BENELUX deuren ????

dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

BENELUX deuren ????

Bericht door dentheo »

http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal ... 5#comments

Steven kan zoiets bij de Benelux ?

Theo
Theo
Groeten vanop de Heide
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door Eimai »

Ja, bij Traxx plus Nederlandse ICR rijtuigen openen de deuren aan beide kanten (daar opent de machinist de deuren en een traxx heeft nog geen schakelaar links/rechts vor de deuren, 't is alles ineens, al is dat wel de bedoeling dat dat gaat komen dacht ik). Bij I10'en opent de TBG de deuren zoals normaal gesleept materieel in België en is het dus slechts één kant.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door Eimai »

Het is trouwens de reden waarom de Benelux in Mechelen stopt op spoor 9 en niet op spoor 10 wat logischer zou zijn omdat het de doorgaande hoofdsporen en dus sneller zijn: voor het geval iemand de deuren langs de verkeerde kant zou openen toen nog heel die bouwput volledig open lag en je pakweg 15 meter naar beneden kon vallen. Of dat is toch tenminste wat me ooit eens verteld is :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door Steven »

ja maar dat men op spoor 9 bij het verkeerd uitstappen onder een andere trein kan wandelen vergeet men dan ook maar even. :mrgreen: :roll:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door msts.be »

? Ik dacht dat men bij de ombouw naar ICRmh ook voor de Benelux de NS-deursluiting heeft aangenomen ? De eindrijtuigen (met letter 'e' in de typecode, dus Bpmez10) hebben apparatuur die de NS-deursluiting 'vertaalt' naar de standaard TB0-deursluiting die de Traxx gebruikt.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door rvdborgt »

msts.be schreef:? Ik dacht dat men bij de ombouw naar ICRmh ook voor de Benelux de NS-deursluiting heeft aangenomen ? De eindrijtuigen (met letter 'e' in de typecode, dus Bpmez10) hebben apparatuur die de NS-deursluiting 'vertaalt' naar de standaard TB0-deursluiting die de Traxx gebruikt.
Ik weet niet welke ombouw "naar ICRmh" is maar niet alle ICR is al klaar met de ombouw voor de inzet op de HSL. Een van de dingen die moeten worden aangepakt is inderdaad de deursluiting.

Groetjes,
Rian
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door jens123 »

Sinds vandaag zijn we verplicht om in de benelux aan te kondigen langs welke kant de reizigers moeten uitstappen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door dentheo »

msts.be schreef:? Ik dacht dat men bij de ombouw naar ICRmh ook voor de Benelux de NS-deursluiting heeft aangenomen ? De eindrijtuigen (met letter 'e' in de typecode, dus Bpmez10) hebben apparatuur die de NS-deursluiting 'vertaalt' naar de standaard TB0-deursluiting die de Traxx gebruikt.
Maar als de traxx slechts één deuropeningsknop heeft, kan men dat moeilijk vertalen naar één zijde van de trein.
Het eenvoudigste zal wel zijn het op een scherm te zetten en dan door te sturen naar de vertaalunit.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door Steven »

De Traxx zal pas aangepast zijn bij zijn volgende update (naar software versie 9). Dan kan de bestuurder kiezen om links of rechts de deuren te lossen. Tot dan is er maar 1 keuze, alle deuren los of geen enkele.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door AlexNL »

Dit overkwam mij vele jaren terug eens in Antwerpen Berchem... ik wilde uitstappen, maar omdat ik met mijn hoofd ergens anders zat lette ik niet heel goed op aan welke kant het perron kwam. Pas nadat de deuren al waren geopend merkte ik dat het toch wel erg donker was voor een perron. En ook later heb ik in Antwerpen-Centraal wel eens Beneluxen gezien met aan beide kanten de deuren geopend.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door 260689 »

Heb gisteren (woensdag 4/01/2017) de IC Amsterdam - Brussel genomen met de I10 rijtuigen. Deze stonden op B-modus wat wil zeggen dat de treinbegeleider de deuren aan het juiste perron kan lossen. Is een veiliger manier van werken. Omdat er geen mensen aan de andere kant kunnen uitstappen.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door ostbahnhof »

Met welk materieel wordt er dezer dagen tussen Brussen en Roosendaal gereden nu dat de Benelux niet rijdt?
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door jens123 »

Er rijden 4 stammen met NS-rijtuigen en 1 stam met I10/I6.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door ostbahnhof »

merci
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX deuren ????

Bericht door ostbahnhof »

Nog steeds geen Beneluxen BRU-AMS deze week
Plaats reactie