IZY en Thalys

groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: IZY en Thalys

Bericht door groentje »

SNCF verschroot haar Atlantiquestellen omdat er asbest in zit, heb ik begrepen. En de nieuwe stellen zijn nog maar pas besteld, ik kan me voorstellen dat er een tekort dreigt. Eurostar weet dat Thalys niet van plan is om hen op hun hoofdroute te beconcurreren. Bij hen is dat ene oude stel veilig.
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: IZY en Thalys

Bericht door desperado »

Sorry for posting in English.
I see that Thalys and Eurostar to/from Brussels are delayed by 2-3 hours due to what www.thalys.net calls an "Individual involved in an accident on the SNCF network".
Are they not able to use the classic route via Tournai like E* did before the high speed line opened?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: IZY en Thalys

Bericht door groentje »

Depends, in France, you can give the driver a description of an alternative route, and send him along, in Belgium, though, drivers aren't allowed on lines they don't know, and few drivers know the classical route via Tournai. The only solution would be to add a second driver who does know the route. So it depends where the incident took place, if the line is interrupted between Paris and Lille, it's quite common to divert trains over the classical line (with up to 2 hours delay, mind you), but in Belgium, you need a little more.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: IZY en Thalys

Bericht door rvdborgt »

Er is blijkbaar een stoffelijk overschot gevonden bij Wannehain. Dat is net over de grens in Frankrijk:

http://www.lavoixdunord.fr/503848/artic ... epuis-19-h

Groetjes,
Rian
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: IZY en Thalys

Bericht door Terminus »

Is er iemand die weet met welk materieel de IZY-verbindingen momenteel rijden? Thx!
stijn
Berichten: 303
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: IZY en Thalys

Bericht door stijn »

Terminus schreef: 21 mar 2022, 16:07 Is er iemand die weet met welk materieel de IZY-verbindingen momenteel rijden? Thx!
Ik dacht met een stel van Thalys...
stijn
Berichten: 303
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: IZY en Thalys

Bericht door stijn »

Klein beetje off topic...

Woensdag reis ik op een af naar Poitiers voor een bedrijfsbezoek.
Ik neem Thalys, Metro en dan TGV.
Er is mondmasker plicht.

Maar mag je momenteel je masker eventjes afdoen om iets te drinken / te eten?
Of is dat nog steeds not done?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: IZY en Thalys

Bericht door Steven »

stijn schreef: 21 mar 2022, 16:42
Terminus schreef: 21 mar 2022, 16:07 Is er iemand die weet met welk materieel de IZY-verbindingen momenteel rijden? Thx!
Ik dacht met een stel van Thalys...
Daarvoor gebruikt 1 of 2 stellen van Thalys. Dus geen eigen interieur meer in de IZY kleuren.
desirootje
Berichten: 642
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: IZY en Thalys

Bericht door desirootje »

stijn schreef: 21 mar 2022, 16:46 Klein beetje off topic...

Woensdag reis ik op een af naar Poitiers voor een bedrijfsbezoek.
Ik neem Thalys, Metro en dan TGV.
Er is mondmasker plicht.

Maar mag je momenteel je masker eventjes afdoen om iets te drinken / te eten?
Of is dat nog steeds not done?
online vind ik niet direct op iets dat zegt dat de Inoui bar of Thalys bar gesloten is, en eten zonder het af te zetten gaat toch moeilijk worden, op de metro kan men mss moeilijk doen (wss niet in mijn opinie) sinds daar geen catering is inbegrepen, maar als het op ons openbaar vervoer lijkt mogen ze al blij zijn als een kwart ook hun neus bedekt met een masker, dus even afzetten is al beter dan degenen die het nooit opzetten.
Om zeker te zijn kan je het aan boord vragen natuurlijk.
TimJ36
Berichten: 377
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: IZY en Thalys

Bericht door TimJ36 »

Op de website van SNCF (link) staat er als volgt:
Restauration TGV INOUI et Restauration INTERCITÉS

La restauration à bord a repris sur l'ensemble des trains à bord desquels elle est habituellement proposée.

Le port du masque reste obligatoire en permanence à bord de tous les trains et pour tous les voyageurs à partir de 6 ans, aussi il ne peut être retiré pour se désaltérer ou se nourrir.
Het is dus niet toegestaan om uitgebreid te eten of drinken in de trein, al zal niemand je natuurlijk berispen omdat je even een slokje water neemt.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: IZY en Thalys

Bericht door HLE18 »

Wanneer gaan ze daar toch eens mee ophouden, op restaurant eet en drink je toch ook zonder masker :evil: ?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: IZY en Thalys

Bericht door groentje »

Hangt ervan af hoe de Covidsituatie evolueert, in Oostenrijk hebben ze de maskerplicht net weer ingevoerd/uitgebreid na een nieuwe opstoot en overbelasting in de ziekenhuizen. Enneh, bij mij moet je niet afkomen met Corona is voorbij, hoor, ik ben net zelf uit isolatie (wettelijke 7 dagen waren voorbije zondag voorbij) en zag een enorm aantal bekenden ook ziek worden. De meesten vrij licht, gelukkig, maar niet iedereen.
Plaats reactie