).
Maar dan snap ik nog steeds niet goed waarom een trein met ETCS daar niet mag rijden. :? Hoe komt dat dan precies?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: RE: Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef:
Shrek schreef:
trainlovertje schreef:En die plaatsing van ETCS gaat dat samen met het weghalen van TBL 1+?
Neen, maar er ligt daar ook niet overal TBL1+ (het is namelijk deels in Luxemburg).
Maar dan snap ik nog steeds niet goed waarom een trein met ETCS daar niet mag rijden. :? Hoe komt dat dan precies?
De sporen zijn nog niet uitgerust met ETCS, maar de treinen kunnen/mogen niet meer op memor rijden. Dit weekend worden er trouwens ETCS testritten gedaan op het traject om de infra te homologeren.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: RE: Re: Homologatieproblemen Luxemburgs materieel?

Bericht door dentheo »

Shrek schreef: De sporen zijn nog niet uitgerust met ETCS, (maar de treinen kunnen/mogen niet meer op memor rijden). Dit weekend worden er trouwens ETCS testritten gedaan op het traject om de infra te homologeren.
Dat laatste kan toch alleen als er ETCS ligt ? :)
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie