Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:
Dit is wel uitvoerbaar maar men zal de infrastructuur moeten aanpassen en de mentaliteit.Finaal zal de gebruiker betalen X eurocent per biljet (een mini diabolo)
Het is niet uitvoerbaar.

- Stel ik koop een ticket Bern - Aalter via Köln aan het loket in Bern. Ik betaal met cash. Nergens is mijn naam geregistreerd.
of
- ik koop on line een ticket Bern - Aalter via Köln. Mijn naam is nu wel geregistreerd, maar als ik een flexpreis koop kan ik op eender welke ICE in een periode van twee weken zitten.

En wat met mensen die met een interrail of eurrail Pass reizen....

Het kern probleem is dat die passagierslijsten die men vooraf wil inzien niet eens bestaan...
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
trainlovertje schreef:Conclussie van het gesprek: "Het moet allemaal nog bekeken worden hoe het te organiseren valt." Met andere woorden: "Eigenlijk weten we het zelf niet zo goed."
Als je er een wetsontwerp over klaar hebt liggen en nog steeds geen idee hebt hoe je het gaat aanpakken, kan het volgens mij moeilijk een succesverhaal worden...
Als ik het goed begrijp, vallen de stoptreinen en IC-treinen tot net over de grens niet onder de zogenoemde 'PNR', maar over de Benelux kan onze politicus blijkbaar geen antwoord geven.
Herbekijken mogelijk via: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... zevendedag
Enige wereldvreemdheid kon Peter Buysrogge niet ontzegd worden. Hij had het in de discussie een paar keer over "aanmelden" voor je op de trein stapt. Dat betekent een check-inprocedure om identiteit te controleren en dat betekent dat er extra tijd nodig zal zijn. De reis wordt dus langer. Ook moeten daarvoor stations worden aangepast. Ik zie dat in bv. Schiphol echt niet gebeuren, tenzij de NVA een nieuwe tunnelbuis wil betalen...
Buysrogge gelooft kennelijk ook niet dat het opwerpen van drempels reizigers kost terwijl dat in de realiteit al lang bewezen is.
Rechtstreekse link naar dit fragment:
buysrogge had het ook steeds over "gegevens die de transporteurs al hebben". Daar had de man van BTTB toch kunnen repliceren dat treinen helemaal passagierslijsten hebben. Op de ICE is bijvoorbeeld reserveren niet verplicht...
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef:
trainlovertje schreef:Conclussie van het gesprek: "Het moet allemaal nog bekeken worden hoe het te organiseren valt." Met andere woorden: "Eigenlijk weten we het zelf niet zo goed."
Als je er een wetsontwerp over klaar hebt liggen en nog steeds geen idee hebt hoe je het gaat aanpakken, kan het volgens mij moeilijk een succesverhaal worden...
Als ik het goed begrijp, vallen de stoptreinen en IC-treinen tot net over de grens niet onder de zogenoemde 'PNR', maar over de Benelux kan onze politicus blijkbaar geen antwoord geven.
Herbekijken mogelijk via: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... zevendedag
Enige wereldvreemdheid kon Peter Buysrogge niet ontzegd worden. Hij had het in de discussie een paar keer over "aanmelden" voor je op de trein stapt. Dat betekent een check-inprocedure om identiteit te controleren en dat betekent dat er extra tijd nodig zal zijn. De reis wordt dus langer. Ook moeten daarvoor stations worden aangepast. Ik zie dat in bv. Schiphol echt niet gebeuren, tenzij de NVA een nieuwe tunnelbuis wil betalen...
Buysrogge gelooft kennelijk ook niet dat het opwerpen van drempels reizigers kost terwijl dat in de realiteit al lang bewezen is.
Rechtstreekse link naar dit fragment:
http://deredactie.be/permalink/2.48128?video=1.2861670

