Re: IC Luxemburg
Geplaatst: 15 aug 2018, 15:29
Ik had eerder ergens gelezen dat alle I6 Bc voor het einde van het jaar buiten dienst zouden gaan.
Volgens de NMBS website komt de 1ste P trein (P 7444) om 7u42 aan in Brussel-Zuid. Als men dit stel in plaats van uit te wijken direct naar Luxemburg stuurt (vertrek om 08u33 als IC 2108) zou hij terug in Brussel aankomen om 16u27 als IC 2136 wat net op tijd is om de P trein terug naar Visé uit te voeren (vertrek om 16u48 als P 8445). Deze regeling betekend wel dat hij maar 14 minuten in Luxemburg staat om te keren. Dan kan deze rit al veranderd worden. Zou dit haalbaar zijn of zijn de marges hiervoor te klein?
De I6BC worden niet meer onderhouden en gaan definitief weg.
Dat zal dan volgens mij eerder voor een pendel Aarlen - Luxemburg worden, want er zijn helemaal niet genoeg tweespanningsstellen om ze door te trekken tot Brussel. En laat ons hopen dat die nooit door moeten rijden tot Brussel...Terminus schreef: ↑30 aug 2018, 15:20 De vrienden van rail.lu zien nog ander materieel op de IC Luxemburg- Brussel: https://www.youtube.com/watch?v=LQV46TGh57E
Nooit zou ik niet zeggen, bij uitval van ander materieel is een Desiro nog altijd beter dan geen trein. Maar planmatig zie ik ze dat traject niet doen, daarvoor zijn er M6 en I11/I10/I6.trainlovertje schreef: ↑30 aug 2018, 15:49Dat zal dan volgens mij eerder voor een pendel Aarlen - Luxemburg worden, want er zijn helemaal niet genoeg tweespanningsstellen om ze door te trekken tot Brussel. En laat ons hopen dat die nooit door moeten rijden tot Brussel...Terminus schreef: ↑30 aug 2018, 15:20 De vrienden van rail.lu zien nog ander materieel op de IC Luxemburg- Brussel: https://www.youtube.com/watch?v=LQV46TGh57E
Dus de Luxemburgse 3000 reeks zal dan ook gaan rijden tot Brussel, samen met de I10-rijtuigen die nu rijden tussen Liers en Luxemburg?Shrek schreef: ↑30 aug 2018, 15:55Nooit zou ik niet zeggen, bij uitval van ander materieel is een Desiro nog altijd beter dan geen trein. Maar planmatig zie ik ze dat traject niet doen, daarvoor zijn er M6 en I11/I10/I6.trainlovertje schreef: ↑30 aug 2018, 15:49 Dat zal dan volgens mij eerder voor een pendel Aarlen - Luxemburg worden, want er zijn helemaal niet genoeg tweespanningsstellen om ze door te trekken tot Brussel. En laat ons hopen dat die nooit door moeten rijden tot Brussel...
Waar ze wel zullen ingezet worden is op de IC Liers-Luxemburg...
Er zijn in principe genoeg 13nen om alle treinen te kunnen verzekeren, maar het valt inderdaad niet uit te sluiten.trainlovertje schreef: ↑30 aug 2018, 16:07 Dus de Luxemburgse 3000 reeks zal dan ook gaan rijden tot Brussel, samen met de I10-rijtuigen die nu rijden tussen Liers en Luxemburg?
Daar ben ik het niet mee eens. Fietsen meenemen wordt een stuk makkelijker, je hebt stopcontacten, reizigersinfo, een ruim toilet,...
Niet zomaar "een" toilet, maar vooral "één" toilet. Hoe ruim ook, als dat defect of onbruikbaar is (en dat gebeurt meer dan eens), dan ben je echt wel gezien.Shrek schreef: ↑30 aug 2018, 16:58 Daar ben ik het niet mee eens. Fietsen meenemen wordt een stuk makkelijker, je hebt stopcontacten, reizigersinfo, een ruim toilet,...
Allemaal zaken die de vele toeristen op die lijn zeker weten te appreciëren.
Een MS96 was natuurlijk nog beter geweest, en misschien komt dat ooit nog wel, maar de Desiro is al een verbetering tegenover de ouderwetse rijtuigen die er vandaag rijden.
Dat is eigenlijk exact wat ik voorhad op de terugweg van Luxemburg naar Luik door die veel te zachte, niet-ondersteunende stofzakken in de I10.