Pagina 6 van 13

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 04 mei 2017, 20:38
door Shrek
Terminus schreef:Er loopt een project om bepaalde I10-rijtuigen te voorzien van enkele fietsplaatsen, speciaal voor de IC Luik-Luxemburg.
Dat zal dan ook maar voor enkele maanden zijn, als ik het zo lees...
Bestaan die rijtuigen al niet?

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 09 mei 2017, 12:31
door Terminus
Ik heb ze nog niet gezien, maar komt ook niet vaak in het Luikse.

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 09 mei 2017, 14:04
door 260689
Shrek schreef:
Terminus schreef:Er loopt een project om bepaalde I10-rijtuigen te voorzien van enkele fietsplaatsen, speciaal voor de IC Luik-Luxemburg.
Dat zal dan ook maar voor enkele maanden zijn, als ik het zo lees...
Bestaan die rijtuigen al niet?
I10 zal niet zijn. Hij zal de I6 rijtuigen bedoelen.

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 10 mei 2017, 12:56
door Terminus
"Hij" kent echt wel het verschil tussen een I6 en een I10. (sorry, even op mijn teen getrapt omdat mijn treinkennis in twijfel wordt getrokken :twisted: :)

Neen, het gaat wel degelijk om I10-rijtuigen en deze subseries zou de benaming I10V krijgen.

groeten
Kevin

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 11 mei 2017, 15:44
door Jan-Mark
Vanwaar deze keuze voor de I10V's, aangezien ook de I6'en in revisie gaan? Of bieden de I6'en dan niet genoeg plek, en gaat men hier dan bijvoorbeeld een half rijtuig geschikt maken voor fietsen?

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 15 mei 2017, 13:27
door Shrek
Goed nieuws voor de I6-fans: De homologatie van de Desiro zou belangrijke vertraging oplopen, waardoor de 3000+I6/I10 toch nog enkele jaren op het net te zien zal zijn.

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 15 mei 2017, 15:29
door Nadleeh
Dat is wel bijzonder nieuws om te lezen. Is bekend waarom dit gelijk enkele jaren uitstel geeft?

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 17 mei 2017, 09:44
door Shrek
Nadleeh schreef:Dat is wel bijzonder nieuws om te lezen. Is bekend waarom dit gelijk enkele jaren uitstel geeft?
Iets met softwareversies van de Desiro. als je een softwareversie hoger moet heb je direct eel vertraging, kijk maar hoe lang het geduurd heeft voor er Traxxen in ETCS konden rijden.

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 17 mei 2017, 11:43
door dentheo
Heeft Luxemburg ook een eigen ETCS dialectje ??

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 17 mei 2017, 11:56
door Davy
Ik mag wel hopen dan dat de HLE18/19 niet hetzelfde lot ondergaat...?

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 17 mei 2017, 12:09
door Nadleeh
Het is inderdaad te hopen dat de HLE18 toelating krijgt, anders zou alleen de CFL 3000 overblijven voor de getrokken diensten? Is men met de HLE13 ook bezig voor toelating voor ETCS-Luxemburg?

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 17 mei 2017, 13:10
door Shrek
dentheo schreef:Heeft Luxemburg ook een eigen ETCS dialectje ??
Neen, er bestaat niet zoiets als een ETCS-dialectje. Ze gebruiken wel dezelfde versie als in Belgie (2.3.0d), maar het probleem zou elders liggen. De details ken ik helaas niet.

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 17 mei 2017, 13:14
door Shrek
Nadleeh schreef:Het is inderdaad te hopen dat de HLE18 toelating krijgt, anders zou alleen de CFL 3000 overblijven voor de getrokken diensten? Is men met de HLE13 ook bezig voor toelating voor ETCS-Luxemburg?
13,18, M6Bx en I11BDx zullen allemaal ooit een homologatie krijgen. Maar gezien de 13 zelfs in Belgiƫ nog niet met ETCS mag rijden zal die niet voor meteen zijn. Hoe dan ook is de CFL 3000 wel gehomologeerd en zal de Luik-Luxemburg dus nog even in de huidige vorm kunnen blijven.

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 17 mei 2017, 19:04
door b-loc
Even Off-topic: Mogen er nog CFL3000 met goederentreintreinen rijden via de Athus-Meuse naar Antwerpen?

Re: IC Luik-Luxemburg

Geplaatst: 25 mei 2017, 07:35
door IGBT-6000
dentheo schreef:Heeft Luxemburg ook een eigen ETCS dialectje ??
Men noemt dit een nationale variant, waaraan voldaan moet worden.