Groetjes,
Rian
Marc Descheemaecker heeft het er al over in zijn boek "dwarsligger" over het bekaaide niveau van de TTB vertegenwoordigers. Ook zondag had ik geen al te hoge dunk over zijn kennis en assertiviteit (van de TTB vertegenwoordiger). Trouwens dit boek zou een verplichte lectuur moeten zijn voor de forumgebruikers.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef:Marc Descheemaecker heeft het er al over in zijn boek "dwarsligger" over het bekaaide niveau van de TTB vertegenwoordigers. Ook zondag had ik geen al te hoge dunk over zijn kennis en assertiviteit (van de TTB vertegenwoordiger). Trouwens dit boek zou een verplichte lectuur moeten zijn voor de forumgebruikers.
De discussie werd helaas afgebroken. Verder, als je Stefan persoonlijk zou kennen, zou je dit niet zeggen.
Het boek van MDS heb ik gelezen maar vind ik maar van beperkt belang. Het is weliswaar interessant om te lezen wat MDS allemaal vindt maar vergeet vooral niet dat het alleen zijn meningen en standpunten zijn en dat hij zedig zwijgt over veel zaken waar hij niet zo goed uit kwam.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef:
nighttrain schreef:Marc Descheemaecker heeft het er al over in zijn boek "dwarsligger" over het bekaaide niveau van de TTB vertegenwoordigers. Ook zondag had ik geen al te hoge dunk over zijn kennis en assertiviteit (van de TTB vertegenwoordiger). Trouwens dit boek zou een verplichte lectuur moeten zijn voor de forumgebruikers.
De discussie werd helaas afgebroken. Verder, als je Stefan persoonlijk zou kennen, zou je dit niet zeggen.
Het boek van MDS heb ik gelezen maar vind ik maar van beperkt belang. Het is weliswaar interessant om te lezen wat MDS allemaal vindt maar vergeet vooral niet dat het alleen zijn meningen en standpunten zijn en dat hij zedig zwijgt over veel zaken waar hij niet zo goed uit kwam.

Groetjes,
Rian
Ik heb 304 paginas boeiende lecteur gehad,met machinaties die Ik niet kende.
Waarover zwijgt hij? Zullen we hier een topic maken over zijn boek ? OK voor mij. Denk dat er andere veel rodere kaakjes zullen hebben.
Betreffende ´Stefan' Ja ,als Ik iedereen persoonlijk moet kennen die op TV om hem te begrijpen, dan zijn we nog niet aan De ´nief' patatjes. Praten voor een camera Is geen sinecure,Dus blijf ervan af. Heb nog geen enkel TTB medewerker deftig horen praten, zijn in zelfde bedje ziek als andere drukkingsgroepen...ze zouden beter een Nederlander inhuren om hun standpunten te vertolken,sorry. Hun gémis aan verbal talent Is soms.....pijnlijk.sorry.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door kika »

rvdborgt schreef:Enige wereldvreemdheid kon Peter Buysrogge niet ontzegd worden.
Een boel wereldvreemdheid. Hij neemt niet op korte termijn de trein naar Lyon, maar als je een willekeurige HSL neemt, zitten er wel degelijk meer dan een handvol mensen op die last-minute net die trein kiezen. Niet alleen ICE, maar ook met Thalys. Passagierslijsten zijn er niet etc.etc. Het punt van KVB (verminderderde passagiersaantallen bij ID controles) was alleraardigst geweest om er in te steken. Helaas heeft nighttrain wel gelijk dat de TTB vertegenwoordiger geen mediaheld is. Zonder in te gaan op de inhoud, moet je dat gewoon onder ogen kunnen zien.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door K V B »

Men zou binnen BTTB een lijst van "talking points" kunnen verspreiden, om telkens dit thema aan bod komt te counteren.

Bijv:
- De spoorwegmaatschappijen beschikken momenteel niet over passagiersgegevens. Treinen hebben geen passagierslijsten.
- Veel treinkaartjes worden op het laatste moment gekocht, of aan automaten.
- Zelfs al registreer je all reizigers, dan nog weet je niet of degene die het kaartje gekocht heeft ook degene is die reist, en je weet ook niet op voorhand op welke trein die gaat zitten..

En zelfs al lukt het je om dit werkend te krijgen, dan nog haalt het niks uit. Anis Amris had verschillende valse paspoorten...

