BENELUX deuren ????
Re: BENELUX deuren ????
Ja, bij Traxx plus Nederlandse ICR rijtuigen openen de deuren aan beide kanten (daar opent de machinist de deuren en een traxx heeft nog geen schakelaar links/rechts vor de deuren, 't is alles ineens, al is dat wel de bedoeling dat dat gaat komen dacht ik). Bij I10'en opent de TBG de deuren zoals normaal gesleept materieel in België en is het dus slechts één kant.
Re: BENELUX deuren ????
Het is trouwens de reden waarom de Benelux in Mechelen stopt op spoor 9 en niet op spoor 10 wat logischer zou zijn omdat het de doorgaande hoofdsporen en dus sneller zijn: voor het geval iemand de deuren langs de verkeerde kant zou openen toen nog heel die bouwput volledig open lag en je pakweg 15 meter naar beneden kon vallen. Of dat is toch tenminste wat me ooit eens verteld is
Re: BENELUX deuren ????
ja maar dat men op spoor 9 bij het verkeerd uitstappen onder een andere trein kan wandelen vergeet men dan ook maar even.
Re: BENELUX deuren ????
? Ik dacht dat men bij de ombouw naar ICRmh ook voor de Benelux de NS-deursluiting heeft aangenomen ? De eindrijtuigen (met letter 'e' in de typecode, dus Bpmez10) hebben apparatuur die de NS-deursluiting 'vertaalt' naar de standaard TB0-deursluiting die de Traxx gebruikt.
Re: BENELUX deuren ????
Ik weet niet welke ombouw "naar ICRmh" is maar niet alle ICR is al klaar met de ombouw voor de inzet op de HSL. Een van de dingen die moeten worden aangepakt is inderdaad de deursluiting.msts.be schreef:? Ik dacht dat men bij de ombouw naar ICRmh ook voor de Benelux de NS-deursluiting heeft aangenomen ? De eindrijtuigen (met letter 'e' in de typecode, dus Bpmez10) hebben apparatuur die de NS-deursluiting 'vertaalt' naar de standaard TB0-deursluiting die de Traxx gebruikt.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX deuren ????
Sinds vandaag zijn we verplicht om in de benelux aan te kondigen langs welke kant de reizigers moeten uitstappen.
Re: BENELUX deuren ????
Maar als de traxx slechts één deuropeningsknop heeft, kan men dat moeilijk vertalen naar één zijde van de trein.msts.be schreef:? Ik dacht dat men bij de ombouw naar ICRmh ook voor de Benelux de NS-deursluiting heeft aangenomen ? De eindrijtuigen (met letter 'e' in de typecode, dus Bpmez10) hebben apparatuur die de NS-deursluiting 'vertaalt' naar de standaard TB0-deursluiting die de Traxx gebruikt.
Het eenvoudigste zal wel zijn het op een scherm te zetten en dan door te sturen naar de vertaalunit.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX deuren ????
De Traxx zal pas aangepast zijn bij zijn volgende update (naar software versie 9). Dan kan de bestuurder kiezen om links of rechts de deuren te lossen. Tot dan is er maar 1 keuze, alle deuren los of geen enkele.
Re: BENELUX deuren ????
Dit overkwam mij vele jaren terug eens in Antwerpen Berchem... ik wilde uitstappen, maar omdat ik met mijn hoofd ergens anders zat lette ik niet heel goed op aan welke kant het perron kwam. Pas nadat de deuren al waren geopend merkte ik dat het toch wel erg donker was voor een perron. En ook later heb ik in Antwerpen-Centraal wel eens Beneluxen gezien met aan beide kanten de deuren geopend.
Re: BENELUX deuren ????
Heb gisteren (woensdag 4/01/2017) de IC Amsterdam - Brussel genomen met de I10 rijtuigen. Deze stonden op B-modus wat wil zeggen dat de treinbegeleider de deuren aan het juiste perron kan lossen. Is een veiliger manier van werken. Omdat er geen mensen aan de andere kant kunnen uitstappen.
-
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: BENELUX deuren ????
Met welk materieel wordt er dezer dagen tussen Brussen en Roosendaal gereden nu dat de Benelux niet rijdt?
-
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24