Eigenlijk is dit een intelligentietest. Vindt je deze vorm van secutainment een goed idee dan ben je dom genoeg om politieker te kunnen worden.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door rvdborgt »

Dag allemaal,

Ondertussen is er op de achtergrond een hoop gebeurd. Een zichtbaar resultaat daarvan is dat de Commissie Meijers (http://www.commissie-meijers.nl) een notitie heeft geschreven over de aspecten m.b.t. EU-wetgeving van PNR in het OV:
http://www.epf.eu/wp/note-on-the-eu-law ... transport/

Conclusie: als je dat echt wilt, dan is dat niet gemakkeljk en moet je met veel zaken rekening houden. Sindsdien is het erg stil.

Groetjes,
Rian
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door KB »

België gaat op de treinstations Brussel-Zuid, Antwerpen-Centraal en Luik-Guillemins steekproefsgewijs bagage controleren.
Bron: http://nos.nl/artikel/2183989-extra-bev ... tions.html
En wie door een dergelijke controle zijn trein mist mag op kosten van Jean Hesp, sorry Jan Jambon, een taxi bestellen? Als ik een terrorist was, ik nam gewoon de auto ...
L'union fait la force.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door rvdborgt »

KB schreef:
België gaat op de treinstations Brussel-Zuid, Antwerpen-Centraal en Luik-Guillemins steekproefsgewijs bagage controleren.
Bron: http://nos.nl/artikel/2183989-extra-bev ... tions.html
En wie door een dergelijke controle zijn trein mist mag op kosten van Jean Hesp, sorry Jan Jambon, een taxi bestellen? Als ik een terrorist was, ik nam gewoon de auto ...
Op kosten van de NMBS. Die zegt namelijk nergens dat je eerder op het station moet komen en de overstaps blijven ook net als voorheen. Het staat de NMBS natuurlijk vrij om aan Jambon door te factureren. Ik hoop echter dat het wel los zal lopen, aangezien de steekproeven maar ca. 10% van de reizigers zullen omvatten.

Groetjes,
Rian
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door Patrick »

rvdborgt schreef:... Die zegt namelijk nergens dat je eerder op het station moet komen en de overstaps blijven ook net als voorheen. ...
Website NMBS Europe:
Rekening houdend met een eventuele controle, raden wij de reizigers van Thalys, TGV® en ICE dan ook aan om een comfortabele marge te voorzien en zich voldoende op tijd naar het perron te begeven.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door groentje »

Een vriendelijke en ongetwijfeld goede raad, maar geen verplichting. Bovendien, wat is een "comfortabele marge", wat is "voldoende op tijd"? 10 minuten? Een halfuur? Twee uur? Dan kan je net zo goed het vliegtuig nemen, daar word je ook veel vroeger verwacht. Dat de wachttijden beperkt zijn, is net een van de belangrijkste aantrekkingskrachten van de trein...
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef: 07 aug 2017, 14:22Een vriendelijke en ongetwijfeld goede raad, maar geen verplichting. Bovendien, wat is een "comfortabele marge", wat is "voldoende op tijd"? 10 minuten? Een halfuur? Twee uur? Dan kan je net zo goed het vliegtuig nemen, daar word je ook veel vroeger verwacht. Dat de wachttijden beperkt zijn, is net een van de belangrijkste aantrekkingskrachten van de trein...
De NMBS verkoopt nog steeds reizen met minder dan 10 minuten overstaptijd op de Thalys. Dat is dus blijkbaar "voldoende". Op de Thalys-tickets staat ook niks meer dan dat je er 2 minuten van tevoren moet zijn. Op ICE-tickets staat ook dat niet en is de vertrektijd blijkbaar de uiterste tijd.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Belgisch Parlement wil de international trein afschaffen...

Bericht door K V B »

Patrick schreef: 07 aug 2017, 14:05
Rekening houdend met een eventuele controle, raden wij de reizigers van Thalys, TGV® en ICE dan ook aan om een comfortabele marge te voorzien en zich voldoende op tijd naar het perron te begeven.
Men zou reizigers met de ICE ook kunnen adviseren om in Brussel Noord op (of over) te stappen. Komende van Duitsland stap ik altijd in Brussel Noord over, ik ga dat maar in de andere richting ook doen...
Plaats reactie